Suomen ensimmäinen Pakettipiste avautui Kauppakeskus Kaareen, avoinna 24/7. Pakettipiste tuo vauhtia pakettitoimituksiin aamujakelulla

Lehtipisteen Pakettipiste on pakettiautomaatti, joka tuo kuluttajien arkeen nopeutta, joustavuutta ja helppoutta niin pakettien lähettämiseen kuin vastaanottamiseen. Pakettipiste nostaa pakettien toimitusnopeuden uudelle tasolle, sillä automaatteihin jaetaan ja niistä toimitetaan paketti eteenpäin jo kello 05‒09 aamukuljetuksella kuutena päivänä viikossa. Valtakunnallisen Pakettipiste-verkoston ensimmäinen pakettiautomaatti avautui Kauppakeskus Kaareen, ja se on auki 24/7.

Pakettipiste on Lehtipisteen uusi palvelu, jolla kuluttajat saavat paketeilleen nopean toimituksen lähialueella sijaitsevaan pakettiautomaattiin. Myös paketin lähettäminen onnistuu suoraan automaatista.

‒ Pakettipiste-automaatti helpottaa ja nopeuttaa kuluttajien arkea. Kaareen avautuneen Pakettipisteen tavoin myös muut pakettiautomaatit tulevat sijaitsemaan kuluttajaa lähellä, esimerkiksi ostos- ja kauppakeskuksissa ja kauppojen auloissa sekä muissa liikkumisen solmukohdissa. Pääkaupunkiseudulla avataan Pakettipiste lähiaikoina mm. Iso-Omenaan, Selloon ja Myyrmanniin, kertoo toimitusjohtaja Janne Mansukoski Lehtipiste Oy:stä.

‒ Tuomme pakettiautomaattitoimintaan uuden nopean toimituksen Lehtipisteen aamujakelulla, joka tehdään arkiaamuisin ja lauantaina kello 05-09. Tämä tarkoittaa asiakkaalle kaiken kokoisten pakettien toimittamista jopa alle vuorokaudessa, ja noudon tai lähetyksen itselle parhaiten sopivana ajankohtana, vaikka jo aamusta työmatkalla, lounastauolla tai myöhemmin ostosten yhteydessä, jatkaa Mansukoski.

Pakettiautomaattiverkosto kasvaa nopeassa kaaressa

Pakettipiste tulee palvelemaan jo syksyn aikana valtakunnallisella 300 automaatin verkostolla, joka tulee vielä laajenemaan.

‒ Ensimmäiset 300 pakettiautomaattia sijoitetaan kymmenille paikkakunnille kaikkialla Suomessa kuitenkin niin, että painopiste ensi vaiheessa on suurissa keskuksissa, kuten pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa. Pohjoisin pakettiautomaatti tulee ensimmäisessä vaiheessa olemaan Ivalossa, kertoo Lehtipiste Oy:n myyntijohtaja Juha Teinilä.

‒ Haluamme palvella kuluttajia laajalla valtakunnallisella verkostolla, joka kattaa Suomen keskeisimmät postinumeroalueet. Nopeat aamutoimitukset ovat siten todellisuutta myös pääkaupunkiseudun ulkopuolellakin, Teinilä jatkaa.

Pakettipisteen taustalla on tunnettu jakeluyhtiö Lehtipiste, jolle pakettiautomaattitoiminta on luonteva laajennus lehtien irtonumeroiden, kirjojen ja keräilytuotteiden jakelulle. Sen kuljetus- ja jakelukanava kattaa lähes 5000 myyntipistettä.

‒ Toteutamme palvelun yhdessä Matkahuollon kanssa, joka on osallistunut palvelun suunnitteluun ja toteuttamiseen projektin alusta alkaen. Automaatit täydentävät Matkahuollon valtakunnallista noutopisteverkostoa ja laajentavat sitä nyt myös automaattivaihtoehdolla. Pakettipiste lokeroihin toimitetaan niin kotimaisen ja kansainvälisen verkkokaupan kuin yksityishenkilöiden pakettilähetykset, toteaa Juha Teinilä.

