Suunto lahjoitti neljännesmiljoonan Ambit3 Peak Nepal Edition -kellon maailmanlaajuisesta myynnistä Nepalin maanjäristysalueen jälleenrakennustyöhön

Vuosi maanjäristyksistä – jälleenrakennustyö Nepalissa jatkuu edelleen

Nepalissa 25. huhtikuuta ja 12. toukokuuta 2015 tapahtuneissa kahdessa maanjäristyksessä loukkaantui yli 22 000 ihmistä, ja lisäksi järistykset vahingoittivat tai tuhosivat lukemattomia koteja ja rakennuksia sekä muun muassa monia terveydenhuoltopisteitä. Jälleenrakentamisen ja humanitaarisen avun tarve on Nepalissa edelleen suuri, vaikka maanjäristyksistä on aikaa vuosi.

Kampanjan avulla Punaiselle Ristille 250 000 euroa

Viime vuoden lokakuussa Suunto toi maailmanlaajuiseen myyntiin rajoitetun määrän Suunto Ambit3 Peak Nepal Edition -kelloa tukeakseen maanjäristysten jälkeistä humanitaarista- ja jälleenrakennustyötä Nepalissa. Suunto sitoutui lahjoittamaan jokaisesta myydystä kellosta 25 euroa Punaiselle Ristille ja kellot myytiin loppuun reilussa puolessa vuodessa. Lahjoitussumma 250 000 euroa luovutettiin Punaiselle Ristille nyt Nepalin maanjäristyskatastrofien vuosipäivien aikaan.

”Olemme erittäin otettuja siitä, että saimme asiakkaamme ympäri maailman mukaan tähän tärkeään asiaan. Ambit3 Peak Nepal Edition -kellon avulla sekä me Suunnolla että asiakkaamme haluamme tarjota tukemme kiitoksena alueelle, joka on antanut niin paljon vuorikiipeilylle”, kertoo Suunnon toimitusjohtaja Mikko Moilanen.

Punainen Risti tähtää ihmisten elinkeinojen palauttamiseen Nepalissa

Suunnon lahjoittamalla summalla Punainen Risti pystyy esimerkiksi varmistamaan turvallisten asumusten, terveyspalvelujen sekä puhtaan veden saantia kyliin ja turvaamaan ihmisten elinkeinoa hankkimalla muun muassa uusia eläimiä menetetyn karjan tilalle.

Suunnon yhteistyöurheilija Kilian Jornet on myös ollut omalla kampanjallaan tukemassa Nepalin jälleenrakennustyötä. #SOSNepal-hankkeen kautta voi edelleen lahjoittaa tähän tärkeään kohteeseen. Lisää aiheesta Kilianin blogissa: Summitsofmylife. Punaisen Ristin kautta voi myös osoittaa tukensa alueelle.

Suunto Ambit3 Nepal Edition -kello on myyty loppuun valmistajan varastosta, mutta sitä voi tiedustella vielä jälleenmyyjiltä.

Haastattelupyynnöt: Elisa Mikkonen, elisa.mikkonen@republic.fi, +358 50 410 2284, Republic of Communications

Tietoa Suunnosta

Suunto sai alkunsa vuonna 1936, kun suomalainen suunnistaja ja insinööri Tuomas Vohlonen keksi nestetäytteisen kompassin massatuotantomenetelmän. Siitä lähtien Suunto on ollut alan innovatiivinen edelläkävijä ja yksi maailman johtavista urheilijoiden ja seikkailijoiden käyttämien urheilukellojen, sukellustietokoneiden ja urheiluinstrumenttien suunnittelijoista ja valmistajista. Aina korkeimmilta vuorita syvimpiin meriin Suunnon laitteita käyttävät urheilijat ja seikkailijat kaikkialla maailmassa.

Suunnon pääpaikka ja tuotantolaitos ovat Vantaalla. Yrityksellä on yli 400 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja Suunto-tuotteita myydään yli sadassa maassa. Yhtiö on Amer Sports Corporationin tytäryhtiö, kuten sisaryhtiönsä Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor ja Mavic.

www.suunto.com

www.movescount.com