TŠEKKI VEI EUROOPAN CUSTOM KING -MESTARUUDEN

Battle of the Kings -kustomointikilpailussa ottelivat taitavimmat Harley-Davidson-jälleenmyyjät ympäri Eurooppaa. Palkinto jaettiin Wheels & Waves -festivaaleilla eilen torstaina Biarritzissa. Samalla juhlistettiin Harley-Davidsonin 113-vuotiasta taivalta kustomoinnin parissa.

Biarritz, Ranska (12.6.2015) – Moottoripyöräharrastajat ympäri Eurooppaa kokoontuivat tällä viikolla Ranskan Biarritziin juhlimaan vuosittaista Wheels & Waves -festivaalia. Tapahtuman aikana Harley-Davidson julkisti Battle of the Kings -kustomointikilpailun voittajan ja esitteli Dark Custom -mallistonsa lisäksi yhtiön historiallisia perinteitä custom-pyörien rakentamisen parissa. Moottoripyörävalmistajan festivaaliosastolla esiteltiin myös legendaarisen Shaw Harley-Davidson -liikkeen ainutlaatuisia custom-malleja sekä Jumpstart™-simulaattoriajoa.

Wheels & Waves -yleisö pääsi tutustumaan viiteen Battle of the Kings -finalistiin, jotka esittelivät uniikit custom-pyöränsä asiantuntevalle tuomaristolle. Viisi finalistia valittiin kevään yleisöäänestyksessä jatkoon Tšekin tasavallasta, Ranskasta, Saksasta, Norjasta ja Kyprokselta. Kaikkiaan kilpailuun osallistui valtuutettuja Harley-Davidson jälleenmyyjiä ympäri Eurooppaa, jossa semifinalistit valittiin jatkoon kansallisilla äänestyksillä. Osallistujilla oli tehtävänään rakentaa tehdasvalmisteisesta Harley-Davidson Street®750 -moottoripyörästä custom-versio luovuutta, mielikuvitusta ja ammattitaitoaan hyödyntäen.

Tšekkiläisen Harley-Davidson Praha -liikkeen tiimi kruunattiin Euroopan Custom King -voittajaksi finaalin päätteeksi. SHDB 04 -niminen voittopyörä perustui Harley-Davidson Street 750 -malliin, jonka tiimi rakensi uudelleen oman custom-visionsa näköiseksi. Tiimissä työskentelivät Ondrej Odehnal (mekaanikko), Bohous Menzl (tuotanto), Wojta Vavrina (projektipäällikkö), Jarda Vavrina (konseptisuunnittelu) ja Olaf Pugner (viimeistely ja maalaus).

Kustomointiprojektin aikana pyörään lisättiin muun muassa kosketusnäyttö, ohjaustanko, peilit, LED-valot, jalkatapit ja kytkimet. Tiimi viimeisteli käsin kaikki metalliosat, minkä lisäksi pyörän takaosaa lyhennettiin. Myös nopeusmittari vaihdettiin ja sen tilalle asennettiin erilaisia laitteita, kuten puhelin.

”Saimme alun perin inspiraation Lotus C01 -mallista ja Bell & Ross Softailin kromatuista linjoista, jotka ovat molemmat upeita moottoripyöriä”, sanoo Ondrej Odehnal.

”Harley-Davidson on toiminut moottoripyörien kustomoinnin kärjessä jo 113 vuotta, joten Wheels & Waves oli meille erinomainen tilaisuus esitellä sekä custom-perinteitämme että nykyistä osaamistamme new wave -kustomoinnin parissa”, sanoo markkinointijohtaja Michael Johnstone, Harley-Davidson EMEA.

”Wheels & Waves oli myös valintamme Custom King -kilpailun finaalia varten. Finalistien taso oli poikkeuksellisen kova, mutta lopussa voi olla vain yksi voittaja. Onnittelemme Harley-Davidson Praha -liikkeen tiimiä kilpailun voitosta ja upean moottoripyörän rakentamisesta”, Johnstone jatkaa.

Harley-Davidson Dark Custom -mallisto yhdistää perinteisen vintage-tyylin ja modernin suunnittelun yhtiön alkuperäisiin, kapinallisiin juuriin. Malliston tavoitteena on inspiroida luovuutta ja yksilöllistä tyyliä. Dark Custom -moottoripyörät soveltuvat vaivattomasti kustomointiin, minkä ansiosta ne istuvat myös kuljettajansa elämäntyyliin. Harley-Davidson®Forty-Eight®, Iron 883™ja Harley-Davidson Street®750 -pyörien kaltaiset mallit on suunniteltu ja hinnoiteltu erityisesti uusien motoristien tarpeita ajatellen.

Lisätietoja osoitteessa:

Liitteet:

Kuvat Custom King -voittajatiimistä ja moottoripyörästä.

Tiedustelut, kuva- ja materiaalipyynnöt:

Panu Alanko

Republic of Communications

panu.alanko@republic.fi

Tietoja Harley-Davidson Motor Companysta
Harley-Davidson Motor Company valmistaa Custom-, Cruiser-, Touring- ja Street-moottoripyöriä ja tarjoaa kattavan valikoiman Harley-Davidson® -moottoripyörien osia, varusteita, ajotarvikkeita ja -vaatteita sekä erilaisia keräilyesineitä. Lisätietoja Harley-Davidsonin verkkosivustolla www.h-d.com, http://www.harley-davidson.fi/ ja Facebookissa.