Taksilla Las Vegasiin – Suomen Gumball3000-tiimi hyvällä asialla

TIEDOTE 30.4.2015

Suomen virallinen joukkue ja menopeli Gumball3000-autotapahtumaan on julkistettu. Team Taxina tunnettu joukkue koostuu räppäreistä Mikael Gabrielista ja Musta Barbaarista, urheilumaailman sosiaalisen median tykkinä tunnetusta Urheilujätkästä (Esko Seppänen) ja Betsafen kolumnisti LeftFootista. Historiallisesti taksilla matkustava joukkue lahjoittaa mittariin kertyneen summan hyväntekeväisyyteen.

Gumball3000 on yksi maailman tunnetuimmista ja seuratuimmista autotapahtumista. Eturivin julkkikset ja rahamaailman kerma kokoontuvat tapahtumaan esittelemään toinen toistaa uskomattomampia superautoja ja harvinaisia konseptiautoja, joita ei autokaupasta löydy.

Suomen tiimin kisavalmistelut aloitettiin jo lähes vuosi ennen starttia ja ensimmäisenä tehtävänä oli auton valitseminen. Vaikka jokaisella jäsenellä oli omat suosikkinsa, puuttui kohtalo peliin kulkupelin valinnassa. Tiimin jäsen LeftFoot sai muutama kuukausi sitten nukkuessaan rajun epileptisen kohtauksen ja lääkäri eväsi häneltä ajo-oikeuden. Kolmen lapsen isä kulkeekin nykyään kävellen, juosten, polkupyörällä tai taksilla, ja näistä liikkumismuodoista vain yksi soveltuu Gumball3000-ralliin.

- Koko tiimi löi päät yhteen ja päätti tehdä historiaa. Team Taxi tulee olemaan historian ensimmäinen ryhmä, joka ajaa Gumball3000-rallin taksilla! Suomen Gumball3000-tiimin järjestelyjä hoitava Juha Kvist Betsafelta sanoo. Kokoonpanon aktiivisuus sosiaalisessa mediassa antaa koko Suomelle mahdollisuuden seurata tiimin matkaa aitiopaikalta.

Taksimittarissa oleva summa hyväntekeväisyyteen

Gumball3000-rallin reitti vaihtuu vuosittain. Tänä vuonna ralli alkaa Tukholmasta 23.5. kulkien Oslon, Kööpenhaminan, Amsterdamin, Renon, San Franciscon ja Los Angelesin kautta. Ruutulippu heiluu kasinokaupunki Las Vegasissa 30.5. Tukholmassa Suomen tiimi hyppää oikean taksinkuljettajan ajaman Volvo S80:n kyytiin ja mittari laitetaan päälle.

- Maksamme kuskille päivittäisen palkan, mutta lahjoitamme myös matkan lopuksi mittarissa olevan summan Teemu Selänteen Finnish Flash ry:lle, joka tukee vähävaraisten lasten ja nuorten liikuntaa, kertoo tiimin kapteeni Esko Seppänen.

Seppäsen ehdotuksesta Team Taxin kisanumeroksi valikoituikin suomalaisille urheilufaneille tuttu 8, joka tunnetaan Teemu Selänteen pelinumerona.

Lisätietoja:

Betsson Group, iGaming-asiantuntija Juha Kvist, 040 570 1500, juha.kvist@betssongroup.com