Suuntolta fitnesskello – Suunto 3 Fitness on aktiiviseen elämäntapaan suunniteltu kello, jossa on innovatiivinen mukautuva harjoitteluohjaus

Suunnon tunnusmerkit lujatekoisuus ja urheiluosaaminen näkyvät nyt myös fitnesskelloluokassa

Urheilun tarkkuusinstrumenttien globaali johtaja esittelee nyt Suunto 3 Fitnessin, älykkään ja lujatekoisen fitnesskellon liikkujille, joiden elämäntapa on aktiivinen ja joille terveys ja hyvinvointi ovat tärkeitä. Kauniisti suunniteltu Suunto 3 Fitness on sekä henkilökohtainen harjoittelukumppani, että tyylikäs kello jokapäiväiseen käyttöön. Kello tarjoaa yksilöllisen, kuntotasoon perustuvan harjoitteluohjelman ja mukautuu harjoittelurytmiin, mikä innostaa jatkamaan liikkumista.

”Suunnolla on pitkä perinne luotettavien, laadukkaiden urheiluinstrumenttien kehittäjänä, joita ammattiurheilijat ympäri maailmaa käyttävät. Tavoitteenamme on varustaa ja inspiroida aktiivista elämäntapaa urheilutasosta tai -taustasta riippumatta. Suunto 3 Fitnessin avulla urheiluosaamisemme ja kellokäsityömme on entistä laajemman yleisön saatavilla. Halusimme luoda Suunto 3 Fitnessistä kohtuuhintaisen kellon, joka ei vain seuraa aktiviteettejä, vaan on myös luotettava harjoittelukumppani ja inspiraation lähde käyttäjälleen”, toteaa Suunnon Portfoliojohtaja Sami Arhomaa.

“Suunnon periaatteena on aina ollut suunnitella kelloja, joita on ilo käyttää koko päivän eikä Suunto 3 Fitness ole poikkeus – se toimii kauniisti suunniteltuna kellona niin kuntosalilla kuin toimistossakin.”

Mukautuva harjoitussuunnitelma ja reaaliaikainen opastus

Suunto 3 Fitness -kello on valmistettu hyödyntämällä parasta urheiluosaamista Suunnon lisäksi Valencell Inc:iltä, jonka teknologiaa käytetään kätevässä rannesykemittausominaisuudessa. Syketietoja tulkiten kello myös kykenee määrittämään käyttäjän tämänhetkisen kuntotason.

Harjoittelu Suunto 3 Fitnessillä on helppoa. Kello luo harjoittelusuunnitelman seuraaville seitsemälle päivälle käyttäjän kuntotason ja yleisen harjoitushistorian perusteella. Jos harjoittelukerta kuitenkin jää väliin tai käyttäjä innostuu liikkumaan hieman suunniteltua enemmän, Suunto 3 Fitness mukauttaa harjoitussuunnitelmaa automaattisesti, ilman stressiä suunnitelman jatkosta. Lisäksi reaaliaikainen sykeohjaus harjoituksen aikana auttaa varmistamaan, että harjoittelu tapahtuu oikealla intensiteetillä.

Tasapainota harjoittelu ja lepo yleisen hyvinvoinnin tueksi

Suunto 3 Fitness seuraa aktiivisuutta vuorokauden ympäri taltioimalla askeleet ja kalorit ja luo selkeät yhteenvedot päivittäisestä aktiivisuudesta, mikä auttaa treenaajaa harjoittelun ja levon tasapainottamisessa. Unen laadun seuranta kertoo, kuinka hyvin uni tukee palautumista ja mahdollistaa aktiivisen elämäntavan jatkamisen.

Suunto on kehittänyt unenlaadun seurannan, kuntotason määrityksen ja mukautuvan harjoitteluohjauksen yhteistyössä Suunnon pitkäaikaisen urheilutieteisiin erikoistuneen kumppanin, Firstbeat Technologiesin kanssa.

Pidä yllä harjoittelutavoitteita Suunto app -sovelluksen avulla

Suunto 3 Fitness yhdistyy uuteen Suunto app -sovellukseen, jonka yksityiskohdat esitellään myöhemmin keväällä. Uusi sovellus kirjaa kaiken aktiivisuuden ja pitää käyttäjän ajan tasalla viikoittaisista treenitavoitteista. Älykäs mobiiliyhteys tuo myös saapuvat puhelut, tekstiviestit ja kalenterimerkinnät kelloon.

Tärkeimmät ominaisuudet:

• Mukautuva harjoitteluohjaus
  • Askelten, kalorien ja unen seuranta
  • Sisäänrakennetut urheilutilat muun muassa juoksua, uintia, pyöräilyä ja kuntosaliharjoittelua varten
  • Kiihtyvyysanturipohjainen nopeuden, tahdin ja matkan mittaus kävelyä ja juoksua varten
  • Vedenkestävä 30 metriin asti, kestää uintia

Viisi uutta raikasta jokapäiväiseen käyttöön sopivaa värivaihtoehtoa

Suunto 3 Fitness on saatavana keväällä, ja tarjolle tulee viisi eri värimallia: Gold, All Black, Black, Ocean ja  Sakura. Malleista Gold ja All Black (OVH 229 €) välittyy tyylikäs, urbaani tuntuma, ja niissä on kullan- tai mustanväriset, pinnoitetusta teräksestä valmistetut kehykset ja painikkeet. Malleissa Black, Ocean ja Sakura on kiillotetusta ruostumattomasta teräksestä valmistettu kehys ja niiden ulkonäkö on raikas ja eloisa, OVH 199 €. Täydelliset tuotetiedot julkaistaan myöhemmin.

Lisätiedot: Elisa Mikkonen, elisa.mikkonen@republic.fi, 050 410 2284, Republic of Communications

-------------------------------------

Tietoa Suunnosta

Suunto sai alkunsa vuonna 1936, kun suomalainen suunnistaja ja insinööri Tuomas Vohlonen keksi nestetäytteisen kompassin massatuotantomenetelmän. Siitä lähtien Suunto on ollut alan innovatiivinen edelläkävijä ja yksi maailman johtavista urheilijoiden ja seikkailijoiden käyttämien urheilukellojen, sukellustietokoneiden ja urheiluinstrumenttien suunnittelijoista ja valmistajista. Aina korkeimmilta vuorita syvimpiin meriin Suunnon laitteita käyttävät urheilijat ja seikkailijat kaikkialla maailmassa.

Suunnon pääpaikka ja tuotantolaitos ovat Vantaalla. Yrityksellä on yli 400 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja Suunto-tuotteita myydään yli sadassa maassa. Yhtiö on Amer Sports Corporationin tytäryhtiö, kuten sisaryhtiönsä Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor, Mavic ja Enve.

www.suunto.com