Tekoälyä heti hyllystä – Huawei Mate 10 Pro -toimitukset kaupoissa tänään

Uusilla teknisillä ratkaisuillaan mielenkiintoa meillä ja maailmalla herättänyt Huawei Mate 10 Pro saapuu tänään kauppoihin. Huawei on lähtenyt ratkomaan älypuhelinten suorituskykyä tekoälyn voimalla. NPU-yksiköllä varustettu Kirin 970 -tekoälyprosessori, täysin uusi EMUI 8.0 -käyttöliittymä ja Android 8.0 -käyttöjärjestelmä ovat suorituskykyä painottavien mobiilikäyttäjien mieleen. Tyylipisteet uutuus kerää 3D-lasirungollaan ja lähes olemattomilla kehyksillään. TÜVin sertifioima Huawei SuperCharge -latausteknologia antaa virtaa ripeästi. Huawei Mate 10 Pro 128 GB tallennusmuistilla ja 6 GB RAM-muistilla, harmaan, mokan ja sinisen värisenä suositushintaan 799 euroa.

Tekoäly mahdollistaa monien tavallisten puhelintoimintojen nopeamman prosessointikyvyn. Käytön myötä se oppii tunnistamaan mitä sovelluksia käyttäjä käyttää milloinkin ja osaa ohjata puhelimen resursseja sen mukaisesti sekä sulkea tarpeettomia sovelluksia. Tämä säästää akkua ja vähentää puhelimen kuumenemista. Tekoäly pystyy parantamaan puhelun laatua suodattamalla taustahälyä ja lisäämällä puhujan äänenvoimakkuutta. Hälyisestä ympäristöstä hiljaisempaan siirryttäessä se hiljentää automaattisesti äänenvoimakkuuksia.

Huawei Mate 10 Prossa on Huawei-Leica-yhteistyön viimeisintä kamerateknologiaa mukaan lukien SUMMILUX-H-linssit f/1.6-aukolla. Kaksoiskameran lisäksi laadukas kuvaaminen on entistä helpompaa, kun tekoäly algoritmeineen tunnistaa esimerkiksi valaisun tarpeen ja nipistää kuvanottohetkestä tärkeitä sekunnin sadasosia pois koneoppimisen tunnistaessa kuvattavan kohteen ja ennakoidessa sen liikkeitä. Kuvia ja videoita on miellyttävä katsella uutuuspuhelimen HDR10-teknologialla rikastetulla FullView -näytöllä. Kuvat löytyvät jopa 20 kertaa nopeammin käytettäessä tekoälyn tukemia tunnisteita.

Tekoäly mahdollistaa myös aivan uusia toimintoja; Huaweille tekoälyoptimoidun Translatorin avulla Huawei Mate 10 Pro tuottaa nopean interaktiivisen käännöksen sekä äänitetystä puheesta että painetusta tekstistä (esimerkiksi vieraskieliset ruokalistat ja kyltit). Uudella heijastusominaisuudella Mate 10 Pro puolestaan voidaan liittää isompaan näyttöön USB-C-HDMI -kaapelilla. Toiminnallisuuden myötä puhelin tarjoaa täyden työpöytäkokemuksen ja esimerkiksi business-käyttäjä voi tapaamisissa näyttää materiaalinsa yleisölleen suoraan puhelimesta.

Huawei Mate 10 Pro keskeiset ominaisuudet:

• Kirin 970, maailman ensimmäinen tekoälyprosessori Neural Network Processing Unitilla.
  • 3D-lasirunko ohuenohuilla kehyksillä, Huawei FullView -näyttö HDR10-teknologialla tekee katselukokemuksesta tarkan ja värikylläisen.
  • TÜVin sertifioiman Huawei SuperCharge -latausteknologian ja tekoälyn käyttötehostama 4000 mAh akku.
  • Uusi Leica-kaksoiskamera SUMMILUX-H-linsseillä, f/1.6-aukolla ja tekoälyä hyödyntävillä kuvausominaisuuksilla (esim. reaaliaikainen paikka- ja kohdetunnistus sekä Bokeh-toiminnallisuus).
  • Täysin uusi EMUI 8.0 -käyttöliittymä ja Android 8.0 -käyttöjärjestelmä.

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajaliiketoiminta

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066, hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Facebook:   https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram:   https://instagram.com/HuaweiMobileFi
Twitter:   https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Kuvat ja tuotelainat:

Susanne Sairo, Republic of Communications, 050 325 8061, prhuawei@republic.fi

Lisätietoa Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama. Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.