P-sarja myyntiin Suomessa koko komeudessaan – P10 Liten myynti alkaa tänään

Huawei P10 Lite saapuu täydentämään P-sarjan valikoimaa Suomessa.

Huawei P10 Lite seuraa P10:n ja P10 Plussan minimalistisen tyylikästä muotokieltä. Sen yksityiskohtiin on kiinnitetty paljon huomiota; sekä etu- että takalasi kaartuvat miellyttävästi tehden 5,2 tuuman Full HD -näytön reunoista huomattavan ohuet.

Käyttökokemukseltaan Huawei P10 Lite on Kirin 658 8-ydinprosessorin ja 3 gigatavun RAM-muistin ansiosta hintaluokassaan vahva suorittaja. Tallennustilaa puhelimesta löytyy 32 gigatavua. Puhelimen 3000 mAh:n akku kestää käytössä jopa kaksi päivää ja pikalaturin ansiosta P10 Lite latautuu tyhjästä 45 % varaukseen puolessa tunnissa. P10 Litessä on muiden P-sarjan uutuuksien tapaan käyttöliittymän koneoppimisalgoritmi, joka optimoi järjestelmää käyttötottumusten mukaan. P10 Litessä on kaksi nano SIM -korttipaikkaa, joista toiseen voi vaihtoehtoisesti asettaa mikroSD-muistikortin.

P10 Lite tarjoaa kamerateknologialtaan mielenkiintoisia yksityiskohtia. 12 megapikselin pääkameran entistä suuremman 1,25 µm pikselikoon myötä kuviin tallentuu enemmän valoa parantaen hämäräkuvausmahdollisuuksia. Kamera myös tarkentaa nopeasti – vain 0,3 sekunnissa. Edessä on 8 megapikselin kamera; tämä sekä P10 Liten salamavalon lailla välähtävä näyttö tarjoavat lisää valovoimaa onnistuneen muotokuvan ottamiseksi.

P10 Liten sormenjälkitunnistin on muista P-sarjan uutuuksista poiketen laitteen takakannessa. Tyylikkäästi reunustettu sormenjälkitunnistin on turvallinen ja nopea. Lisäksi siihen on liitettävissä käteviä pikatoimintoja; esimerkiksi ilmoitusvalikon voi saada esiin pyyhkäisyeleellä.

”Uusi Huawein P10-sarja täydentää jo ennestään kattavaa valikoimaamme vahvistaen asemaamme Suomen älypuhelinmarkkinoilla” sanoo Huawein Suomen kuluttajaliiketoiminnan johtaja Mika Engblom .

Huawei P10 Liten myynti alkaa 4.4.2017 suositushintaan 329 euroa. Värivaihtoehdot ovat sininen, kultainen, valkoinen ja musta. Huawei P10 Litellä on 2 vuoden valmistajan takuu.

Tuoteyhteenveto – Huawei P10 Lite

• Terävä 5.2” Full HD näyttö
  • Android 7.0 + EMUI 5.1
  • Pikalatauksella virtaa koko päiväksi vain puolessa tunnissa
  • Laadukkaat 12 MP ja 8 MP kamerat
  • Nopea ja turvallinen sormenjälkilukija takakannessa

Lisätietoja:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,   sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679,  maija.hyotylainen@republic.fi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Lisätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.