Uuden Suunto 9 -kellon akku ja runko kestävät pisimmätkin seikkailut

Suunto 9 yhdistää tosiurheilijan tarpeet huimalla akunkestolla, älykkäällä akun optimoinnilla sekä lujatekoisella rungolla. Vankka Suunto 9 on tehty pitkiin, rankkoihin harjoituksiin sekä kilpailuihin ja sitä on testattu kovissa olosuhteissa tuhansia tunteja. Suomessa valmistettu Suunto 9 tulee kauppoihin mustana ja valkoisena 26.6.2018.

Tänään julkaistu uusi Suunto 9 -multisport-GPS-kello on suunniteltu urheilijoille, jotka vaativat urheilukelloltaan parasta. Suunto 9 -kellossa on uskomaton akunkesto – jopa 120 tuntia GPS-mittauksella.

Kolme ennalta määritettyä akkutilaa – Performance, Endurance ja Ultra – antavat 25 tunnista 120 tuntiin tallennusaikaa GPS-seurannalla. Lisäksi käyttäjä voi luoda räätälöidyn akkutilan omiin tarpeisiinsa. Harjoituksen alussa kello antaa arvion siitä, kuinka paljon varausta on jäljellä nykyisellä akkutilalla. Akkutilaa voi tarvittaessa vaihtaa kesken harjoituksen.

Akkutilojen lisäksi Suunto 9 -kellossa on älykkäitä muistuksia, jotka ilmaisevat huomioita akun tasosta. Jotkin muistutukset ovat ennakoivia ja perustuvat esimerkiksi aktiivisuushistoriaan ja varmistavat siten, että kellon akku on ladattu täyteen seuraavaa retkeä varten. Jos kello huomaa, että akku on loppumassa harjoituksen aikana, se ehdottaa automaattisesti vaihtoa eri akkutilaan.

Pitkillä ultrajuoksuilla akun kesto on usein matkan ja reitin tarkkaa tallennusta rajoittava tekijä, sillä GPS kuluttaa paljon akkua. Suunnon ainutlaatuinen FusedTrack™-algoritmi yhdistää GPS:n ja liikeanturin tiedot reitti- ja matkatarkkuuden parantamiseksi. Sen ansiosta akun kestoa voidaan pidentää vähentämällä GPS:n tehonkulutusta kuitenkaan merkittävästi tarkkuudesta tinkimättä.

Testattu äärimmilleen – tuhansia testitunteja kovimmissa olosuhteissa

Suunto 9 on suunniteltu ja tehty täyttämään ammattiurheilijoiden vaatimukset. Suunnon oma testitiimi ja urheilijat ympäri maailmaa ovat testanneet kelloa tuhansia tunteja mitä kovimmissa olosuhteissa äärimmilleen, minkä vuoksi se on luotettava kumppani mihin tahansa seikkailuun.

”Kestävyys ja tarkkuus ovat Suunnon suunnitteluperinnön ydinominaisuuksia ja urheilijoidemme runsaasti arvostamia. Se on yksi tärkeä syy siihen, miksi he luottavat meihin ja valitsevat meidän tuotteemme”, sanoo Suunnon tuotelinjapäällikkö Markus Kemetter. ”Varmistaaksemme tämän laitoimme Suunto 9 kovaan testiin. Ensin testasimme sitä testauslaboratoriossamme altistamalla materiaalit ja rakenteen eri olosuhteille ja voimille, kuten pudotus, pakkanen, suojasää, kosteus ja veteen upotus. Myöhemmin laite oli taitavien ja intohimoisten kenttätestaajien ja urheilijoiden testattavana sekä harjoittelu- että arkikäytössä useita kuukausia.”

”Kun kyse on mihin tahansa seikkailu- tai kestävyyslajiin tarkoitetuista harjoittelu- tai kilpailuvälineistä, ensimmäinen asia, johon kiinnitän huomiota, on kestävyys, sillä sen ansiosta voin keskittyä siihen, mitä olen tekemässä”, kommentoi Mauricio Méndez Cruz, Suunto-triathlonisti ja Xterra-kilpailun maailmanmestari. ”Minulle GPS-seuraustarkkuudesta harjoituksen ja kilpailun aikana ei ole tullut pelkkä työkalu vaan valitsemani ase, jolla olen saanut paljon lisää tarkkuutta, tehokkuutta ja luotettavuutta liikkeisiini kilpailun aikana – joka lopulta ratkaisee sen, että olen palkintopallin huipulla”, hän toteaa.

Uskollisena Suunnon urheiluntuntemukselle Suunto 9 -kellossa on yli 80 urheilutilaa ja Valencell Inc:n kätevä rannesykemittaus. Kellossa on täysi GPS-reittinavigointi, auringonnousu- ja -laskuajat, myrskyhälytys ja monta muuta ominaisuutta urheilijoille ja ulkona seikkailijoille.

Jaa intohimosi Suunto appin avulla

Yhdistämällä Suunto 9 tuoreeseen Suunto app -mobiilisovellukseen voi pitää kirjaa kaikista harjoituksista ja seurata pitkän ajan harjoitustilastojen lisäksi päivittäistä aktiivisuutta ja unta. Parhaat saavutukset voi jakaa ja muihin yhteisön jäseniin pitää yhteyttä.

Mobiiliyhteyden kautta kelloon saa hälytykset valituista push-ilmoituksista kuten puheluista ja viesteistä. Suunto app on saatavilla App Storesta ja Google Playstä.

Ensiluokkaiset materiaalit ja rakenne ovat piste i:n päälle tässä suorituskykyisessä, Suomessa suunnitellussa ja valmistetussa kellossa: Ruostumattomasta teräksestä valmistettu kehä ja painikkeet, safiirikristallilasi ja lujatekoinen kuori sekä pehmeä ja mukavan tuntuinen kestävä silikoniranneke.

Suunto 9 tulee myyntiin 26. kesäkuuta kahtena värivaihtoehtona: musta ja valkoinen. Kellon suositushinta on 599 €.

-------------------------------------

Lisätiedot: Elisa Mikkonen, elisa.mikkonen@republic.fi, 050 410 2284, Republic of Communications

Kuvat: https://goo.gl/ESn76S

www.suunto.com/suunto9

-------------------------------------

Tietoa Suunnosta

Suunto sai alkunsa vuonna 1936, kun suomalainen suunnistaja ja insinööri Tuomas Vohlonen keksi nestetäytteisen kompassin massatuotantomenetelmän. Siitä lähtien Suunto on ollut alan innovatiivinen edelläkävijä ja yksi maailman johtavista urheilijoiden ja seikkailijoiden käyttämien urheilukellojen, sukellustietokoneiden ja urheiluinstrumenttien suunnittelijoista ja valmistajista. Aina korkeimmilta vuorita syvimpiin meriin Suunnon laitteita käyttävät urheilijat ja seikkailijat kaikkialla maailmassa.

Suunnon pääpaikka ja tuotantolaitos ovat Vantaalla. Yrityksellä on yli 400 työntekijää eri puolilla maailmaa, ja Suunto-tuotteita myydään yli sadassa maassa. Yhtiö on Amer Sports Corporationin tytäryhtiö, kuten sisaryhtiönsä Salomon, Arc'teryx, Atomic, Wilson, Precor, Mavic ja Enve.

www.suunto.com