Suomessa valmistetut Elvarin karkkikorut ihastuttavat herkullisuudellaan

Käsintehdyt Elvarin karkkikorut valmistetaan pinkillä korutehtaalla Vihdissä. Brändin ytimessä ovat hauskuus, värikkyys ja suupielien hinaaminen ylös. Nyt koruja on saatavilla kuvauslainaan Republic Showroomilta.

Ensimmäiset karkkikorut Sanna Leinonen pyöräytti uunista ulos vuonna 2010, kun hän alkoi tehdä koruja harrastusmielessä äidiltä saamastaan askastelumassasta.

Pian Sanna alkoi julkaista tekemiään koruja, englanninlakuja ja donitseja blogissaan, jossa hän kertoi avoimesti taistelustaan syöpää vastaan. Pian korupyyntöjä alkoi sadella lähipiiriltä.

-  Hauskuuttelu ja värikkyys ovat Elvarin ytimessä. Maailma tarvitsee lisää iloa ja sitä pyrin lisäämään karkkikoruilla, Sanna kertoo.

Harrastus muuttui nopeasti oman yrityksen pyörittämiseksi, kun Sanna lähti pinkillä pakettiautolla ensimmäiselle Suomen myyntikiertueelle. Nyt koruja myydään ympäri Suomen ja Tallink Siljan laivoilla. Helsingin Showroomin lisäksi korut, kuten näyttävä popkornikaulakoru ovat esillä Los Anglesissa Ivan Bitton -showroomissa.

-  Unelmani on, että ne päätyisivät joku päivä laulaja Katy Perryn päälle, Sanna haaveilee.

Kaikissa Elvarin korunosissa näkyy Sannan kädentaidot, sillä hän tekee kaikki herkkuosat itse Vihdin pinkillä korutehtaalla. Sanna valmistaa korut polymeerimassasta, työvälineinä ovat kaulin, pastakone sekä veitsi. Koruvalikoimaa löytyy päästä varpaisiin, korvakoruista nilkkakoruihin pehmiksistä kakkuihin. Miehille löytyy englanninlakukalvosinnappeja.

Tosikot älkää vaivautuko

Turvallisuus- ja kemikaalivirasto on pistänyt merkille karkkikorut. Käsintehdyt Elvarin karkkikorut ovat niin herkullisen näköisiä, että Tukes määräsi ne alaisuuteensa. Nyt karkkikorujen mukana saa pinkin turvallisuusohjeen. Turvallisuusohje mukailee lääkepaketin infopakettia:

”Raskaana olevien täytyy olla äärimmäisen varovaisia Elvareiden kanssa. Tuotteet ovat nimittäin herkullisen näköisiä ja mielitekoja raskaana on vaikea hallita. Ethän missään nimessä laita tuotetta vahingossa suuhusi vaan nouda oikeita, syötäviä herkkuja tarvittaessa ruokakaupasta”.

Elvarin käsintehdyt korut on haluttu hinnoitella niin, että jokainen voisi ostaa niitä ilman suurempia miettimättä. Hinnat 7 - 34 e.

Kuvauslainat ja haastattelupyynnöt: Eevakaisa Mölsä, Republic Showroom, 040 74 66 556 tai eevakaisa.molsa@republic.fi

Linkki tuotekuviin: https://drive.google.com/open?id=0B7gYGyxOex57WUludGhoLTJGQ2c

Elvari Korut Oy on vuonna 2011 perustettu vihtiläinen koruyritys, jonka joka ikinen koru valmistetaan käsin Vihdin pinkillä korutehtaalla. Koruvalikoimaa löytyy päästä varpaisiin, korvakoruista nilkkakoruihin. Yrityksen tunnetuimmat korut ovat englanninlakukoru.Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2016  yli 300 000. Nettikauppa www.elvari.fi