OnniBus.com elvyttää Suomen bussiliikenteen – 31 % matkustajista ei olisi matkustanut lainkaan ilman OnniBus.comia

TIEDOTE 27.2.2015

• 99,71 % asiakaskyselyyn vastanneista oli tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä OnniBus.comiin.
  • 31 % asiakkaista kertoi, etteivät he olisi matkustaneet lainkaan ilman OnniBus.comia.
  • Tärkein syy OnniBus.comin valintaan oli sopiva aikataulu.

OnniBus.com on saanut ensimmäisen asiakastyytyväisyystutkimuksensa tulokset. Tutkimus toteutettiin joulukuussa 2014. Kuudestatuhannesta kyselylomakkeesta 2 078 palautettiin. Palautusprosentti oli 34,6 %.

Palveluun ja kuljettajiin tyytyväiset asiakkaat

31 prosenttia matkustajista kertoi, että he eivät olisi matkustaneet lainkaan ilman OnniBus.comia. Tämä tarkoittaa, että OnniBus.com on luonut yli 300 000 täysin uutta matkaa ensimmäisen seitsemän ja puolen operointikuukautensa aikana. ”Tämä on selkeä todiste julkisen liikenteen kasvusta”, sanoo Pekka Möttö, OnniBus.comin toimitusjohtaja.

99,71 prosenttia vastanneista kertoi olevansa joko tyytyväinen tai erittäin tyytyväinen OnniBus.comiin. ”Tämä on loistava tulos. Olen myös ilahtunut siitä, että asiakkaamme olivat kuljettajiimme sataprosenttisen tyytyväisiä”, Möttö jatkaa. ”Tästä tuloksesta annan erityiskiitoksen koko OnniBus.comin henkilökunnalle, joka on entistä motivoituneempi työskentelemään kovaa täyttääkseen asiakkaidemme tarpeet myös jatkossa.”

OnniBus.comin bussien arvostetuimmat ominaisuudet

36 prosenttia kyselyyn vastanneesta kertoi, että sähköpistokepaikat olivat heille OnniBus.com kaksikerroslinja-autojen tärkein ominaisuus. ”Tämä on loogista. Suurella osalla matkustajista on internetyhteys mobiililaitteessa ja laitteita käytetään ahkerasti. Sähköpistopaikat ovat tärkeitä, jotta akut laitteissa kestävät koko matkan ajan. Pistokkeet löytyvät kaksikerroslinja-autoistamme jokaisen penkin alta ja olen iloinen, että asiakkaamme arvostavat niitä”, Möttö kertoo.

Syyt liikkua OnniBus.comilla

33 prosenttia vastanneista kertoi, että tärkein syy OnniBus.comin valintaan on sopiva aikataulu. Hinta vaikutti 21 prosenttiin vastaajista. ”Olemme asiakaskeskeinen yritys, joka työskentelee täyttääkseen asiakkaiden tarpeet. Nämä tutkimustulokset osoittavat, että asiakkaita kuuntelemalla olemme onnistuneet tehtävässämme”, Möttö kertoo.

66 prosenttia kertoi, että esteettömyys on tärkeää tai erittäin tärkeää. ”Olen iloinen, että asiakkaat arvostavat myös esteettömyyttä busseissamme”, Möttö jatkaa. OnniBus.com kiittää kaikkia asiakaskyselyyn vastanneita.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 110 lähtöä päivässä. Sen reitistä yhdistää 48 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Jyväskylä, Kajaani, Kotka, Kuopio, Lahti, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere, Varkaus ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).