Virtuaalipuisto Pikseli Arcade jatkaa voimakasta kasvuaan – kolmas toimipiste avataan kauppakeskus Rediin

Pohjoismaiden ensimmäinen virtuaalipuisto Pikseli Arcade avaa maanantaina 15. lokakuuta kolmannen toimipisteensä Helsingin Kalasatamaan vastavalmistuneeseen kauppakeskus Rediin. Nordic XR Startups -ohjelmasta ponnistaneella yrityksellä on jo entuudestaan kaksi toimipaikkaa: yksi Vantaan Viihdekeskus Flamingossa ja toinen Espoon Isossa Omenassa. Flamingon-piste avattiin tammikuussa 2017, ja toiminta laajentui Espooseen viime vuoden syksyllä.

Kauppakeskus Redissä Pikseli Arcaden löytää viihteelle pyhitetystä kolmannesta kerroksesta, elokuvateatterin vierestä. Uusi toimipiste on pinta-alaltaan noin 500 neliömetriä, ja pelitiloja on yhteensä 15 kappaletta. Lisäksi toimitiloista löytyy salakapakka, eli 25 asiakaspaikkaa sisältävä yllätyksellinen soppi, jonka ikkunasta näkee meren ja koko Helsingin siluetin.

”Olemme panostaneet siihen, että asiakkaat viihtyvät tiloissamme sekä virtuaalikokemusten aikana että niiden jälkeen. Pelivalikoimamme on laajentunut, ja uusina peleinämme on nyt ainoana Suomessa Apollo 13 -avaruusmatka ja Titanic. Tarjonnassamme ei kuitenkaan ole kyse vain pelaamisesta, vaan virtuaalikokemuksista laajemmin. Pelien lisäksi meiltä löytyy myös sellaisia kokemuksia, joissa voi esimerkiksi katsella maisemia tai kiipeillä Mount Everestillä”, muistuttaa Pikseli Arcaden operatiivinen johtaja Mirka Löfman.

Redi valikoitui Pikseli Arcaden kolmanneksi kodiksi keskeisen sijaintinsa ansiosta. Uuden toimipisteen ansiosta virtuaalielämysten palvelutarjonta kattaa pääkaupunkiseudun kokonaisuudessaan.

”Redi on hyvien liikenneyhteyksien varrella oleva kauppakeskus, jonka viihdetarjonta on laaja, jopa Helsingin paras. Kalasataman alue kasvaa jatkuvasti, ja viihteen toimijana uskomme tämä keskittymän tuovan paljon uusia, virtuaalikokemuksista kiinnostuneita asiakkaita. Erityisesti yritykset ovat innostuneet konseptistamme ja lähes kaikki pikkujoulusesongin perjantait ovatkin jo loppuunmyytyjä”, Löfman kertoo.

Virtuaalielämyksiä moneen makuun

Kokemukset Vantaan- ja Espoon-toimipisteistä ovat osoittaneet, että Pikseli Arcaden palvelu koetaan kiinnostavaksi monessa eri ikäryhmässä.

”Laajan VR-sisältövalikoiman ansiosta voimme tarjota mielenkiintoisia elämyksiä erilaisille asiakkaille, aina alakoululaisista eläkeläisiin. Lasten synttäriryhmät pelaavat enemmän vauhdikkaita ryhmäpelejä, kun taas eläkeläisryhmille tarjontaa on luontokokemuksista minioopperaan.”

”Myös firmaryhmät haluavat kokea ryhmässä pelaamista tai escape room -pakopelejä, joissa tiimihenkeä voi nostattaa. Viikonloppuisin käy paljon perheitä ja nuoria aikuisia. Perheille ja perheen pienemmille löytyy turvallista ja hauskaa pelaamista, nuoret aikuiset puolestaan ovat kiinnostuneita ennen kaikkea K 18 -peleistä”, Löfman sanoo.

Nordic XR Startups vauhditti liiketoiminnan kasvua

Pikseli Arcade oli yksi Nordic XR Startupsin ensimmäisen kauden kuudesta yrityksestä. Nordic XR Startups on Helsingissä toimiva kansainvälinen yrityskiihdyttämö, jonka ohjauksessa on virtuaalitodellisuuden (VR) ja lisätyn todellisuuden (AR) innovaatioita kehittäviä kasvuyrityksiä. Kiihdyttämön toinen ohjelmakierros käynnistyi tämän vuoden toukokuussa. Ohjelmaan osallistuville Nordic XR Startups tarjoaa paitsi alkupääoman liiketoiminnan kehittämiseen, myös näköalapaikan VR/AR-toimialan tapahtumiin ja tulevaisuuden trendeihin.

