Paikkakohtaisten lippujen suosio ylitti odotukset – OnniBus.com laajentaa kokeilun valtakunnalliseksi

• OnniBus.comin maaliskuussa aloittamasta paikkalippukokeilusta tulee osa yhtiön peruspalveluvalikoimaa
  • Yhtiö ottaa paikkavarauspalvelun käyttöön 1.6.2017 lähtien kaikilla reiteillä lukuun ottamatta reittejä F11, F12 ja F77
  • Paikkavarauspalvelu mahdollistaa mieluisan paikan tai vierekkäisten paikkojen varaamisen

Kaksikerrosbusseissa yläkerran eturivin paikan, pöytäpaikan tai paremman jalkatilan paikan varaaminen onnistuu 2 euron hintaan. Tavalliset paikat ovat edelleen lisämaksuttomia. Paikan varaaminen tapahtuu helposti osana lipun varausprosessia.

”Yhtiön perustamisesta lähtien olemme kuunnelleet asiakkaidemme toiveita palvelujemme kehittämiseksi. Aikataulumme ja reittivalikoimamme on kehitetty sen mukaan, missä ja milloin ihmiset liikkuvat. Paikkojen varaamisen integroiminen verkkokauppaan on vaatinut meiltä teknisiä ponnistuksia, mutta halusimme toteuttaa tämän etenkin, kun kokeilujakso osoitti, että tälle on aitoa kysyntää”, toteaa yhtiön toimitusjohtaja Lauri Helke

Etenkin lasten kanssa ja ystäväporukalla liikkuvat sekä työmatkalaiset ovat ottaneet palvelun hyvin vastaan.

”Paikan varaaminen tuo mielenrauhaa, kun tietää varmuudella saavansa vierekkäiset paikat. Aikaisemmin asiakkaat ovat saattaneet jonottaa esimerkiksi suosituille yläkerran eturivipaikoille. Nyt paikan voi varmistaa etukäteen kotisohvalla”, toteaa Helke.

Asiakkaat elokuvatähtinä

Asiakkaita neuvotaan palvelun käyttöönottamisessa muun muassa Facebookissa. Yhtiön maskotti Onni Hirvi näyttää, miten paikanvaraus toimii verkkokaupassa. Aiheesta on niin ikään tehty video, jossa rooleissa nähdään yhtiön some-kanavilla mukaan ilmoittautuneita asiakkaita.

”Yksi arvoistamme on olla helposti lähestyttävä, oli lähestymiskanava mikä hyvänsä. Saimme päivän varoitusajalla hyvin ihmisiä mukaan. Brändin ja palvelun mukana eläminen on tätä päivää”, sanoo itsekin videolla esiintyvä Lauri Helke.

Video on nähtävissä yhtiön some-kanavilla. Yhtiö toteutti videon tamperelaisen, kansainvälisestikin palkitun Koju Film Company -tuotantoyhtiön kanssa.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Lisätietoa OnniBus.comista:

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 170 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 50 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Helsinki, Espoo, Heinola, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rauma, Rovaniemi, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2011 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista:  www.onnibus.comhttps://www.facebook.com/Onnibus (Facebook),   http://instagram.com/onnibuscom (Instagram) ja https://twitter.com/onnibus (Twitter).