SUUNTO KAILASH PALKITTIIN ARVOSTETULLA iF DESIGN AWARD -PALKINNOLLA

Suunto Kailash -kellot palkittiin iF Design Award 2016 -palkinnolla Product-kategoriassa. iF Design Award on tunnettu maailmanlaajuinen palkinto, ja se on tärkeä tunnustus Suunnon työlle tuotteiden suunnittelun parissa. Suunnon tuotteet yhdistävät kauniisti esteettisyyden ja käytännöllisyyden.

Suunto Kailash on kello seikkailunhaluisille matkailijoille. Se on suunniteltu ihmisille, jotka ovat syntyneet matkustamaan. Kailash GPS -kello yhdistää ensiluokkaiset materiaalit ominaisuuksiin, jotka miellyttävät ahkerasti matkaavia. Kellossa on automaattisesti päivittyvä sijainti ja aika, matkustuspäiväkirja ja Adventure TimelineTM, jolta käyttäjä voi tutkia tehtyä matkoja tarkemmin.

– Otamme innolla vastaan tämän arvokkaan palkinnon, joka on kunnianosoitus työlle, jota koko tuotekehitystiimi on tehnyt. Kailashin muotoilulla pyrimme selkeyteen ja moderniuteen. Suunnon tavaramerkiksi muodostunut huipputason viimeistely täydentää yksinkertaisen, klassisen muodon, kommentoi Suunto Kailash -kellojen pääsuunnittelija Timo Yliluoma.

iF Design Award on yksi maailman johtavista design-kilpailuista. Kilpailu lanseerattiin vuonna 1954. Vuonna 2016 kansainvälinen jury arvioi yli 5 000 kilpailutyötä 53 maasta. Suunto Kailash –kello tulee olemaan esillä yhdessä kolmesta iF-erikoisnäyttelyistä Saksan Hampurissa.

Lisätiedot:

Elisa Mikkonen, elisa.mikkonen@republic.fi, +358 50 410 2284, Republic of Communications

Tietoa Suunnosta

Suunto sai alkunsa vuonna 1936, kun suomalainen suunnistaja ja insinööri Tuomas Vohlonen keksi nestetäytteisen kompassin massatuotantomenetelmän. Siitä lähtien Suunto on ollut alan innovatiivinen edelläkävijä ja yksi maailman johtavista urheilijoiden ja seikkailijoiden käyttämien urheilukellojen, sukellustietokoneiden ja urheiluinstrumenttien suunnittelijoista ja valmistajista. Aina korkeimmilta vuorita syvimpiin meriin Suunnon laitteita käyttävät urheilijat ja seikkailijat kaikkialla maailmassa.

Suunnon pääpaikka ja tuotantolaitos ovat Vantaalla. Yrityksellä on yli 400 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja Suunto-tuotteita myydään yli sadassa maassa. Yhtiö on Amer Sports Corporationin tytäryhtiö, kuten sisaryhtiönsä Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor ja Mavic.

www.suunto.com