Lahdessa sijaitseva Mukkulan Kartano aukeaa mittavien uudistusten jälkeen tammikuussa

1700-luvulta lähtöisin oleva nykyinen Mukkulan Kartano on kunnostettu historiaa kunnioittaen. Uudistunut kartano tarjoaa puitteet tilauksesta kokousvieraille ja perhejuhlille. Kartano aloittaa toimintansa tammikuussa 2015.

Mukkulan tilasta on mainintoja historian teksteissä jo 1400-luvulta. 1700-luvulla kartanoa asutti muun muassa rakennusrykmentin kapteeni Arndt Johan von Hausen. Nykyiseen kartanoon kuuluu neljä rakennusta: päärakennus, Kavaljeeri, Tiilimestarin talo ja rantasauna. Kartano sijaitsee Lahden kaupungin maalla ja sen puisto ja ranta ovat kaikille avoimia virkistysalueita. Kartanon rannassa olevaan venelaituriin on mahdollista rantautua veneellä.

Kartanon uusi sisustus kunnioittaa kartanon historiallista tyyliä. Sisustuksen rantasaunaa lukuun ottamatta on toteuttanut lahtelainen Isku. ”Sisustuksen lähtökohtana oli tilojen monipuolinen muunneltavuus erilaisiin tilaisuuksiin”, kertoo suunnittelusta vastannut sisustusarkkitehti designer Nea Vikström. ”Sisustuksessa hyödynnetään alkuperäisiä materiaaleja ja se mukailee kartanon alkuperäistä tyyliä. Kartanon juhlava tunnelma on pyritty säilyttämään mahdollisimman hyvin suosimalla sisustuksessa muun muassa näyttäviä verhoja”, Vikström jatkaa.

Kartanon päärakennuksesta ja Kavaljeeri-rakennuksesta löytyy kokoustiloja. Kavaljeeri majoitti aatelisten aikaan kosiomatkalle tulleet nuoret miehet. Kaikkiin rakennuksiin on mahdollista saada ruokatarjoilu. Kartano tarjoaa 33 vuodepaikkaa ja majoitustiloja löytyy päärakennuksesta sekä Tiilimestarin talosta, jonka hirsipohja on suojeltu. Moderni rantasauna sisältää kaksi erillistä saunatilaa joista on mahdollisuus pulahtaa Vesijärveen. Rakennuksiin pääsee kulkemaan pyörätuolilla ja tarjolla on myös esteettömiä huoneita.

Mukkulan Kartano tarjoaa Lahden alueelta puuttuneen korkeatasoisen juhlatilan

Uudistettu kartano tarjoaa myös Lahden alueelta puuttuneen korkeatasoisen juhlatilan. ”Pystymme uudistetun kartanon myötä tarjoamaan alueelle korkean tason juhlatilan. Kartano jatkaa samalla hienosti Vanajanlinna Groupin historiallisten tilaushotellien ja -ravintoloiden sarjaa,” kertoo Vanajalinna Groupin hallituksen puheenjohtaja Mika Walkamo.

”Tiloissa voidaan pitää erilaisia juhlia ja tilaisuuksia häistä kokouksiin”, kertoo Kartanon isäntä Aki Keskitalo. ”Tilausravintolan tarjoilut on luonut Vanajanlinna Goupin keittiöpäällikkö Mika Jokela. Moderni skandinaavinen ja klassinen ranskalainen keittiö saavat mausteeksi italiaisen keittiön kaunista yksinkertaisuutta. Paikallisia tuottajia ja sesongin parhaita raaka-aineita hyödynnetään aina mahdollisuuksien mukaan”, jatkaa Keskitalo. Kartanosali toimii pääravintolatilana sisältäen 70 asiakaspaikkaa.

Kuvia Mukkulan Kartanosta: https://www.dropbox.com/sh/tyiyytqqhxdygca/AAC8BOchnnaRpEuw5ISwYKIMa?dl=0

Lisätiedot:

Mukkulan Kartano, Aki Keskitalo, kartanon isäntä, 050 356 1110

Vanajanlinna Group Oy, Mika Walkamo, hallituksen puheenjohtaja, 040 048 0921

www.mukkulankartano.fi

www.vanajanlinnagroup.fi

Kuvaustiedustelut:

Republic of Communications, Elisa Mikkonen, 050 410 2284, elisa.mikkonen@republic.fi

Vanajanlinna Group Oy on yksityinen hotelli- ja ravintolayhtiö. Vanajanlinna Group:iin kuuluu Hotelli Vanajanlinna, Linna Golf ja Linna Golf klubiravintola Hämeenlinnassa, Metsänvartijan Tila Janakkalassa, Ravintolat HSF ja Portti Hangossa, Levi Spirit -luksushuvilat Levillä, Vanajanlinna Catering, Tahko Spa & Suites Tahkovuorella, Restaurant Nordcenter Raaseporissa ja Mukkulan Kartano Lahdessa. Vanajanlinna Group Oy:n liikevaihto noin 9,7 M €.