MWC-uutuuksien, Huawei P10 ja Huawei P10 Plus, ennakkomyynti alkaa 10.3.

Suomi saa Huawei P10 -uutuuspuhelimet myyntiin ensimmäisten markkinoiden joukossa, vain muutama viikko niiden Euroopan lanseerauksesta. Huawei P10 ja Huawei P10 Plus -mallin ennakkoon tilanneet saavat lisäetuna Huawei AM185 -vastamelukuulokkeet. Etu on voimassa 10.-30.3. ja se koskee kaikkia operaattoreita ja Huawein jälleenmyyjiä.

Useita mediapalkintoja Barcelonan MWC-messuilla saaneet Huawei P10 ja Huawei P10 Plus puhuttavat kamera- ja kuvausominaisuuksillaan. Molempien mallien etu- ja takakamerat ovat kehitetty yhdessä kameravalmistaja Leican kanssa ja uudistetusta kaksoiskamerasta löytyy 12 Mp värikenno ja suurempi 20 Mp mustavalkokenno. Uusi 2x hybrid zoom tuo lisää joustavuutta kuvaamiseen ja harrastuneemmille on tarjolla ammattitasoinen pro-tila, joka mahdollistaa kuvausarvojen manuaalisäädön ja RAW-kuvat. Videot onnistuvat nyt myös 4K-tarkkuudella ja lisäksi hidastus- ja bokeh-tiloissa.

Huawei P10:n suuri 3200 mAh akku (P10 Plus 3750 mAh) kestää pitkään ja tukee SuperCharge-pikalatausteknologiaa, joka lataa varausta puolessa tunnissa koko päivän tarpeisiin. Matalavolttinen (4.5V/5A) pikalatausteknologia on myös turvallinen, sillä se minimoi lämpenemistä lataustilanteessa.

Huawei P10:n voimanlähteinä toimii huipputehokas Kirin 960 8-ydinprosessori ja 4 Gt:n RAM-muisti (P10 Plus 6 Gt), joiden ansiosta raskaidenkin sovellusten käyttäminen on nopeaa ja sulavaa. Lisäksi uuden EMUI 5.1 käyttöliittymän koneoppimisalgoritmi optimoituu käyttötottumusten mukaan. Huawei P10:n Uusi Cat 12 -yhteystuki mahdollistaa jopa 600 Mt/s latausnopeuden ja sisäänrakennettu neljän antennin järjestelmä tunnistaa parhaan signaalin ja valitsee nopeimman yhteyden automaattisesti.

Huawei P10-uutuudet sisältävät kaksi nanoSIM-korttipaikkaa. EMUI 5.1 mahdollistaa myös kaksoissovellustoiminnon, joten voit esimerkiksi käyttää kahta eri WhatsApp-tiliä samanaikaisesti. Toisen korttipaikan voi halutessaan käyttää myös tallennustilan laajentamiseen microSD-muistikortilla. Lisäksi P10-mallit tukevat käteviä rystystoimintoja; rystysen koputus- ja piirtoeleillä voi esimerkiksi ottaa kuvakaappauksen, avata halutun sovelluksen tai jakaa näytön kahden sovelluksen välillä.

Huawei P10 saapuu kauppoihin 31.3.2017 ja P10 Plus huhtikuun lopulla. Molemmista malleista Suomessa myyntiin tulevat värit ovat musta, hopea, sininen ja kulta. P10:n suositushinta on 599 euroa ja P10 Plussan 799 euroa. Ennakkotilausetuun (10.-30.3.2017) sisältyvien Huawei AM185 -kuulokkeiden hinta erikseen hankittuna on 129 euroa.

Huawei AM185 -vastamelukuulokkeet (ennakkotilauksen etu)

Huawei AM185 -vastamelukuulokkeiden kompaktiin kokoon optimoitu kammiorakenne toistaa bassotaajuuksia erityisen laadukkaasti. Kuulokkeiden mikrosiru tunnistaa ympäristön melun ja häivyttävät sen tehokkaasti reaaliajassa. Aktiiviteknologia käyttää melunpoistoon integroitua akkua, joka kestää yhdellä latauksella jopa 8 tuntia. Akkua voi ladata erikseen kaapelilla, tai suoraan puhelimesta (jotka tukevat 3,5 mm virransyöttöä). Melunpoistosta voi nauttia myös esimerkiksi lentokoneessa tai julkisessa liikenteessä matkustaessa. Kuulokkeissa on erikseen painikkeet, joista voi ohjata musiikintoistoa tai esimerkiksi vastata puheluun ottamatta puhelinta pois taskusta. Kuulokkeet sisältävät myös korkealaatuisen mikrofonin, jonka kautta puheääni kuuluu selkeästi ja kirkkaasti. Pakkaus pitää sisällään erikokoiset kuulokesovittimet (S,M,L).

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,    sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420,    mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066,  hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679,    maija.hyotylainen@republic.fi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.