Mika Aarnikka Huawei Enterprise Business Groupin johtoon

Huawei Enterprise Business Group on keskittynyt B2B-puolen tieto- ja viestintäteknologian hankkeisiin. Mika Aarnikka on nimitetty Suomen yksikön maajohtajaksi 26.1.2018 alkaen. Hän vastaa Suomen ohella myös Baltian markkinoista.

Mika Aarnikka on toiminut aiemmin amerikkalaisella Ciscolla virkaa tekevänä toimitusjohtajana sekä myyntijohtajana. Sitä ennen hän työskenteli kymmenen vuotta Telialla myynnin eri johtotehtävissä. Aarnikalla on myös ammattipurjehtijatausta ja hän on osallistunut olympialaisiin kahdesti.

Mika Aarnikka käy toimeen tarjotakseen suomalaisille asiakkaille uuden vaihtoehdon julkishallinnon ja yksityissektorin puolelle. ”Tavoitteenamme on haastaa nykyiset markkinajohtajat”, vastanimetty Mika Aarnikka toteaa. ”Tiivistämme yhteistyötä paikallisten partnereidemme kanssa siten, että asiakaslähtöisyys on kaiken toiminnan ytimessä. Haluan, että meillä on markkinoiden paras tiimi tekemässä tätä työtä.”

Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Huawei on johtava maailmanlaajuinen tieto- ja viestintäteknologian ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Yhtiö tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.

Huawei tunnetaan huomattavista R&D-investoinneistaan. Yhtiö käyttää vuosittain vähintään kymmenen prosenttia liikevaihdostaan tutkimukseen ja tuotekehitykseen. Huawein kaksi muuta liiketoimintayksikköä ovat Consumer Business Group ja Carrier Network Business Group. Huawei työllistää Suomessa yli 370 työntekijää.

Lisätietoja: Mika Aarnikka, maajohtaja, Huawei Technologies, Enterprise Business Group -yksikkö, 040 834 6569

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi