Bore aikarahtaa uudet aluksensa Mann Linesille

Bore ja Mann Lines ovat allekirjoittaneet vuokrasopimuksen Boren uusista roro-aluksista 5 + 5 vuoden ajaksi alkaen vuodesta 2011. Mann Linesin käytössä on Boren aluksista jo MV Estraden vuodesta 1999 alkaen ja MV Borden vuoden 2008 alusta lähtien.

Boren uudet roro-alukset valmistuvat Flensburger Schiffbau-Gesellschaft MbH & Co KG:n telakalta vuoden 2011 toukokuussa ja elokuussa, ja ne ovat osa Boren aktiivista aluskannan uusimisohjelmaa. Kummankin aluksen kapasiteetti on 2900 kaistametriä. Aluksille voidaan myös pinota kontteja kaksi päällekkäin kaikille kansille ja niille voidaan asentaa siirrettävät autokannet. Kummankin aluksen pituus on 195 metriä ja leveys 26 metriä. Syväys on 7,05 metriä ja kuollut paino noin 13.025 tonnia.

Boren toimitusjohtaja Thomas Franck toteaa: ”Mann Linesilla ja Borella on monivuotinen asiakassuhde, ja olemme tyytyväisiä voidessamme jatkaa yhteistyötä pitkälle tulevaisuuteen. Olemme Borella valmiit tehostamaan entisestään asiakaspalveluamme ja uskomme, että nämä uudet roflex-alukset vastaavat Mann Linesin vaatimuksia.”

Mann Linesin hallituksen puheenjohtaja Allan Binks kommentoi: ”Boren roflex-alukset tarjoavat meille mahdollisuuden kuljettaa eri tyyppistä rahtia joustavasti ja alhaisin polttoainekustannuksin.”

Thomas Franck, toimitusjohtaja Bore, puh. +358 40 564 7429
Allan Binks, hallituksen puheenjohtaja Mann Lines, puh. +44 1255 245 201