Uusi PlayStation VR -räiskintä vaatii taisteluparilta saumatonta yhteistyötä

Tänään julkaistaan yksinoikeudella PlayStation®4 (PS4) -konsolille VR-peli Bravo Team, ensimmäisen persoonan ammuskelu, jossa pelaajat etenevät taisteluparina rankan piirityksen keskellä. Pelin luoneen Supermassive Gamesin aiempaa tuotantoa ovat esimerkiksi Bafta-palkinnon voittanut Until Dawn sekä alkuvuodesta julkaistu VR-kauhupeli The Inpatient.

Bravo Teamissa pelaajat löytävät itsensä keskeltä poliittista konfliktia, kun saattotehtävä menee pahasti pieleen. Uutena tehtävänä onkin selvittää tie ulos piirityksestä yhdessä verkkopelikaverin tai tietokoneen ohjaaman hahmon kanssa. Pelin tasot ja vastustajat on suunniteltu testaamaan pelaajien yhteistyökykyä. Luotisateessa suojaa ei ole paljon, joten taktiikalla on todellakin väliä ­– onnistuminen vaatii suojatulen antamista, jatkuvaa kommunikaatiota sekä luottamusta omaan taistelupariin.

Peli tukee viime vuonna PlayStation VR:lle ilmestynyttä tähtäinohjainta, jonka liikeseurantatekniikka on todella tarkka ja värinäpalaute auttaa tuntemaan jokaisen laukauksen. Nurkan taakse voi vilkaista kallistamalla vartaloa ja tähtääminen onnistuu aivan kuin oikeassa elämässä: nostamalla ase silmien tasolle ja ottamalla vihollinen tähtäimeen. Pinteessä ollessa aseen voi myös nostaa pään yläpuolelle ja räiskiä vihollista sokkona.

Pelin ikäraja on 16 vuotta. Lisätietoja osoitteessa: playstation.com.

Tiedustelut:

Jukka Raittila

Nordisk Film

jukka.raittila@nordiskfilm.com

Kuva- ja materiaalipyynnöt:

Aapo Kuortti

Republic of Communications

aapo.kuortti@republic.fi

About Sony Interactive Entertainment Europe

Sony Interactive Entertainment Europe (SIEE), headquartered in London, UK, is responsible for the PlayStation® brand and family of products and services within the 109 territories serviced by SIEE as a regional headquarters for Sony Interactive Entertainment (SIE). PlayStation has delivered innovation to the market since the launch of the original PlayStation in Japan in 1994. The PlayStation family of products and services include PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation®Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation®Original and acclaimed PlayStation software titles from SIE Worldwide Studios. Headquartered in San Mateo, California, SIE is a wholly-owned subsidiary of Sony Corporation.

"PlayStation" is a registered trademark of Sony Interactive Entertainment Inc. "PS4" is a trademark of the same company. All other trademarks are property of their respective owners.