Värikkäät uutuudet Huaweilta - P10 ja P10 Plus ovat ykkösvaihtoehtoja sekä teknologiasta että kuvaamisesta kiinnostuneille

Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön Mobile World Congress 2017 -messujen kärkiuutuudet ovat HUAWEI P10 ja HUAWEI P10 PLUS. Elegantit uutuudet tuovat markkinoille muun muassa laajan värivalikoiman uusilla herkullisilla vaihtoehdoilla ja puhuttelevilla viimeistelyillä sekä 2.0-version Leican kanssa kehitetystä kaksoiskamerateknologiasta, jota on hyödynnetty uutuuspuhelimien etu- ja takakameroissa.

HUAWEI P10 ja HUAWEI P10 PLUS -mallien lisäksi yhtiö julkisti toista sukupolvea edustavat älykellonsa, Porche Design HUAWEI ja HUAWEI WATCH 2. 4G-uutuus on sporttisen tyylikäs ja tuo puettavien älylaitteiden genreen jälleen uusia käytettävyyttä edistäviä ominaisuuksia.

“Kulttuuri ja tekniikka risteävät arjessamme alinomaan vaikuttaen elämämme eri osa-alueilla. Halusimme tuoda uusia tuotteita, jotka pystyvät täydentämään näiden luomia mahdollisuuksia ja käyttäjäkokemuksia”, sanoo Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Richard Yu. “Uusissa älypuhelissamme HUAWEI P10 ja HUAWEI P10 Plus yhdistyy Leican kanssa kehittämämme huikeat kuvausominaisuudet, edukseen poikkeava design sekä tekniset innovaatiot.”

P-sarjan uutuudet edustavat Huawein sitoumusta tarjota kuluttajille suorituskykyisiä ja luovuuteen inspiroivia laitteita.  Uutuuksien avainominaisuudet ovat:

• Huawei P10:ssä on Leica Dual-Camera 2.0 ja Huawei P10 Plussassa on Leica Dual-Camera 2.0 Pro Edition -kamerateknologiaa uusilla ominaisuuksilla kuten potrettikuvaus 3D-kasvotunnistuksella, dynaaminen valaistus, luonnollinen bokeh-efekti ja Huawei Hybrid Zoom. Molemmissa uutuuksissa on nyt myös edessä Leican kanssa kehitetty kamera tehokkaammalla kuvaussensorilla ja laajemmalla aukolla.
  • Modernit värivaihtoehdot sekä design; P10-malliensa myötä Huawei tuo ensimmäisenä markkinoille täysin uuden Hyper Diamond Cut -viimeistelyteknologian; Huawei on myös tehnyt alan ensimmäisenä yhteistyötä väriauktoriteetti Pantonen kanssa.
  • Kirin 960 -prosessori, HUAWEI Ultra Memory ja uusi EMUI 5.1 yhdessä johtavan 4x4 LTE MIMO ja 2x2 Wi-Fi MIMO -antennijärjestelmän kanssa tekevät P-sarjan uutuuksista erittäin tehokkaita ja suorituskykyisiä.

Studiotason työkalut aina ulottuvillasi

Huawei P10 Leica Dual-Camera 2.0- ja Huawei P10 Plus Leica Dual-Camera 2.0 Pro Edition -teknologialla sekä Leican kanssa kehitetyillä etu- ja takakameroilla ovat mobiilikuvaamisen kiistattomia edelläkävijöitä. P-sarjan uutuuksien takakamerassa on peräti 20 megapikselin mustavalkosensori ja 12 megapikselin RGB-sensori. Näiden lisäksi uudet fusio-algoritmit nostavat esimerkiksi henkilökuvaamisen teknisesti ja esteettisesti aivan uudelle tasolle.

