Länsiauton myyntijohtaja Tero Törmäsestä Kamuxin ostojohtaja ‒ tehtävänä rakentaa Euroopan laajuinen ostoverkosto

Autoliikeketju Kamux on vahvistanut rivejään palkkaamalla Länsiautossa 20 vuoden autoalan kokemuksen kerryttäneen Tero Törmäsen ostojohtajakseen. Toimialallaan arvostettu Törmäsen vastuulla on Kamuxin Euroopan laajuisen ostoverkoston rakentaminen uusien ostopaikkojen ja -kanavien myötä.

Törmäsen rekrytoinnin ja voimakkaasti kasvavan ostoverkoston siivittämänä Kamux haluaa jatkossa tarjota asiakkailleen entistä monipuolisemman ja edullisemman valikoiman käytettyjä autoja.

”Olen erittäin vaikuttunut Kamuxin liiketoimintamallista, joka on muuttanut koko toimialaa Suomessa. Kamuxin markkinoille tulon myötä käytettyjen autojen valikoima on kasvanut ja hinnat tulleet edullisemmiksi, mikä on ollut todellinen voitto loppuasiakkaalle. Mahtavaa päästä mukaan osaksi yrityksen kasvutarinaa”, Törmänen kertoo.

”Kamuxin vahvuus on ehdottomasti sen tehokkuus ja ketteryys reagoida markkinaan ja sitä kautta yksittäisen autonostajan tarpeisiin”, Törmänen jatkaa.

Kamuxin kovan kasvun keskeisiä tekijöitä on asiakkaiden luotettavan ja hyvän palvelun lisäksi erittäin nopea varaston kierto. Yritys on saanut tehtyä merkittävästi isompaa liikevaihtoa samalla euromäärällä,  joka toimialalla on keskimäärin varastoissa kiinni. Hyvän ostoverkoston ja ketterän ulosmyynnin ansiosta Kamuxin jokaisella myyjällä on toimipisteestä riippumatta käytössään markkinoiden laajin, keskimäärin 3500 auton valikoima.

”Kuluttajat ovat tänä päivänä todella valveutuneita ja hintatietoisia.  Autojen hinnoittelu on avointa ja hintojen vertailu helppoa. Tämä on kuluttajien ja samalla myös Kamuxin etu, koska se todella pystyy tarjoamaan kilpailukykyiset hinnat kaikissa autojen hintaluokissa”, Törmänen päättää.

Kamux on vuonna 2003 toimintansa aloittanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut autoliikeketju. Kamux toimii Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli noin 405 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 343 työntekijää.

Lisätietoja:
Tero Törmänen, ostojohtaja, Kamux, puh. 0400 805 782