Oikotie juoksijan onneen – kengät, joilla liidät tänä kesänä

Cloudflow-juoksukenkä on uusin lisäys sveitsiläisen On:in valikoimaan. Cloudflow palkittiin parhaaksi kevään ISPO-urheilumessuilla kategoriassa ”Best Performance Running Shoe 2017”. Kenkä on kevyt ja responsiivinen ja sopii kovilla alustoilla juoksevalle – pohjan 18 Cloud-tyynyn ansiosta askel laskeutuu aina pehmeästi ja palauttaa energiaa räjähtävään askeleeseen.

Rullaavaa juoksua Cloud-tyynyillä

Cloudflow sopii juoksijalle, joka haluaa juosta kovilla alustoilla kevyesti ja tunnokkaasti. Asfaltilla kenkä imitoi pehmeällä alustalla paljain jaloin juoksemista.

Kengän pohjassa on 18 Cloud-tyynyä, jotka on tehty kevyestä ZeroGravity-materiaalista. Tyynyt vaimentavat laskeutumista, lukkiutuvat paikalleen ja luovat tukevan alustan ponnistukseen antaen räjähtävän lähdön. On-juoksukengät vaimentavat askelta siis vain tarvittaessa, alastulon aikana. Ponnistukseen käytetty liike-energia hyödynnetään täysimääräisesti eteenpäin vievänä voimana. Juoksuteho paranee, kun vaimennus kohdistuu vain alastuloon, ei lähtöön. Näin kenkä myös kannustaa jalkaa luonnolliseen rullaukseen sekä löytämään askellukseen hyvän flown ja rytmin.

Kaikissa On-juoksukengissä on patentoitu Speedboard-välipohja, joka luo On-kengille niille ominaisen luonteen. Cloudflow-kengän Speedboard on herkkä ja tehokkaasti reagoiva. Speedboardin ja Cloud-tyynyjen yhteisvaikutuksesta askel rullaa pehmeästi, mikä vaimentaa jaloille kohdistuvaa painetta ja pienentää rasitusvammojen riskiä. On-juoksukengät sopivat näin ollen erinomaisesti myös selkäongelmaisille ja nivelvaivaisille.

Cloudflow on erittäin kevyt: miesten kenkä painaa 220 grammaa (US M 8.5) ja naisten 190 grammaa (US W 7). Kannan ja päkiän välinen korkeusero on 6 millimetriä. Sukkamainen sisäosa lisää mukavuutta, osa juoksijoista käyttää kenkää jopa ilman sukkaa. Pintakangas tukee ja joustaa oikeissa kohdissa ja antimikrobikäsittely pitää kengät raikkaana.

Tuote on kehitetty ex-duathlonin maailmanmestarin ja kuusinkertaisen Ironman-voittajan Olivier Bernhardin johtamassa tiimissä.

On-kenkiä saatavissa Suomessa

On on sveitsiläinen vuonna 2010 perustettu urheiluyritys. Sen tavoite on tehdä juoksemisesta yksinkertaisesti hauskaa. Tavoitetta vievät eteenpäin tiimi liikuntatieteilijöitä ja juoksuintoilijoita ja heitä johtaa Olivier Bernhard, kolminkertainen maailmanmestari ja kuusinkertainen Ironman-voittaja.

Onin klassikkokengät ovat Cloud-juoksukengät – maailman kevyimmät pehmustetut juoksukengät. Patentoitu CloudTec®-teknologia yhdistää pehmeän juoksukengän ja ohuen, nopeaan juoksuun tarkoitetun kengän edut: voit askeltaa kuin pehmeälle hiekalle mutta ponnistaa nopealta kumiradalta!

Kun jalka laskeutuu maahan, CloudTec®-pohjan joustavat tyynyt ottavat iskun vastaan sekä vaaka- että pystysuunnassa. Kun paino on siirtynyt askeleen ottavalle jalalle, CloudTec®-pohjan tyynyt lukkiutuvat paikoilleen. Tällöin pohja antaa tukevan alustan ponnistukseen ja mahdollistaa räjähtävän lähdön. Tuloksena on uudenlainen juoksukokemus: nopea, kevyt ja ketterä.

