Suomalainen Docover lisenssiyhteistyöhön Angry Birds -brändin kanssa

Suomalainen Docover Oy tekee ainoana maailmassa holografisella kuviolla varustettuja näytönsuojia mobiililaitteisiin ja on solminut uuden lisenssisopimuksen Rovion Angry Birds -brändin lisensioinnista. Lisenssituotevalikoimaan tulee hologrammipanssarilaseja sekä suojakuoria mobiililaitteille.

Suomalainen Docover Oy on solminut useita ainutlaatuisia lisenssisopimuksia, joista tuoreimpana myyntiin tulevat Angry Birds -hahmoilla kuvioidut panssarilasiset hologramminäytönsuojat sekä takakuoret. Uniikki teknologia mahdollistaa minkä tahansa logon tai kuvan näkymisen yhdessä maailman käytetyimmästä henkilökohtaisista käyttöesineessä – puhelimen tai tabletin näytössä.

Docover solmi ensimmäisen lisenssisopimuksensa Moomin Charactersin kanssa vuonna 2016. Yhteistyö opetti tuoretta yritystä toimimaan niin kotimaassa kuin kansainväliselläkin kentällä. Toinen merkittävä lisensiointiyhteistyö aloitettiin aiemmin tänä vuonna yhden maailman suurimman jalkapalloseuran, Real Madridin, kanssa.

Hyvän kokemuksen pohjalta kartoitettiin muita potentiaalisia kumppaneita. Kotimainen Rovio ja sen Angry Birds -brändi ovat tunnetuimpia suomalaisia vientituotteita. Nyt Docoverin Angry Birds- ja Hatchlings-näytönsuojat ja -takakuoret lanseerataan myyntiin. Rovion Angry Birds -peleillä ja -hahmoilla on miljoonia faneja ympäri maailmaa ja mobiilipelin ympärille rakentunut tuoteperhe on laajentunut oheistuotteisiin, teemapuistoihin, lyhytanimaatioihin ja kokoillan elokuvaan.

– Hienoa aloittaa yhteistyö Docoverin kanssa. Tuotteet sopivat erinomaisesti mobiilipeleistä tutulle Angry Birds -brändille ja kun puhelimet pysyvät ehjinä, voivat fanimme pelata enemmän Angry Birdsiä, iloitsee Simo Hämäläinen, Rovion Senior Vice President, Brand Licensing.

Jatkoa sopimuksille isojen brändien kanssa

Atso Toimela ja Jari Ronkainen perustivat Docover Oy:n vuonna 2016 yhdessä Teppo Hyvösen ja Ville Alasen kanssa. Yritysidea syntyi, kun pohdittiin ideoita mobiililaitteiden suojaamiseen ja suojien hyödyntämiseen. Ronkaisen Idearesepti Oy oli aiemmin kehitellyt erilaisia yrityslahjoja  ja yhdessä Hyvösen kanssa he ideoivat hologrammilla varustetut karkaistut suojalasit kannettaviin laitteisiin.

Suojalasi suojaa puhelimen näyttöä iskuilta, naarmuilta ja halkeamilta. Kun puhelin on pois päältä, hologrammikuvio tulee esiin, puhelimen ollessa päällä se häviää. Docover on ainoa yritys maailmassa, joka hallitsee kyseisen tekniikan ja siihen onkin haettu patenttia.

Yhteistyösopimuksia on jo useita kansainvälisten jättiläisbrändien kuten Real Madridin ja Möet & Chandonin kanssa. Myös suomalaiset huiput kuten Jokerit, Moomin Characters ja nyt tuoreimpana Rovio Angry Birds -brändillään hyödyntävät hologrammitekniikkaa lisenssituotteissaan.

Docoverin valmistamat Angry Birds- brändätyt tuotteet tulevat myyntiin heinäkuussa, Muumi-tuotteet löytyvät jo kauppojen hyllyiltä. Lisäksi Docover tulee julkaisemaan piakkoin merkittäviä uusia avauksia.

Lisätiedot:

Elisa Mikkonen, elisa.mikkonen@republic.fi, +358 50 410 2284, Republic of Communications

Atso Toimela, atso@docover.com, +358 50 388 0368, Docover Oy

--------------

Docover Oy on vuonna 2016 Suomessa perustettu yhtiö, joka tuo yritysten logot hologrammiteknologialla mobiili-, pad- sekä pc-laitteiden näyttöihin karkaistulla suojalasilla. Kun puhelin on pois päältä, hologrammikuvio tulee esiin, puhelimen ollessa päällä se häviää. Docover on ainoa yritys maailmassa, joka hallitsee kyseisen tekniikan. Aikaisemmat lisenssisopimukset Docover on tehnyt Moomin Charactersin, Rovion sekä Real Madridin kanssa.