Onnetar hymyili tansanialaiselle FC Vitolle – joukkue aloittaa pelit Helsinki Cupissa huomenna

Tiistain isoin ja iloisin uutinen Helsinki Cupissa oli tansanialaisjoukkue FC Viton turnausmatkan toteutuminen. Tyttöjen G12-yleissarjaan ilmoittautunut joukkue ehti jo pelästyä, että turnaus jää kokonaan väliin.

Matka tyssäsi viime viikon lopulla Tansanian pääkaupunkiin Dar es Salamiin, kun lentokentällä kävi ilmi, ettei joukkueenjohdolla ollut presidentin antaman asetuksen mukaista erityislupaa matkustamiseen. Valmentaja ja joukkueenjohtaja toimivat kotimaassaan opettajina, ja nykyasetuksen mukaan valtion virassa työskentelevillä täytyy olla kyseinen erityislupa matkustaakseen ulkomaille.

Luvat onneksi saatiin reilaan eilen illalla, ja joukkue saapuu kokonaisuudessaan Suomeen tänään illalla. Turnauksen ensimmäisen pelinsä FC Vito pelaa huomenna keskiviikkona Kalliossa kello 14.20, kun vastaan asettuu Turun Weikot. Otteluohjelmaa ei tarvinnut muokata tapauksen johdosta.

Älyranneke helpottaa elämää

FC Viton pelaajat pääsevät muiden turnaukseen osallistuvien tavoin nauttimaan jo viime vuonna Helsinki Cupissa käyttöön otetun älyrannekkeen eduista. Kaikki Helsinki Cupin osallistujat saavat oman turnausrannekkeensa, joka toimii maksuvälineenä Helsinki Cupin omilla kioskeilla.

Ranneke toimii myös pääsylippuna ruokailuihin ja pisteenlaskun rekisteröintivälineenä Helsinki Cup Challengessa, jossa pelaajat suorittavat erilaisia haasteita yhteistyökumppaneiden pisteillä ja keräävät näin yhdessä pisteitä joukkueelleen. Jokaisen ikäluokan eniten pisteitä kerännyt joukkue osallistuu arvontaan, jossa pääpalkintona on Sami Hyypiä Akatemian järjestämä valmennusviikonloppu omalle joukkueelle. Jokainen pelaaja pystyy seuraamaan omia suorituksiaan Helsinki Cup -applikaatiossa.

Love The Ball Center Käpylässä viihdyttää koko perhettä

Helsinki Cup Challengen suorituspisteitä on muun muassa tapahtumatori Love The Ball Centerissä, joka sijaitsee Käpylän urheilupuistossa.

LTBC:ssä riittää tekemistä koko perheelle, sillä siellä järjestetään läpi turnausviikon esimerkiksi Helsingin kaupungin puistojumppaa ja Taffel-peliä sekä Ville Vikingin, Pingviinitanssin ja Tanssin talo ry:n esittämää ohjelmaa.

Huomenna tarjolla freestylen SM ja megabileet

Lisäksi huomenna keskiviikkona kello 16–18 Love The Ball Centerissä päästään ihailemaan pallotaitureiden edesottamuksia, kun siellä nähdään Viasatin tarjoamana freestyle-jalkapallon SM-kisat.

Helsinki Cupin turnausrannekkeella pääsee myös sisään Helsinki Cup Summer Party -minifestivaaleille, jotka järjestetään huomenna keskiviikkona Katajanokan Allas Sea Pool -merikylpylässä kello 18–22. Siellä tosin ranneke ei käy maksuvälineenä. Tähtiesiintyjinä Helsinki Cup Summer Partyssa ovat Nelli Matula, Ilta ja Rony Rex.

Haastattelumahdollisuus:

Liike ry:n Ari Koivu voi kertoa tansanialaisen FC Viton tyttöjoukkueen reissun käänteistä.

040-7659900; ari.koivu@liike.fi

Lisätiedot:

Kirsi Kavanne

Helsinki Cupin toimitusjohtaja

kirsi.kavanne@helsinkicup.fi

Mikko Haimila

Helsinki Cupin turnauspäällikkö

mikko.haimila@helsinkicup.fi

0400 274 554

Mediamateriaalit:

Ville Heinonen

Republic of Communications

ville.heinonen@republic.fi

050 413 7118

Kansainvälinen juniorijalkapalloturnaus Helsinki Cup järjestetään jo 43. kerran. Se on Euroopan kolmanneksi suurin juniorijalkapalloturnaus yli 20 000 vuosittaisella osallistujallaan. Turnaus alkoi maanantaina ja päättyy lauantaina 14. heinäkuuta.