Ohjaus on hyödyttänyt myös Pikseli Arcadea, jonka liikevaihto tuplaantui toisena toimintavuotenaan. Tämä luo toimitusjohtaja Jan Hurstille uskoa yrityksen liiketoiminnan kehittymiseen myös lähivuosina.

”Ensi vuonna jatkamme aggressiivista kasvua laajentumalla Suomessa sekä Pohjoismaissa. Tavoitteemme on kaksinkertaistaa vuoden 2019 liikevaihto edellisvuodesta. Tahdomme olla Pohjoismaiden johtava virtuaalitodellisuuden elämyspalveluja tarjoava ketju vuonna 2020”, Hursti linjaa.

Pikselin kasvun mahdollistaa tarkkaan hiottu konsepti, johon kuuluu muun muassa Microsoft-pilveen rakennetun VR-sisällön hallinnan, jakelun ja laskutuksen sisältävä sovellusalusta. Alustan avulla virtuaalipuiston operointi on tehokasta ja kannattavaa.

”Franchise-liiketoiminnan jalkauttaminen on suunnitteilla vuonna 2019, jolloin Pikseli-toimipisteitä on mahdollista perustaa samalla konseptilla pienempiin taajamiin ja ostoskeskuksiin”, Hursti visioi.

Lisätietoja ja haastattelut

Jan Hursti, Pikseli Arcaden CEO, +358 50 525 3809, jan.hursti@virvavr.fi

Mirka Löfman, Pikseli Arcaden COO, +358 50 365 8228, mirka.lofman@virvavr.fi

Materiaali- ja haastattelupyynnöt

Ville Heinonen, Republic of Communications, 050 413 7118, ville.heinonen@republic.fi

Nordic XR Startups on japanilaisen peliyhtiön gumi Incin ja Nordisk Filmin yhteisyritys ja VR/AR-teknologiayhtiöitä kiihdyttävä kehitysohjelma, jonka tavoitteena on auttaa lupaavia pohjoismaisia VR:ään ja AR:ään erikoistuneita kasvuyrityksiä kohti globaalia markkinaa. Sijoitetun alkupääoman lisäksi ohjelma tukee yritysten kasvua mentoroinnin ja alan asiantuntijoista koostuvan kattavan kontaktiverkoston avulla. Kiihdyttämö on tähän mennessä sijoittanut jo 10 VR/AR -teknologiayhtiöön ja siihen voi tutustua osoitteessa www.nordicxrstartups.com.

Lisätietoja gumi Incistä

gumi Inc. on vuonna 2007 perustettu, Tokion pörssissä listattu globaali mobiilipelien julkaisija ja kehittäjä, jolla on toimintaa Ranskassa, Koreassa, Singaporessa, Taiwanissa ja Yhdysvalloissa. Yritys tunnetaan muun muassa huippusuosituista roolipeleistä kuten Brave Frontierin ja Phantom of the Kill. gumilla on meneillään useita eri julkaisu- ja kehitysalustoja hyödyntäviä projekteja tavoitteenaan muuttaa maailmaa innovatiivisten viihdetuotteidensa ja -palvelujensa avulla. Lisätietoja osoitteessa: www.gu3.co.jp/en/.

Lisätietoja Nordisk Filmistä

Vuonna 1906 perustettu Nordisk Film on pohjoismaiden johtava tuotanto- ja jakeluyhtiö, se operoi myös Tanskan ja Norjan suurimpia elokuvateatteriketjuja. Nordisk Film on mukana digitaalisessa liiketoiminnassa lahjakorttiensa, lippupalvelujensa, tietokonepelien kehittämisen sekä eSportsin tukemisen kautta. Se myös toimii PlayStationin jakelijana Pohjoismaissa ja Baltiassa. Nordisk Film on osa Egmont-yhtymää, joka on Tanskan suurin mediayhtymä. Egmont työllistää 6200 henkilöä ja sillä on toimintaa 30 maassa. Egmontiin kuuluu yli 700 lehteä julkaiseva Egmont Publishing, TV2 Norjassa ja useita kirjankustantamoja. Egmontin liikevaihto on 1,6 miljardia euroa ja se lahjoittaa vuosittain yli 13 miljoonaa euroa lasten ja nuorten hyvinvointiin. Lisätietoja osoitteessa: http://www.nordiskfilm.com.