Mun Kino on maailman pienin lasten elokuvateatteri

Mun Kino on uusi iOS- ja Android-mobiilisovellus, joka tarjoilee laatuelokuvia niin lapsille kuin lapsenmielisille. Mun Kino on saatavilla myös suoratoistopalveluna verkossa, ja se sisältää satoja lasten suosikkielokuvia, kuten Pikku Prinsessa, Rasmus Nalle, Maailman vahvin nalle, Late Lammas ja Peppi.

Egmontin ja tytäryhtiö Nordisk Filmin yhteistyössä kehittämä Mun Kino on kokonaan uusi lapsiyleisölle suunnattu palvelu, jonka avulla elokuvien katselu sujuu vaivattomasti niin kotisohvalta kuin auton takapenkiltäkin. Vanhemmat voivat huoletta jättää jälkikasvun selaamaan Mun Kinon tarjontaa, sillä elokuvavalikoima on rajattu tarkasti lapsille soveltuvaksi. Näin Mun Kinoa itsenäisesti käyttävä lapsi ei joudu kosketuksiin sopimattoman sisällön kanssa.

”Yksikään nykyisistä palveluista ei tarjoa näin runsaasti tunnettua ja korkealaatuista ohjelmasisältöä lapsille samassa kanavassa. Sovelluksen avulla lapset voivat katsoa suosikkielokuviaan milloin ja missä tahansa, minkä lisäksi Mun Kinon käyttöympäristö on kaikin puolin turvallinen. Vanhemmat voivat siis hyvällä omallatunnolla avata popparipussin valmiiksi ja ottaa rennon asennon”, kertoo Mikkel Wieder, Nordisk Filmin ja Egmontin digitaalisen liiketoiminnan kehitysjohtaja.

Mun Kino on ladattavissa mobiililaitteille sekä App Storen että Google Playn kautta, minkä lisäksi elokuvia voi katsella suoratoistopalvelusta osoitteessa munkino.fi. Käyttäjä voi kokeilla Mun Kinoa heti ja katsella muutaman elokuvan veloituksetta, tai siirtyä suoraan tilaamaan kiinteään kuukausimaksuun perustuvan jäsenyyden.

Mun Kinon jäsenyys maksaa 4,49€ kuukaudessa, mikä mahdollistaa rajattoman katseluoikeuden kaikkiin sovelluksen elokuviin yhtäaikaisesti jopa viidellä laitteella. Jäsenyyden irtisanominen on helppoa ja sen voi päättää milloin tahansa.

Mun Kinon suositusikäraja on 2–8 vuotta ja se on saatavissa App Storesta, Google Playsta sekä osoitteessa munkino.fi. Elokuvien katselu Mun Kinossa edellyttää toimivaa verkkoyhteyttä.

Lisätietoja tuotteesta:

Mikkel Weider

Nordisk Film, Egmont

mikkel.weider@egmont.com

Pressimateriaalit ja haastattelupyynnöt:

Panu Alanko

Republic of Communications

panu.alanko@republic.fi

+358 50 414 2001

NORDISK FILM, joka on osa Egmont-konsernia, on elokuvien ja pelien luovan sisällön johtava kehittäjä, tuottaja ja jakelija Pohjoismaissa. Nordisk Filmillä on pohjoismaiset oikeudet Sony PlayStationin jakeluun, ja se omistaa elokuvateattereita Tanskassa ja Norjassa. Nordisk Film toimittaa myös tuotanto- ja jälkituotantotiloja pohjoismaisille elokuvayhtiöille. Nordisk Filmin vuoden 2011 kokonaisliikevaihto oli 2 490 miljoonaa Tanskan kruunua (334 miljoonaa euroa). Yhtiöllä on Pohjoismaissa 1 400 työntekijää.