OnniBus.comin sisaryhtiö SuperBus.com aloittaa liikennöinnin Virossa

Lehdistötiedote 1.12.2015

• SuperBus.com on saanut luvat aloittaa liikennöinnin Virossa. Liikennöinti alkaa 14.12.2015, lippujen myynti alkaa jo 1.12.2015.
  • Nyt suomalaisilla matkustajilla on mahdollisuus päästä SuperBus.comilla suoraan Tallinnan laivasatamasta, D-terminaalista Pärnuun, Tartoon ja Narvaan.
  • SuperBus.com liikennöi päivittäin 6 edestakaista vuoroa välillä Tallinna–Tarto, 5 edestakaista vuoroa välillä Tallinna–Pärnu ja 3 edestakaista vuoroa välillä Tallinna–Narva.
  • Vuorot liikennöidään uusilla, Suomestakin tutuilla kaksikerroksisilla, vähäpäästöisillä, 89-paikkaisilla Vanhool Astromega -linja-autoilla.
  • Lippujen hinnat ovat alk. 1 euro + 1 euron varausmaksu. Liput SuperBus.comin vuoroille voi ostaa osoitteessa www.superbus.com.
  • SuperBus.com on liikennöinyt tähän mennessä PolskiBus.comin kanssa TallinnaVarsova-linjaa.

“SuperBus.comin liikennöinnin aloittaminen tuo isoja etuja myös suomalaisille Viron matkaajille. Nyt naapurimaan kylpylä- ja yliopistokaupunkeihin pääsee nopeasti suoraan satamasta. Matkustaminen on edullista. Lisäksi linja-autot ovat erittäin laadukkaita, OnniBus.cominkin käyttämiä kaksikerroksisia Astromegoja”, toteaa SuperBus.comin toimitusjohtaja Lauri Helke. ”Arviolta 7 miljoonaa matkustajaa risteilee Tallinnan ja Helsingin välillä vuosittain. Ennakkotiedusteluja on jo tullut asiakaspalveluumme kun kerroimme aikaisemmin yhtiön toiminnan aloittamisesta. Uskomme, että myös suomalaiset löytävät SuperBus.comin palvelut virolaisten ohella, sillä toimintakonsepti on jo OnniBus.comin palveluja käyttäneille tuttu.”

SuperBus.com tarjoaa yhteensä 22 vuoroa Viron eri kaupunkeihin. Tallinna–Tarto-vuoro (E1) kestää 3 tuntia, Tallinna–Pärnu-vuoro (E2) 2,25 tuntia ja Tallinna–Narva (E3) 3,20 tuntia. Vuorot operoidaan SuperBus.comin kaksikerroslinja-autoilla, joissa on nahkaistuimet, ilmastointi, istuinpaikkakohtaiset latauspistokkeet esimerkiksi puhelimelle tai kannettavalle tietokoneelle sekä maksuton WI-FI-yhteys. Liput ovat myynnissä SuperBus.comin verkkosivuilla. Hinnat ovat alkaen 1 euroa sekä 1 euron varausmaksu. TalviBonanza-kampanja tuo SuperBus.comin verkkokauppaan peräti 25 000 erikoishinnoiteltua 1+1 euron lippua. Erikoishintaiset liput ovat varattavissa muiden lippujen tapaan 1.12.2015 lähtien yhtiön sivuilta www.superbus.com.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Tietoa SuperBus.comista

SuperBus.com on kesäkuussa 2015 lanseerattu virolainen kaukoliikenneyhtiö. Se on sekä OnniBus.comin että puolalaisen PolskiBus.comin sisaryhtiö. SuperBus.com operoi 22 päivittäistä vuoroa Tallinnan, Pärnun, Tarton ja Narvan välillä. Vuorot operoidaan SuperBus.comin 89-paikkaisilla Vanhool Astromega -kaksikerroslinja-autoilla. Autoissa on mm. langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. Liput, joiden hinnat ovat alk. 1 euro + 1 euron varausmaksu, SuperBus.comin vuoroille on ostettavissa yhtiön sivuilta www.superbus.com.

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 156 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää yli 60 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Forssa, Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kokkola, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Rauma, Tampere, Varkaus ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2012 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com, https://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),  http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).