Tieteellinen tutkimus ja urheilijoiden kokemukset osoittavat, että Oneilla juostaan nopeammin ja palautuminen on nopeampaa kuin muilla juoksukengillä. Itsenäinen tutkimus maineikkaassa Federal Institute of Technology in Zurichissä on vahvistanut, että CloudTec®-teknologia madaltaa merkittävästi urheilijan sykettä ja veren laksatiiviarvoja.

Kevään ISPO:ssa palkittiin Cloudflow-kengän lisäksi myös Onin Hybrid Outer Layer -juoksushortsit sekä Cloudflash-kengät. Cloudflash-kengät ovat saatavilla myöhemmin tänä vuonna.

On-juoksukenkiä löytyy eri tarkoituksiin ja varsinkin katujuoksuun. Kenkiä on eripainoisille juoksijoille ja eri vauhdeille. Jälleenmyyjiä Suomessa on tällä hetkellä 28, esimerkiksi useat Intersport-liikkeet ja Stockmann Helsinki.

Hinnat: Cloudflow-juoksukenkä 149,95 €

Kuvat: https://goo.gl/Z554xb

Värit: naiset: Blue/Haze, Spice/Flash, miehet: Malibu/Neon, Rock/Orange (ei saatavilla Suomessa)
Koot: naiset US W 5–11, miehet US M 7–14

Tiedustelut: Pyka Oy, +358 45 277 8889, info@pyka.fi
Saatavuus:  Intersport Elo, Intersport Hämeenlinna, Intersport Ideapark, Intersport Joutsensilta Oulu, Intersport Jumalniemi, Intersport Jumbo, Intersport Jyväskylä, Intersport Järvenpää, Intersport Kajaani, Intersport Kemi, Intersport Kerava, Intersport Lahti Karisma, Intersport Lahti Valo, Intersport Lappeenranta, Intersport Lielahti, Intersport Mikkeli, I
ntersport Rovaniemi, Intersport Salo, Intersport Seinäjoki, Intersport Tornio, Intersport Vaasa, Intersport Valkea Oulu, Stockmann Helsinki, Onnisport, Rukastore, Team Sportia Rovaniemi, Urheilukontti Heinola, Velo&Oxygen Vantaa

Lisätiedot: Elisa Mikkonen, elisa.mikkonen@republic.fi, +358 50 410 2284, Republic of Communications

----------------------------------------------------------------

On on nuori sveitsiläinen urheilualan yritys, joka toimii Zürichistä, Portlandista ja Yokohamasta käsin. Onin tavoite on tehdä juoksemisesta yksinkertaisesti hauskaa. Tiimi liikuntatieteilijöitä, maailmanluokan urheilijoita ja suunnittelijoita toteuttaa tätä mantraa. On-juoksukengät ovat voittaneet design- ja teknologiapalkintoja, viimeisimpänä ISPO:ssa Product of the Year –palkinnon ja Best Performance Running Show 2017-palkinnon. Maailmanmestarit ja eliittiurheilijat voittavat jatkuvasti Onit jalassa. Kenkien nerokas CloudTec®-pohja on patentoitu maailmanlaajuisesti. Seitsemän vuotta markkinoille tulon jälkeen On-juolksukenkiä on saatavilla 3 000 juoksuspesialistikaupasta ja yli 50 maasta Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Etelä-Amerikassa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella.

PYKA OY on laadukkaiden urheilutuotteiden kotimainen maahantuoja. PYKA edustaa Suomessa seuraavia merkkejä: Icebug-nastakengät, On-juoksukengät, PowerBar-urheiluravinteet, Sportful-hiihto- ja -pyöräilyasusteet sekä LillSport-hiihtokäsineet. PYKA:n jälleenmyyjäverkostoon kuuluu yhteensä satoja urheilu- ja erikoisliikkeitä sekä tavarataloja ympäri Suomen.