P-sarjan uutuuspuhelimissa on muun muassa tarkka ja nopea 3D-kasvontunnistusteknologia, joka perustuu Huawein laajaan kasvoja koskevaan tutkimustyöhön. Tämän pohjalta Huawei on luonut älykkään kuvausalgoritmin, joka tuo ulottuville studiomaisen uudelleenvalaistusmahdollisuuden ja kaunistusefektit valovoimaisten potrettien luomiseksi. Uutta syvyysalgoritmia hyödyntävä luonnollinen bokeh-efekti tarkentaa kohteen kirkkaana, terävänä ja värikylläisenä samalla, kun tausta on elegantin häivettynyt. Bokeh-efekti on sekä kameran RGB- ja mustavalko-linsseissä, kohdetta voi vaihtaa vielä kuvan ottamisen jälkeenkin.

Leican kanssa kehitetyssä uudessa etukamerassa on F/1.9-aukko täysin uudella kuvaussensorilla, joka auttaa vangitsemaan enemmän valoa. 8 megapikselin etukamerassa on takakameran tapaan erinomaiset selfie-kuvausominaisuudet. Sekä HUAWEI P10:ssä että HUAWEI P10 Plussassa etukamera tunnistaa automaattisesti onko kuvaaja ottamassa selfietä vain itsestään vai onko kuvassa mukana myös muita ihmisiä. Jos kamera tunnistaa, että kuvassa on myös muita, se vaihtaa laajakuvamoodiin.

HUAWEI P10 Plussassa on Leica Dual-Camera 2.0 Pro Edition -teknologiaa. Tässä mallissa on myös uudet Leica SUMMILUX-H -linssit isommilla F/1.8-aukoilla sekä korkealaatuisilla optisilla ominaisuuksilla. Monipuoliset linssit auttavat ottamaan erittäin tarkkoja lähikuvia, nopeita action-kuvia, ne myös auttavat vangitsemaan enemmän valoa hämärässä otettuihin kuviin.

Molemmissa P-sarjan uutuuksissa on GoPron kanssa kehitetty Highlights-mobiilieditointityökalu, jonka avulla voi luoda dynaamisia videoita käyttäjän kuvista ja videoista. Highlightsilla luodut videot voi jakaa muutamalla klikkauksella kätevästi ystävien ja perheen kanssa.

Ikonen P-sarja elää ajan hengessä

Huawei vie kunnianhimoisesti P-sarjalle luomaansa muotokieltä eteenpäin. HUAWEI P10 on modernin älypuhelinosaamisen taidonnäyte niin sisältä kuin ulkoa. Esimerkiksi Huawei esittelee uutuuspuhelimien myötä täysin uuden Hyper Diamond Cut-viimeistelyteknologian sekä raikkaat Pantonen kanssa luodut värivaihtoehdot.

Sekä HUAWEI P10 että HUAWEI P10 Plus ovat saatavissa täysin uusissa väreissä, jotka Huawei on luonut alan ensimmäisessä yhteistyössä värimaailman johtavan auktoriteetin Pantone Color Instituten kanssa. Dazzling Blue ja Pantonen virallinen väri vuodelle 2017, Greenery, heijastavat modernin kuluttajan persoonaa sekä haastavat mobiilitoimialan väritrendien hyödyntämisessä.

Hyper Diamond Cut -viimeistely edustaa täysin uutta puhelimen viimeistelytekniikkaa. Se parantaa sekä käsituntumaa että tuo värin esille entistä paremmin. Viimeistelyssä luodaan tuhansien mikroskooppisten pyramidia muodostavien kuvioiden pinta. Uutuusviimeistelyä on hyödynnetty Dazzling Blue ja Dazzling Gold -värisissä puhelinuutuuksissa. Greenary-, Rose Gold -, Mystic Silver -, Graphite Black - ja Prestige Gold -värisissä malleissa on klassinen hiekkahiontaviimeistely. Ceramic White -mallissa on valkoista korostava korkeakiiltoinen viimeistely.

