Lokakuussa on uusien Muksujen laskettu aika

Lasten ruokaperhe Muksu uudistuu niin reseptiikaltaan kuin ilmeeltäänkin. Uuteen pääraaka-ainekonseptiin perustuvat Muksu-tuotteet saapuvat kauppoihin lokakuussa.

Muksu tarjoaa tuttuja makuja uudella reseptillä höystettynä. Kasvisten ja vihannesten osuus on uutuus-Muksuissa entistä korkeampi hipoen aina 100 prosenttia. Pienten 4-6 kk ikäisten lasten Muksu-ruoissa kasvikset ja hedelmät on soseutettu, mutta lapsen kasvaessa myös soseen seassa on kiinteämpiä paloja pureskelua varten. Lastenruokiin ei ole lisätty säilöntäaineita tai keinotekoisia väri-, maku- ja makeutusaineita. Kaikki uudet Muksu hedelmäsoseet ovat aina sokeroimattomia, gluteenittomia ja maidottomia.

Muksun reseptiikka pohjautuu uuteen pääraaka-ainekonseptiin, joka puolestaa perustuu siihen, että lapsen voi tutustuttaa aluksi selkeisiin perusmakuihin. Myöhemmin näiden perusmakujen rinnalle on helpompi tuoda uusia makuvivahteita. Muksu-tuotteissa pääraaka-aineet näkyvät tuotenimissä ensimmäisenä, esimerkiksi Muksu Päärynäherkussa ja Muksu Päärynäinen hedelmäpalasoseessa maistuu selkeästi päärynä. Aterioissa porkkana, parsakaali ja kesäkurpitsa ovat makujen maailmaan ohjaavia kasviksia. Muksu-uudistus toteutuu heti laajalla tuotevalikoimalla kattaen ikäryhmät 4+ kuukaudesta 3 vuoteen.

Uudet Muksut on helppo löytää kaupan hyllyltä. Uusien läpinäkyvien etikettien ansiosta purkin sisältö on heti nähtävissä ja eri ikäryhmille ominaiset värit helpottavat kuluttajaa löytämään etsimänsä purkin. Lasipakkaus kannustaa lasta opettelemaan aterimien käyttöä ja samalla auttaa hiomaan lapsen hienomotoriikkaa.

Uudistuneet Muksut ikäryhmittäin:

• 4+ kk, 125 grammaa: Muksu Luumuherkku, Muksu Päärynäherkku, Muksu Persikkaherkku, Muksu Persikkaa & Omenaa, Muksu Omenaherkku, Muksu Omenaa & Hedelmiä ja Muksu Mustikkaherkku. Aterioissa vaihtoehdot ovat Muksu Porkkanasose ja Muksu Kukkakaalisose.
  • 6+ kk, 125 grammaa: Muksu Omenaa & Marjaa, Muksu Mustikkaa & Hedelmiä, Muksu Päärynää & Hedelmiä. Ateriavaihtoehtoja ovat Muksu Porkkanainen liha-papupata, Muksu Tomaattinen kasvis-lihalaatikko ja Muksu Parsakaali & kasvis-kalkkunarisotto.
  • 8 + kk, 200 grammaa: Muksu Päärynäinen hedelmäpalasose, Muksu Persikkainen hedelmäpalasose ja Muksu Marjaiset omenapalat. Ateriana on saatavissa Muksu Parsakaali & kasvis-kanamuhennos, Muksu Porkkanainen kasvis-kanavuoka, Muksu Kesäkurpitsa & tonnikala-kasvisrisotto, Muksu Kesäkurpitsainen kasvis-mozzarellapasta, Muksu Tomaattinen kala-kasvisrisotto ja Muksu Tomaattinen kasvis-lihapasta.
  • 1-3-vuotiaat, 250 grammaa: Muksu Parsakaali & kasvis-kalkkunapata, Muksu Porkkanainen kasvispasta, Muksu Kesäkurpitsainen kasvis-tonnikalapasta, Muksu Kesäkurpitsainen kasvis-tonnikalapasta, Muksu Porkkanainen spagetti bolognese ja Muksu Tomaattinen kana-kasvisrisotto.

Nutricia Baby Oy, info.fi@danone.com, 0800-9-2438 (24 h/vrk, maksuton)

Muksu Facebookissa https://www.facebook.com/MuksuSuomi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi