TIPA 2018 -palkinto Huawei P20 Pro -puhelimelle

Maailman johtava valokuvausalan lehtien yhdistys TIPA (Technical Image Press Association) on palkinnut Huawein P20 Pro "Best Photo Smartphone" -kategorian voittajana. Palkintoraatiin kuului 29 eri kuvausmedian edustajaa ympäri maailmaa. Voittaja valittiin useiden ehdokkuuksien, testausten ja vertailujen perusteella.

"Huawein P-sarja on tunnettu erinomaisista kameroista. P20-mallisto jatkaa näitä perinteitä tarjoten maailman ensimmäisen Leican kanssa suunnitellun kolmoiskameraratkaisun, jolla jokainen voi onnistua kuvissaan. Haluamme kiittää TIPAa lippulaivapuhelimemme saamasta huomiosta ja arvostetusta tittelistä. Huawein innovaatioita kannattaa seurata vastedeskin", sanoo Li Changzhu, Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön matkapuhelinliiketoiminnan varajohtaja.

Huawei P20 Prossa on kolmoiskamera f/1.8, f/1.6 ja f/2.4 -aukoilla ja 40 megapikselin RGB-sensorilla, 20 megapikselin monokromisensorilla ja 8 megapikselin sensori optisella kuvanvakautuksella varustetulla 3X teleobjektiivilllä. Tekoälyä hyödyntävä uutuuspuhelin tunnistaa jopa 500 kuvaustilannetta, joiden mukaan puhelin mukauttaa kuvausasetuksia automaattisesti.

"TIPA palkitsee Huawein älypuhelimen parhaana kuvauspuhelimena nyt toista kertaa Huawei P10 ja Huawei P10 Plus -puhelinten saadessa palkinnon viime vuonna", sanoo Thomas Gerwers, TIPA:n puheenjohtaja. "Uusi Leican kanssa suunniteltu P20 Pro on kuvalaadullaan ansainnut paikkansa älypuhelinten valokuvaushistoriassa".

Kamera- ja linssiteknologian asiantuntijaorganisaatio DxOMark on myös huomioinut Huawei P20 -sarjan kuvausominaisuudet. Sekä Huawei P20 Pro ja Huawei P20 ovat saaneet kategoriansa korkeimmat pistemäärät DxOMarkin viimeisimmissä testeissä. "Olemme tottuneet siihen, että jokainen uusi älypuhelinsukupolvi kameroineen on edellistä hieman parempi, mutta P20 Pron kuvat ja testitulokset osoittavat, että Huawei on hypännyt sukupolven, kaksikin muita pidemmälle. Tulokset ovat yksinkertaisesti niin hyviä. P20 Pron kolmoiskamera on suurin innovaatio, jota olemme nähneet hetkeen ja se todella muuttaa toimialaa", DxOMarkin edustaja Lars Rehm sanoo.

Huawei-yhteyshenkilö – kuluttajaliiketoiminta:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679
Elisa Mikkonen, Republic of Communications, 050 410 2284
prhuawei@republic.fi

---------

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

Facebook: https://facebook.com/HuaweiMobileFi
Instagram: https://instagram.com/HuaweiMobileFi
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Lsätietoja Huaweista:

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 180 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.