P-sarja on ollut aina minimalistisen eleganttiuden edelläkävijä, ohuen ohut vain 6,98 mm oleva HUAWEI P10 jatkaa tällä tiellä. Takakamera sijoittuu P-sarjalle tuttuun tyyliin osaksi takakantta, ilman häiritseviä ulkonemia. Sekä uutuuden 5,1 tuuman että 5,5 tuuman malleissa on suojana Corning Gorilla 5 Glass -suojaus ja näytön reunat ovat huomattavan kapeat. HUAWEI P10 Plussan näytössä on hyödynnetty 2K-teknologiaa yksityiskohtaisen visuaalisen elämyksen tarjoamiseksi.

Molemmissa uutuusmalleissa, HUAWEI P10:ssä ja HUAWEI P10 Plussassa, sormenjälkitunnistin sijoittuu kameran etuosaan, lasipinnan alle. Sormenjälkitunnistin korvaa navigaatiopainikkeen tehden näytölle enemmän tilaa.

Poikkeuksellista suosituskykyä

HUAWEI P10 ja HUAWEI P10 Plus haastavat kategoriansa tehokkuudessa ja kustomoinnissa. Ratkaisevassa roolissa on yhtiön oma Kirin 960 SoC-piiri ja täysin uusi EMUI 5.1-käyttöliittymä. Uusi grafiikkaprosessoriratkaisu on tehostanut suorituskykyä peräti 180 prosenttia ja 40 prosenttia virrankäyttötehokkuutta

Pohjautuen vallankumoukselliseen EMUI 5.0:aan, EMUI 5.1 tuo käyttäjän ulottuville uusia toimintoja sekä mahdollisuuksia suorituskyvyn optimoimiseksi. Toiminnan tehostamisen ytimessä on HUAWEI Ultra Memory -koneoppimisalgoritmi, joka tunnistaa ja muistaa käytetyimmät toiminnot, ja ohjaa keskusmuistia nopeuttaen muun muassa näiden sovellusten latautumista. EMUI 5.1 myös parantaa laitteen responsiivisuutta nopeamman kosketusohjaimen, ennakoivan kosketusseurannan sekä rinnakkaisen grafiikkarenderoinnin avulla.

HUAWEI P10:ssä on 3200 mAh:n akku ja HUAWEI P10 PLUS:ssa 3750 mAh:n akku. Molemmat tukevat  HUAWEI SuperCharge -pikalataustekniikkaa, joka pystyy kontrolloimaan volttimäärää ja lämpötilaa turvallisen 5-portaisen turvamekanismin ansiosta.

HUAWEI P10 Plusssa on 4x4 LTE MIMO (4 fyysistä antennia) -antennijärjestelmä, joka tukee 4,5G-verkkoja. Sen ansiosta uutuuspuhelin kytkeytyy verkkoon nopeasti ja tarjoaa vakaan yhteyden entistä useammilla alueilla. HUAWEI P10:ssä ja HUAWEI P10 Plussassa on lisäksi 2x2 Wi-Fi MIMO-antenni (kaksi antennia) nopeaa Wi-Fi-kytkeytymistä varten. Niille käyttäjille, jotka kaipaavat nopeampia ja tarkempia navigaatiotietoja, uutuuspuhelimissa on HUAWEI HiGeo -teknologiaa, joka yhdistää ennakoivan seurantaa ja offline big dataa mahdollistaen GPS ja puhelinverkkojen nopeamman jäljittämisen.

Laaja partneriekosysteemi uutuuksien tukena

Leican ja Pantonen lisäksi Huawei on tehnyt kansainvälistä yhteistyötä Saatchi Gallerian kanssa. Saatchi Galleria ja Leica Camera ovat kutsuneet useita nimekkäitä kuvaajia ottamaan tyylinsä mukaisia kuvia HUAWEI P10 -puhelimella. Yhteistyöstä on tulossa myöhemmin näyttely.

