National Geographic -lehteen Huawein valokuvakilpailun parhaat otokset

Next Image on Huawein valokuvakilpailu, jossa älypuhelimella otettu kuva voi tuoda nappaajalleen 10 000 euron rahapalkinnon, kuvausmatkan Italiaan ja kunnian päästä mukaan arvostettuun National Geographic -lehteen. Kilpailu on avoin kaikille osaamistasosta riippumatta. Kilpailuaikaa on 20.08.2018 saakka.

Tutkiakseen mobiilivalokuvauksen mahdollisuuksia ja tuodakseen yhteen valokuvaajia ympäri maailmaa, Huawei järjestää Next Image -valokuvakilpailun, jossa kuvaajat ottavat toisistaan mittaa kuudessa eri kategoriassa: Faces, Good Night, Hello, Life!, Check-In, Nature and Story Board.

“Mielestämme hyvä kamera on älypuhelimen yksi tärkeimmistä ominaisuuksista ja meistä onkin hienoa nähdä, miten kauniisiin ja laadukkaisiin kuviin uusin teknologia tarjoaa mahdollisuuden. Next Image -kilpailun avulla haluamme auttaa tätä uutta valokuvaamisen lajia löytämään oman äänensä”, sanoo Sofia Lehtimäki, Huawein Suomen kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja.

Mobiilivalokuvaus on muuttanut tapaa, jolla me koemme ja näemme maailman. Nyt voimme jakaa kokemuksemme välittömästi, yhdellä napin painalluksella. Kun Huawei esitteli maailman ensimmäisen kaksoiskameralla varustetun älypuhelimen, Huawei P9:n, yritys aloitti vallankumouksen, jonka uusin aalto on kaksi vuotta myöhemmin esitelty Huawei P20 -sarja. Sarjan lippulaivamallissa, Huawei P20 Prossa on kolmoiskamera ja kehittynyt tekoälyominaisuus, joka tunnistaa kuvattavan kohteen ja auttaa parempien kuvien ottamisessa. Tekoälystä on hyötyä myös tarkkojen hämäräkuvien ottamisessa, joten puhelimella voi kuvata haastavissakin olosuhteissa.

Raati valitsee voittajat

Kilpailuaika on 9.7.–20.08.2018. Kuvat ovat ensin kaikkien nähtävillä ja äänestettävissä 28.8. asti. Tämän jälkeen asiantuntijaraati valitsee jokaisen kategorian 50 tykätyimmän kuvan joukosta kategorian voittajan.

Raatiin kuuluvat Huawein Itä- ja Pohjois-Euroopan kuluttajaliiketoiminnan johtaja Yanmin Wang, National Geographicin valokuvaaja Dominic Bracco, Leica-sertifioitu valokuvaaja Alex Lambrechts, World Press Photo Laureate -valokuvaaja Tomasz Lazar, valokuvaaja Bobby Anwar ja Gal Gadot, joka toimii Huawei P20 -sarjan kasvoina.

Kategorioiden voittajat saavat Huawei MateBook X –kannettavat tietokoneet, kuvansa National Geographic -lehteen sekä 2 000 euron rahapalkinnon. Toiselle sijalle yltävät saavat Huawei P20 Pro -puhelimet ja kolmannelle sijalle yltävät Huawei P20 -puhelimet. Kaikissa kategorioissa valitaan lisäksi yleisön suosikit, jotka saavat Huawei P20 -puhelimet.

50 parasta kuvaa Keski- ja Itä-Euroopasta sekä Pohjoismaista osallistuu myös maailmanlaajuiseen Next Image -kilpailuun, jonka voittaja saa Huawei MateBook X –kannettavan tietokoneen, kuvansa National Geographic -lehteen, 10 000 euron rahapalkinnon ja mahdollisuuden ottaa osaa kymmenpäiväiseen National Geographic -kuvausmatkaan Italiassa vuoden 2018 syyskuussa.

Lisätietoja kilpailusta voi lukea, ja kuvia pääsee tarkastelemaan osoitteessa http://campaign.consumer.huawei.com/fi/.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:
Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Lisätiedote ja tuotelainat:
Elisa Mikkonen, Republic of Communications, 050 410 2284, prhuawei@republic.fi

---------

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:
Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lisätietoja Huaweista:
Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa