OnniBus.comilta 9 miljoonan euron kalustotilaus – tiedossa yli 60 uutta työpaikkaa

TIEDOTE 18.12.2014

• Yhtiö on tehnyt tilauksen 20 uudesta kaksikerroksisesta linja-autosta.
  • Lisätilauksen arvo on lähes 9 miljoonaa euroa.
  • Kaluston kaksinkertaistuessa yhtiö luo 60 uutta työpaikkaa eri puolille Suomea.

OnniBus.com aloitti valtakunnallisen liikennöinnin 1.7.2014 tarjoten yli 90 vuoroa päivässä. Yhtiön palvelujen kysyntä on ylittänyt sen odotukset, minkä vuoksi OnniBus.com investoi toimintansa kasvattamiseen 9 miljoonaa euroa tilaamalla lisää kaksikerroslinja-autoja. Tilaus koskee 20 uutta Astromega TDX27 -autoa. Niiden toimittaja on Euroopan johtava linja-autovalmistaja, belgialainen Van Hool, joka toimitti myös OnniBus.comin toukokuussa hankkimat 15 autoa.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä siihen, miten asiakkaat ovat ottaneet meidät vastaan. Olemme saaneet paljon positiivista palautetta ja toiveita uusista aikatauluista ja reiteistä. Markkinaehtoisena yrityksenä pyrimme tietenkin vastaamaan kysyntään muun muassa kasvattamalla kalustokapasiteettiamme”, kertoo OnniBus.comin toimitusjohtaja Pekka Möttö.

”Van Hoolin valmistamat Astromegat edustavat uusinta ja ympäristöystävällisintä teknologiaa. Tilaamissamme uusissa autoissa on nykyisten autojemme tapaan säädettävät nahkaistuimet, ilmastointi, langaton Internet-yhteys sekä jokaisella istuinpaikalla oma latauspistoke puhelinta, tietokonetta tai tablettia varten. Sekä yrityksemme että asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä Astromegojen laatuun. Siksi jatkamme erittäin mielellämme yhteistyötä Van Hoolin kanssa”, OnniBus.comin liikennejohtaja Lauri Helke toteaa.

”Linja-autojen lisätilauksen johdosta OnniBus.com aloittaa kuljettajien rekrytoinnin eri puolilla Suomea. Kokonaan uusi kuljettajaryhmä perustetaan Kuopioon”, Helke jatkaa.

OnniBus.com julkaisee tietoa uusista reiteistä ja yhteyksistä lähiaikoina.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi
Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 11 reittiä tarjoten 92 lähtöä päivässä. Sen reitistä yhdistää 47 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Jyväskylä, Kajaani, Kotka, Kuopio, Lahti, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere ja Varkaus. OnniBus.comin punakylkisisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta.