Kaksi Boren alusta muunnetaan autokuljetuksiin sopiviksi

Bore on tehnyt sopimuksen kiinalaisen Cosco (Nantong) Shipyard Co. Ltd -telakan kanssa m/v Heraldenin ja m/v Serenadenin muuntamisesta autojen kuljetuksiin soveltuviksi. Uudistustyö tehdään niin, että aluksia voidaan edelleen käyttää myös roro-kuljetuksiin. Ensimmäisen aluksen muunnostyö valmistuu tammikuussa 2007 ja toisen helmikuun lopussa 2007. Alusten muuntaminen tehdään läheisessä yhteistyössä Serenadenin ja Heraldenin vuokraajan, United European Car Carriersin (UECC) kanssa, jolle alukset on aikarahdattu pitkäaikaisella sopimuksella. UECC on vuokrannut Borelta myös Serenadenin ja Heraldenin sisaraluksen m/v Transgardin, joka muunnettiin autokuljetuksiin soveltuvaksi vuonna 2005. Serenadenin ja Heraldenin tekniset tiedot: (taulukko, kts. pdf-liite) Rettig Group Oy Ab Bore on suomalaisen perheyhtiön Rettig Group Oy Ab:n varustamotoimintaa harjoittava liiketoiminta-alue. Boren tonnistoon kuuluu yhteensä 22 kuivalasti- ja roro-alusta. Vuotuinen liikevaihto on noin 75 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä 500. Lisätietoja: Rettig Group Oy Ab Bore Toimitusjohtaja Kaj Eriksson Puh. (02) 512 5512 GSM 0400 526 230 www.boregroup.com