– Ja mikä parasta, Pakettipiste ei ole vain yhden toimijan automaattipiste, vaan automaatteihin voi saada myös muiden lähetys- ja kuriiripalveluiden paketit, vaikka kansainvälisestä verkkokaupasta toimitettuna. Asiakas tilaa, me toimitamme nopeasti, hän kiteyttää Pakettipisteen ideaa.

Ensimmäisten joukossa palvelun ottaa käyttöön myös globaali pikakuljettaja DHL Express.

Itsepalvelu on monille paras palvelu

Paketit voi noutaa ja lähettää itsepalveluna automaateista sijaintipaikkojen aukio-oloaikoina. Kauppakeskus Kaari on auki 24/7 ja näin myös sen Pakettipiste.

‒ Matkahuollon kuluttajatutkimuksen mukaan monet kuluttajat, varsinkin nuoret aikuiset haluavat hakea paketin itsepalveluna pakettiautomaatista. Itsepalvelumahdollisuutta arvostetaan juuri helppouden, asiointipaikan läheisyyden ja joustavien aukioloaikojen vuoksi. Monet eivät halua jonottaa tai muuten asioida henkilökohtaisilla palvelutiskeillä, vaan hoitaa homman itsepalveluna koodin avulla, huomauttaa Juha Teinilä Lehtipiste Oy:stä.

Pakettipiste pakettiin kääräistynä

Lehtipisteen Pakettipiste-automaattiverkosto helpottaa ja nopeuttaa kuluttajien arkea pakettirumbassa.

• Pakettien nouto: Pakettiautomaatista voidaan noutaa verkkokaupasta tai muusta yrityksestä lähetettyjä sekä kuluttajien välisiä paketteja ja toimituksia.
  • Pakettien lähetys: Pakettiautomaatin lähettämisen ohjeet löytyvät pakettiautomaatista.
  • Verkkokaupan palautus: Palautukset voidaan jättää pakettiautomaattiin edelleen toimitettavaksi joko verkkokaupan antamien ohjeiden mukaan tai erillisen Pakettipiste-palautuskoodien avulla
  • Runsaasti lokeroita: Pakettipiste-automaateissa on noin 50‒100 lokeroa, pääkaupunkiseudun automaatissa lokeroita on yli 100.
  • Lokeroita on neljää eri kokoa: S (K=11, L= 50, S=60), M (K=22, L=50, S=60), L (K=44, L=50, S=60), XL (K=66, L=50, S=60)

Lisätietoja:
Lehtipiste Oy, toimitusjohtaja Janne Mansukoski, puh. 040 900 8500, janne.mansukoski@lehtipiste.fi

Lehtipiste Oy, myyntijohtaja Juha Teinilä, puh. 050 50 10 952, juha.teinila@lehtipiste.fi

Pakettipiste on Lehtipisteen uusi pakettiautomaattipalvelu, jonka avulla kuluttajat voivat itsepalveluna hoitaa pakettien noudon ja lähetyksen. Pakettipiste laajenee valtakunnalliseksi yli 300 pakettiautomaatin verkostoksi syksyn 2018 aikana. Pakettipiste kokoaa yhteen eri lähetys- ja kuriiripalveluiden toimittamat lähetykset. pakettipiste.fi

Lehtipiste on koko maan kattava lehtien, kirjojen ja keräilytuotteiden irtonumeromarkkinoilla toimiva jakelu- ja markkinointiyhtiö. Lehtipisteen kuljetus- ja jakelukanava kattaa lähes 5000 myyntipistettä sekä lisäksi satoja asiakkaiden kohteita päivittäin ympäri maan. Lehtipiste Oy on osa Tradeka-Yhtiöt Oy:tä. pakettipiste.fi