Huawei on myös haastanut yli 60 arvostetun designkoulun Central Saint Martinin oppilasta luomaan lisätarvikekonsepteja P-sarjan uutuudelleen. Tavoitteena on löytää tuoreita tapoja yhdistää muoti ja teknologia.

Lisätarvikevalikoimien suunnitteluun on osallistunut muun muassa uuden nousevan muotibrändin Ricostrun takana vaikuttava Rico Machit Au. Ricostru tunnetaan futuristisesta tyylistä. Rico Machit Aun tehtävänä on ollut luoda Huawein lippulaivauhelinten ominaisuuksia peilaavien lisävarusteiden valikoima hyödyntäen terävälinjaista räätälöintiä, innovatiivisia tekniikoita sekä high-tech-materiaaleja.

Huawei ja muotimaailman raamattu Vogue ovat yhdistäneet voimansa ja luoneet uudelleen lehden 10 ikonisinta kantta käyttäen HUAWEI P10 -uutuuspuhelinta. ”Coming into Fashion: A century of photography at Condé Nas” –näyttely on esillä Pekingissä, Ullens Center for Contemporary Art (UCCA). Kuvauksesta on vastannut maailmalla mainetta niittänyt kuvaaja Jumbo Tsui.

Hinta ja saatavuus

Uutuuspuhelimen myynti alkaa maaliskuussa 20 markkinalla mukaan lukien Suomi, Ruotsi ja Norja. Suomessa HUAWEI P10:nen virallinen myynti alkaa 31.3., sen hinta on alkaen 599 euroa. Huawei P10 Plussan myynti alkaa huhtikuun lopulla, sen hinta on 799 euroa. Molemmat ovat Dual-SIM-puhelimia.

Huawei-yhteyshenkilöt – kuluttajatuotteet

Sofia Lehtimäki, Huawei Technologies Oy, 050 308 2228,  sofia.lehtimaki@huawei.com

Mika Engblom, Huawei Technologies Oy, 040 860 4420,  mika.engblom@huawei.com

Huawei-yhteyshenkilö – viestintä ja yhteiskuntasuhteet

Hennariikka Andersson, Huawei Technologies Oy, 040 845 8066,  hennariikka.andersson@huawei.com

Huawei Suomi sosiaalisessa mediassa:

·         Facebook:   https://facebook.com/HuaweiMobileFi

·         Instagram:    https://instagram.com/HuaweiMobileFi

·         Twitter:    https://twitter.com/HuaweiMobileFi

Kuvat ja tuotelainat:

Maija Hyötyläinen, Republic of Communications, 050 572 9679,    maija.hyotylainen@republic.fi

Irina Mikkola, Republic of Communications, 050 362 1432, irina.mikkola@republic.fi

Lisätietoja Huaweista

Huawei on johtava maailmanlaajuinen informaatio- ja viestintäteknologian (ICT) ratkaisujen tarjoaja, joka palvelee telealan operaattoreita, yrityksiä, kuluttajia ja julkista sektoria. Huawei tekee myös tiivistä yhteistyötä yliopistojen kanssa ympäri maailman. Huawein innovatiivisia ICT-ratkaisuja, -tuotteita ja -palveluita käytetään yli 170 maassa. Vuonna 1987 perustettu Huawei on yksityinen yritys ja täysin työntekijöidensä omistama.

Huawei työllistää maailmanlaajuisesti yli 176 000 henkilöä, ja yrityksen 9 900 Euroopassa olevasta työntekijästä 1 200 työskentelee tutkimuksen ja tuotekehityksen (T&K) parissa. Yrityksellä on 18 T&K-keskusta kahdeksassa Euroopan maassa (Suomi, Belgia, Ranska, Saksa, Irlanti, Italia, Ruotsi ja Iso-Britannia) ja se operoi lukuisia innovaatiokeskuksia yhteistyössä tele- ja ICT-alan partnerien kanssa.