Michelle Obaman puheenkirjoittaja puhuu naisverkoston (IWF Finland) tilaisuudessa

Sarah Hurwitz toimi Valkoisessa talossa puheenkirjoittajana vuosina 2009−2017. Hänen Michelle Obamalle kirjoittamistaan puheista on tullut maailmankuuluja. Hurwitzin Suomen vierailu starttaa IWF-verkoston tilaisuudesta torstaina kesäkuun 8. päivä. Tilaisuudessa hän kertoo työstään Michelle ja Barack Obaman kanssa. Vierailu jatkuu Retoriikan Kesäkoulussa perjantaina 9. kesäkuuta. Sarah Hurwitz saapuu Suomeen International Women´s Forum Finlandin, Retoriikan Kesäkoulun ja UPM:n kutsumana.

IWF kokoaa yhteen huippunaisosaajia eri aloilta

IWF kokoaa yhteen arvostettuja ja tunnustettuja naisjohtajia ja naisosaajia sekä naisia, joilla on vahva tausta toisten naisten tukemisesta ja auttamisesta. Jäsenistössä on edustettuna eri sektoreiden huippuosaajat yritysmaailmasta sekä julkishallinnon, kulttuurin, politiikan, tieteen, taiteen ja urheilun parista. Verkosto on aidosti globaali. Se toimii 36 maassa, paikallisfoorumeita on 73 ja jäseniä verkostossa on yli 6500.

Suomessa toiminta käynnistyi perustamistilaisuudessa Yhdysvaltojen suurlähetystössä vuoden 2016 lopussa. Useat Suomeen akkreditoidut naissuurlähettiläät ovat olleet aktiivisesti mukana verkoston toiminnassa.

Suomen jäsenyhdistys on aikaisemmin järjestänyt keskustelutilaisuuksia eri teemoista kuten robotiikka, uusiutuva energia ja suomalainen taide.

Nainen Michelle Obaman tunteikkaiden puheiden takana

Sarah Hurwitz toimi puheenkirjoittajana Valkoisessa talossa vuosina 2009-2017. Hän aloitti presidentti Barack Obaman johtavana puheenkirjoittajana, mutta siirtyi pian Michelle Obaman pääpuheenkirjoittajaksi. Hurwitz on lukuisten yleisesti arvostettujen puheiden takana. Näistä yksi on Michelle Obaman puhe vuoden 2016 Demokraattien puoluekokouksessa. Hurwitz työskenteli lähellä Michelle Obamaa ja matkusti presidenttiparin kanssa Yhdysvalloissa ja eri maissa viidellä mantereella.

Hurwitz työskenteli myös neuvonantajana nuoria naisia ja tyttöjä koskevissa kysymyksissä Valkoisen talon komiteassa White House Council on Women and Girls. Ennen Valkoisen talon vuosia Hurwitz toimi demokraattisenaattoreiden, mm. Hillary Clintonin puheenkirjoittajana vuonna 2007 ja kirjoitti puheita Hillary Clintonille vuoden 2008 presidentin esivaalikampanjan aikana. Hurwitz on Harvard Law Schoolista valmistunut juristi.

Lisätietoja:

International Women´s Forum Finland

Kirsi Vine, puheenjohtaja, kirsi.vine@taaleri.com, p. 050 322 3172

Annika Jyllilä-Vertigans, varapuheenjohtaja, annika.jyllila@ajanconsulting.com, p. 0400 661 252

Sole Molander, solemcoy@gmail.com, p. 0500 404 950