Vapaaottelun UFC Viaplaylle – ottelut katsottavissa ilmaiseksi

TIEDOTE 23.12.2015

Viaplayn emoyhtiö Modern Times Group on hankkinut vapaaotteluorganisaatio UFC:n, Ultimate Fighting Championshipin lähetysoikeudet Suomessa vuoden 2016 alusta alkaen. Suomalaiset vapaaottelun ystävät pääsevät tutustumaan UFC-ottelutarjontaan aluksi maksutta.

Maailman suurimman vapaaotteluorganisaation UFC:n kaikki ottelut näkyvät vuoden vaihteesta alkaen Viaplay -palvelusta. UFC-ottelut tulevat olemaan toistaiseksi kaikkien katsottavissa ilmaiseksi rekisteröitymällä Viaplay-palveluun. Suorien otteluiden lisäksi ohjelmistoon tuodaan mm. ennakkostudioita sekä makasiiniohjelmia.

”Olemme innoissamme aloittaessamme yhteistyön MTG:n kanssa, joka on arvostettu eurooppalainen mediakonserni. Uusi yhteistyö nostaa UFC:n tunnettavuuden uudelle tasolle Euroopassa ja on linjassa tavoitteemme kanssa panostaa Pohjoismaisiin markkinoihin ” , sanoo James Elliot , UFC EMEA General Manager & Vice President.

”Tämä on meidän joululahjamme suomalaisille vapaaottelun ystäville. Aloitamme vuoden 2016 toistaiseksi jatkuvalla maksuttomalla tutustumisjaksolla, jonka aikana jokainen suomalainen pääsee halutessaan tutustumaan UFC:hen kattavammin kuin koskaan aiemmin”, Viasat Finlandin toimitusjohtaja Johannes Leppänen sanoo. ” On todella mahtavaa saada tarjontaamme mukaan lisää kamppailulajeja, varsinkin kun suomalaisiskijät Makwan Amirkhani ja Teemu Packlén nähdään jo helmikuun lopussa UFC Fight Night 83 -tapahtumassa Lontoossa.” Amirkhanin ja Packalénin lisäksi UFC:n listoilla on naisten korsisarjassa mittelevä Tina Lähdemäki .

Vuoden 2016 ensimmäinen Viaplay-palvelussa näkyvä UFC-tapahtuma otellaan 2.1.2016 Las Vegasissa, MGM Grand Gardenissa. UFC 159 -tapahtuman pääotteluna nähdään välisarjan mestaruusottelu, jossa Robbie "Ruthless" Lawler puolustaa mestaruuttaan Carlos "The Natural Born Killer" Conditia vastaan.

UFC-lähetysten maksuttomaan katseluun Viaplayssa kuluttajan tulee luoda Viaplay-käyttäjätili, mikä onnistuu ilman maksullista tilausta. Nykyiset Viaplayn ja Viasatin asiakkaat voivat katsoa otteluita omien Viaplay-tiliensä avulla. Lisätietoja rekisteröitymisestä tulossa lähiaikoina osoitteeseen www.viaplay.fi/urheilu.

Lisätietoja:

Erika Miramo, PR Manager, Viaplay Finland

erika.miramo@viaplay.com

Viaplay

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Chromecastin, AppleTV:n, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation 3 ja Playstation 4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi

Viaplay AB on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu ilmais- ja maksutelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta ja kolmannen osapuolen verkossa ja se jakelee televisio-ohjelmia jopa Internetissä. MTG on myös Venäjän suurimman itsenäisen televisioyhtiön CTC Median pääomistaja. Lisätietoja on osoitteessa www.mtg.se.