Turku-Helsinki-välillä liikutaan julkisilla pian peräti puolen tunnin välein

• OnniBus.comin F1- ja F8-reitit alkavat liikennöidä puolen tunnin välein
  • Yhtiön F1-reitti pysähtyy Espoon Keilaniemessä tietyillä vuoroilla
  • Muutokset astuvat voimaan 9.10.2017.

Liikkuminen jouhevoituu Turku-Helsinki-välillä entisestään. Varsinais-Suomen ELY-keskus on hyväksynyt OnniBus.comin hakemuksen lisätä vuoroja Turku-Helsinki-välillä siten, että liikennöinti on mahdollista puolen tunnin välein. OnniBus.comista tulee samalla Turku-Helsinki-väliä tiheimmin operoiva liikennöitsijä jopa 26 päivittäisellä vuorollaan, kun esimerkiksi päivittäisiä junavuoroja on 14. Samalla yhtiö luopuu Turussa Caribian pysäkistä, jotta kaikki lähtisivät jatkossa samasta paikasta eli Turun linja-autoasemalta. Yhtiö haki lupaa liikennöidä puolen tunnin välein myös Aurakadun pysäkille, mutta Turun kaupunki ei hyväksynyt hakemusta näin tiheälle vuorovälille.

”Turku-Helsinki on matkustajamäärältään mitattuna Suomen vilkkain reitti. Työmatkalaisia liikkuu tällä välillä merkittävissä määrin. Haluamme antaa heille vaihtoehtoja liikkumiseen ja arjen hallintaan lisävuorotarjonnallamme. Paljon kysyttyä Espoon Keilaniemen pysäkki tavoittaa laajan asiakaskunnan, etenkin kun Länsimetro avataan”, OnniBus.comin kaupallinen johtaja Petteri Rantala toteaa.

Samalla yhtiö julkistaa, että sen F1-linja pysähtyy jatkossa ruuhkapiikkien yhteydessä Espoossa Keilaniemessä, metropysäkin vieressä. Matka-aika Turun yliopistolta Keilaniemeen on 1 h 55 min.

Yhtiö lisäsi myyntiin verkkokauppaansa heti lupien varmistuttua kysytyt Turku-Helsinki matkat ja myynnissä on nyt 3000 kpl lippuja hintaan 1€+1€ varausmaksu 7.1.2018 asti.

Lehdistöyhteydet ja kuvat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679,   maija.hyotylainen@republic.fi

Aapo Kuortti, Republic of Communications, 050 313 1133,  aapo.kuortti@republic.fi

Tietoa OnniBus.comista

OnniBus.com on suomalainen kaukoliikenteeseen erikoistunut linja-autoyhtiö, joka tarjoaa nopeita ja luotettavia liikennöintipalveluja edulliseen hintaan. OnniBus.com operoi 170 lähtöä päivässä. Sen reitistö yhdistää 50 kaupunkia Suomessa. Pääliikennöintikaupungit ovat Helsinki, Espoo, Heinola, Iisalmi, Joensuu, Jyväskylä, Kajaani, Kemi, Kokkola, Kotka, Kouvola, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Mikkeli, Oulu, Pori, Porvoo, Rauma, Rovaniemi, Savonlinna, Seinäjoki, Tampere, Turku, Vantaa ja Vaasa. OnniBus.comin punakylkisissä kaksikerroslinja-autoissa on 89 matkustajapaikkaa, langaton Internet-yhteys (ei erillistä maksua), säädettävät nahkaiset istuimet, ilmastointi, istuinkohtaiset pistokepaikat sekä WC. OnniBus.com on perustettu vuonna 2011 Tampereella. Yhtiön lippujen hinnat ovat alkaen 1 € + 1 € varausmaksu. Liput ovat ostettavissa yhtiön kotisivuilta. Lisätietoja OnniBus.comista löytyy osoitteesta www.onnibus.com.

Facebook -  https://www.facebook.com/Onnibus

Instagram -  http://instagram.com/onnibuscom