UUTUUS-HONORIT TARJOAVAT MIELIKUVITUKSEN YLITTÄVÄÄ INNOVAATIOTA

LEHDISTÖTIEDOTE 4.3.2015

Huhtikuussa myyntiin tuleva Honor 4X on Suomessa hintaluokassaan ensimmäinen 4G-verkossa toimiva ja 64-bittisiä ohjelmia sekä 64-bittistä suoritinta käyttävä Dual SIM -älypuhelin. Myöhemmin tämän vuoden toisella vuosineljänneksellä ilmestyvän Honor 6+:n takakannesta löytyy ainutlaatuinen ja nopeasti tarkentava kahdeksan megapikselin bioninen tuplakamera.

Honor 4X todistaa, että yksinkertainen on kaunista. 5,5 tuuman ja 1280 x 720 pikselin HD-kosketusnäytön alla piilee tehokas Kirin 620 -järjestelmäpiiri ja peräti kahdeksan ytimen 64-bittinen A53-suoritin. Honor 4X on ensimmäinen 4G-verkoissa toimiva Honor-älypuhelin, joka käyttää 64-bittisiä ohjelmia ja omaa 64-bittisen suorittimen. Kompaktista ja tehokkaasta 3000 milliampeeritunnin akusta riittää potkua pitkään; maltillisella käytöllä puhelinta tarvitsee ladata vasta 72 tunnin jälkeen.

Honor 4X:n 13 megapikselinen takakamera ja etupuolelta löytyvä 5 megapikselin kamera vangitsevat yllättävätkin tilanteet tarkasti nopeiden sulkijoidensa avulla. Kuvat, videot ja ohjelmat tallentuvat sisäänrakennettuun 8 gigatavun tallennustilaan, jota saa laajennettua edelleen microSD-kortilla. Sisäistä RAM-muistia Honor 4X:ssä on kahden gigatavun edestä. Laite tukee kahden SIM-kortin yhtäaikaista käyttöä ja sen EMUI 3.0 -käyttöliittymän alla toimiva Android 4.4 -käyttöjärjestelmä päivittyy kesällä uusimpaan 5.0-versioon.

Kokonaisuuden kruunaa elegantti muotoilu, joka on saanut vaikutteita muotimaailman kankaista ja pintarakenteista. Puhelimen takakantta koristaa timanttijyrsimellä aikaansaatu virheetön kierreleikkaus ja laitteen simplistisen lookin viimeistelee täysin laminoitu etupuoli 75 prosentin näyttö-runko-suhteella.

Honor 6+ -uutuuspuhelin sisältää ainutlaatuisen, 8 megapikselin bionisen tuplatakakameran, joka mahdollistaa 13 megapikselin tarkkuuden. Etupuolelta löytyy puolestaan 8 megapikselin kamera. Takakannen Eagle Eye -kamera tarkentaa 0,1 sekunnissa kohteeseensa ja ottaa kuvia jopa f0,95 -valotusaukolla. Honor 6+:n suorituskyvystä vastaa Kirin 925 -järjestelmäpiiri ja Smart GTS octa-core sekä i3 sensor hub. Älykkään suoritinrakenteensa avulla laite yltää 1,8 GHz prosessointinopeuteen.  Laitteessa on kolme gigatavua nopeaa EMMC 5.0 -muistia ja 32 gigatavun sisäinen tallennustila on laajennettavissa microSD-kortilla.

Honor 6+:n 5,5-tuumainen Full-HD-näyttö edustaa uusinta teknologiaa. Vain 1,85 millimetriä paksu negatiivi-LCD-näyttöelementti kykenee 1500:1-kontrastisuhteeseen ja alan korkeimpaan, 85 prosentin värikylläisyyteen. Laitteen näyttö-runko-suhde on 78,2 prosenttia.

Peräti 3600 milliampeeritunnin akku on kooltaan pieni, mutta Smart Power 2.5 -virransäästön avulla puhelinta voi käyttää jopa kahden päivän ajan ilman lataamista. Honor 6+:n rungossa käytetyn grafiitin ansiosta laite pysyy viileänä kaikissa tilanteissa. Dual SIM ja Dual Standby eivät vain mahdollista Honor 6+:lla kahden SIM-kortin yhtäaikaisen käytön 4G-verkossa, mutta myös toisten laitteiden lataamisen käänteislataamisen avulla.

Honor 4X tulee Suomessa myyntiin tämän vuoden huhtikuussa 200 euron hintaluokassa. Honor 6+ ilmestyy Suomessa myöhemmin toisella neljänneksellä ja asettunee 400 euron hintaluokkaan.

Lisätietoja:

Huawei Facebookissa: https://www.facebook.com/huaweisuomi

Huawei Instagramissa: http://instagram.com/huaweisuomi

Huawei Twitterissä: http://www.twitter.com/HuaweiSuomi

Lehdistösuhteet:

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228, sofia.lehtimaki@huawei.com

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679, maija.hyotylainen@republic.fi

Jukka Raittila, Republic of Communications, 050 346 2630, jukka.raittila@republic.fi

Tietoa Honorista:

Diginatiivit elävät verkossa käyttäen kolmanneksen ajastaan internetissä sosiaalisen median, viihteen, shoppailun tai opiskelun parissa, tai pysyäkseen yhteydessä kavereidensa kanssa. Honor-brändi on suunnitellut vastaamaan näiden “aina verkossa” olevien diginatiivien tarpeisiin. Honor ei epäröi tehdä asioita eri tavalla ja ravistella alaa sen ”ei kivijalkakauppoja, ei myyjiä, ei kytkykauppoja” -lähestymistavalla, joka antaa asiakkaille vallan valita parasta teknologiaa hyvällä hinta-laatu-suhteella.