Varustelutaso ja valikoima kiinnostavat suomalaista kuluttajaa ulkomailta tuoduissa käytetyissä autoissa

Käytettyjen autojen hankinta Euroopasta tuo lisää vaihtoehtoja kuluttajille Suomessa ja laajentaa Kamuxin myytävien autojen valikoimaa. Nopeimmillaan auto saadaan Suomeen kuluttajien ulottuville jo muutamassa päivässä, jolloin se on ostettavissa kaikista ketjun 40 Kamux-autoliikkeestä.

Saksan suurimmat kaupungit ovat tärkeitä hankintapaikkoja käytetyille autoille. Ulkomaiden ostoilla taataan, että Kamux-ketjun liikkeiden autovalikoima on koko ajan kuluttajia kiinnostava.

Saksan autot kiinnostavat suomalaisia asiakkaita

Saksan noin 20-kertaisesta autokannasta johtuen tarjonta on huimasti monipuolisempi.

‒ Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme varustelutasoa, jota ei Suomesta välttämättä löydä. Useimmat käytetyt autot ovat aiemmin palvelleet leasing-autoina tai ne ovat tulleet merkkiliikkeisiin vaihtoautoiksi, luonnehtii Kamuxin maajohtaja Jussi Mäkinen tarjontaa.

Autoissa pykälää parempi varustelutaso

Valikoimissa on runsaasti saksalaisia premium-merkkejä ja 2‒5 vuotta vanhoja perheautoja.

‒ Autojen varustelutaso on Suomeen verrattuna keskimäärin pykälää parempi, koska Saksassa uusiin autoihin on edullisempi hankkia korkeampi varustelutaso kuin Suomessa. Saksassa suositaan leasing-autoissa dieseleitä niiden edullisten käyttökustannusten takia pidemmissä ajomatkoissa, Jussi Mäkinen jatkaa.

Pitkälle hiottua tehokkuutta

Kamux on suuri käytettyjen autojen tuoja, vuositasolla se tarkoittaa noin 3 000 autoa Euroopan eri maista.

‒Suuret ostosmäärät, pitkäaikainen yhteistyö vakiintuneiden hankintakanava- ja logistiikkakumppaneiden kanssa takaa sen, että autoja saadaan nopeasti Suomeen. Ne ovat täällä kaikkien Kamux-liikkeiden myytävissä, ja kiinnostava auto voidaan toimittaa ostajan kotiin paikkakunnasta riippumatta, Jussi Mäkinen kertoo.

‒ Moni voi haaveilla saksalaisesta hyvätasoisesta merkkiautosta, mutta haluaa ostaa sen suomalaisesta autoliikkeestä, koska se on helppoa ja turvallista. Tuontiautoilla on kysyntää, ja ne tuovat Suomen valikoimaan vaihtuvuutta ja vaihtoehtoja, Jussi Mäkinen toteaa.

Ennakkovalmistautuminen tärkeää

‒ Listaamme ennakkoon kiinnostavimmat yksilöt ja arvioimme niiden kunnon suhteessa hintaan ennen varsinaista autohuutokauppatapahtumaa, Kamuxin ostojohtaja Tero Törmänen kertoo ostoprosessista.

‒ Myyntitapahtumat ovat nopeatempoista toimintaa, siksi ennakkovalmistautuminen on tärkeää. Ostamme mielenkiintoisia yksilöitä valikoiman ja hinnan mukaan, Törmänen toteaa.

Lisätietoja:
Jussi Mäkinen, maajohtaja, Kamux, puh. 050 590 5860, jussi.makinen@kamux.fi

Kamux on vuonna 2003 toimintansa aloittanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut autoliikeketju. Kamux toimii Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli noin 405 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin 343 työntekijää.