Loppuvuoden laaja pelikattaus viihdyttää lapsia ja nuoria

PlayStation-faneja hemmotellaan loppuvuodesta, kun kattava valikoima suomenkielisiä laatupelejä saapuu pelattavaksi jouluun mennessä PlayStation®3 (PS3™)- ja PlayStation®Vita (PS Vita™) -järjestelmille. Monipuolinen pelitarjonta palvelee kaikenikäisiä ja eritasoisia pelaajia, sillä luvassa on seikkailua avaruudessa, askartelua kiehtovassa paperimaailmassa, sekä hirviöjahtia omassa olohuoneessa. Mukana ovat myös kansainvälisiin menestyskonsepteihin perustuvat Walking with Dinosaurs ja Book of Potions, jotka herättävät dinosaurukset sekä velhot henkiin interaktiivisessa pelielämyksessä.

PlayStationin ja BBC Worldwiden yhteistyön tuloksena syntynyt Wonderbook: Walking with Dinosaurs on kiehtova matka läpi dinosaurusten asuttaman esihistoriallisen maailman. Televisiosta tutut jätit heräävät eloon pelaajan omassa olohuoneessa Wonderbookin lisätyn todellisuuden tekniikoiden avulla ja dinosaurusten elämään tutustuminen voi alkaa. Sen sijaan velhoista kiinnostuneet pikkupelaajat pääsevät mittaamaan taitojaan taikajuomien tekijänä pelissä Wonderbook: Book of Potions, joka sijoittuu J.K. Rowlingin Harry Potter -tarinoiden maailmaan. Walking with Dinosarus ja Book of Potions ovat suomeksi puhuttuja ja ne ilmestyvät PlayStation®3 (PS3™) -järjestelmän Wonderbook™-alustalle 13.11.2013. Molempien pelien ikäraja on seitsemän vuotta.

Ratchet & Clank: Nexus jatkaa pelisarjan aiempien julkaisujen siivittämää menestystä kokonaan uudessa tasoloikassa, jota tähdittää asearsenaalistaan tuttu galaktinen duo. Pelaajan on matkattava valovuosien päähän ja pelastettava galaksi toimintaseikkailussa, joka on yksi lajityyppinsä klassikoista. Ratchet & Clank: Nexus ilmestyy PlayStation®3 (PS3™) -järjestelmälle 22.11.2013 ja PlayStation®Vita (PS Vita™) -järjestelmälle joulukuussa 2013. Peli on suomenkielinen ja sen ikäraja on seitsemän vuotta.

Hirviöjahdin makuun pääsee Invizimals: The Alliance -peliuutuudessa, jossa pelaajan on etsittävä pieniä ja salaperäisiä invizimaleja omasta ympäristöstään hyödyntäen PS Vita -järjestelmän ominaisuuksia kuten kosketusnäyttöä, liiketunnistinta ja takakameraa. Peli käyttää myös uusinta lisätyn todellisuuden teknologiaa, jonka avulla invizimaleja voi pyydystää.

Invizimals: The Lost Kingdom on toimintaseikkailujen ystäville sopiva aivan uusi peli, joka antaa nuorten tutkimusmatkailijoiden astua mystisten invizimalien maailmaan PS3-järjestelmällä. Pelaajan on mahdollista muuttua yhdeksi suosikki-invizimaleistaan, selvittää haasteita ja matkata maailman halki maalla, merellä ja ilmassa. Invizimals: The Lost Kingdom ilmestyy PlayStation®3 (PS3™) -järjestelmälle ja Invizimals: The Alliance PlayStation®Vita (PS Vita™) -järjestelmälle 30.10.2013. Molemmat pelit ovat suomenkielisiä ja niiden ikäraja on seitsemän vuotta.

Tearaway on kokonaan uusi paperimaailmaan sijoittuva seikkailu legendaarisen LittleBigPlanetin tekijöiltä. Klassikkosaduista ja kansankertomuksista lainaava tarina hauskuuttaa ja asettaa pelaajalle mielenkiintoisia haasteita, joissa PS Vitan ominaistoiminnot pääsevät loistamaan. Tearaway ilmestyy PlayStation®Vita (PS Vita™) -järjestelmälle 22.11.2013. Peli on suomenkielinen ja sen ikäraja on seitsemän vuotta.

Koko perheen peli-ilon täydentävät ikoninen ajosimulaattori Gran Turismo 6 ja kotikaraoken suosikki SingStar SuomiHelmet, joka ensimmäistä kertaa pelin historiassa sisältää vain suomenkielistä laulettavaa. SingStar SuomiHelmet ilmestyy PlayStation®3 (PS3™) -järjestelmälle 13.11.2013 ja sen ikäraja on kaksitoista vuotta. Gran Turismo 6 ilmestyy (PS3™) -järjestelmälle 6.12.2013. Pelin ikäraja on kolme vuotta.

Lisätietoja tuotteesta:

Valtteri Hyttinen

Nordisk Film

valtteri.hyttinen@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Panu Alanko

Republic of Communications

panu.alanko@republic.fi

ENDS

About Sony Computer Entertainment Europe Ltd

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), based in London, is responsible for the distribution, marketing and sales of PlayStation®3, PlayStation®2, PSP™ (PlayStation®Portable) and PlayStation®Network software and hardware in 99 territories across Europe, the Middle East, Africa and Oceania. SCEE also develops, publishes, markets and distributes entertainment software for these formats, and manages the third party licensing programs for the formats in these territories. Since the launch of PlayStation 3 in November 2006, 55.5 million units have been sold globally and continue to be sold at a record level.  Maintaining its position as one of the most successful consumer electronic products in history, PlayStation 2 has sold over 153.6 million systems worldwide.  Since its launch at the end of 2004, over 73 million PSPs have been sold globally, highlighting the importance of the portable entertainment market.  With the huge increase in interest and accessibility of network applications and network gaming, more than 90 million accounts have registered to PlayStation Network, the free-to-access interactive environment, and over 1.91 billion items have been downloaded.

More information about PlayStation products can be found at www.playstation.com.

PlayStation, the PlayStation logo are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. PS3 and PSP are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All other trademarks are property of their respective owners.