NordicBet: Suomessa pelataan jalkapallon MM-kisat joka vuosi

Muissa Pohjoismaissa vedonlyönnin aktiivisuus ja liikevaihto kaksinkertaistuvat aina jalkapallon MM-kisojen alkaessa. Vedonlyöntiyhtiö NordicBetin mukaan pelaamisen trendejä tutkiessa Suomessa pelataan jalkapallon MM-kisoja joka vuosi.

Kaikkialla Pohjoismaissa vedonlyönnin aktiivisuus ja liikevaihto kasvavat räjähdysmäisesti neljän vuoden välein jalkapallon MM-kisojen startattua. Liikevaihto lähes kaksinkertaistuu jokaisella pelialan toimijalla kisojen aikana. Suomi tekee trendissä poikkeuksen, sillä vedonlyönnin aktiivisuus ja liikevaihto tuplaantuvat aina kiekkoliigojen käynnistyessä. ”Tätä samaa trendiä ei ole edes Ruotsissa. Jalkapallo on ylivoimaisesti suurin vedonlyönnin kohde kaikissa muissa Pohjoismaissa paitsi Suomessa”, kertoo Betsson Groupin iGaming-asiantuntija Juha Kvist.

Jokereiden siirtyminen kansainväliseen jääkiekkoliiga KHL:ään kasvatti entisestään suomalaisten jääkiekkovedonlyöntiä. ”KHL toi todella suuren lisän suomalaiseen kiekkovedonlyöntiin. Aikavyöhykkeistä johtuen kiinnostavia jääkiekkokohteita on tarjolla jo keskipäivästä lähtien aina NHL:n aamuyön peleihin", Kvist selventää. Jokereiden ensimmäisessä KHL-kausilehdessä NordicBet kertoi vedonlyönnin kolminkertaistuneen Jokereiden liityttyä sarjaan. NordicBetin teettämän tutkimuksen mukaan suomalaiset ovat jääkiekkokansaa muutenkin kuin vedonlyönnin osalta. Kyselyssä suomalaiset mielsivät esimerkiksi 2000-luvun kovimmaksi urheilijaksi Teemu Selänteen ja kovimmaksi maajoukkueeksi vuonna 2011 maailmanmestaruuden voittaneet jääkiekkoleijonat.

Lisätietoja:

iGaming-asiantuntija Juha Kvist, Betsson Group, puh. 040 570 1500, sähköposti: juha.kvist@betssongroup.com

Tiedote:

NordicBetin kysely: Suomalaisia kiinnostaa vain jääkiekko http://news.cision.com/fi/republic-of-communications/r/nordicbetin-kysely--suomalaisia-kiinnostaa-vain-jaakiekko,c9826133

Betsson Group on pohjoismainen, yksi Euroopan johtavista internet rahapelisivustoista. Se tarjoaa kuluttajille pelejä, joita voi pelata turvallisessa ja käyttäjäystävällisessä ympäristössä. NordicBet on yksi Betsson Groupin brändeistä. BML Group on osa ruotsalaista, yli 50-vuotiasta peliyhtiötä, jolla on laaja kokemus eri pelituotteista. Betsson Group työllistää 1200 henkilöä neljässätoista maassa. BML Groupin omistaa yli 4000 osakkeenomistajaa ja Betsson Group on listattu NASDAQ OMX Nordic Large Cap -pörssissä.