Rettig Group on ostanut turkkilaisen perheen liiketoiminnan

Rettig Group on perustanut Rettig Metal Ticaret ve Sanayi AS -nimisen yhtiön, joka on ostanut Binoĝlun perheeltä Seri Is Makina ja Seri Is Metal ¬-yhtiöiden liiketoiminnan. Molemmat yritykset sijaitsevat Izmirissä Turkissa.

Seri Is -yhtiöt ovat pitkään valmistaneet metalliputkia ja kasvaneet viime vuosien aikana merkittäväksi kromattujen pyyhekuivaimien valmistajaksi. Yhtiöt ovat toimineet Rettig ICC:n alihankkijana ja toimittaneet pyyhekuivaimia pääasiassa Englannin, Ranskan ja Belgian markkinoille.

Yhtiöiden liikevaihto on noin 6 miljoonaa euroa ja ne työllistävät noin 190 henkilöä. Gökhan Binoĝlu, joka on yhdessä isänsä kanssa kasvattanut Seri Is -yhtiöiden liiketoiminnan nykyiselle tasolleen, jatkaa Rettigin palveluksessa yksiköiden johtajana.

Yritysosto vahvistaa Rettig ICC:n asemaa nopeasti kasvavilla pyyhekuivainmarkkinoilla Euroopassa.

Bjarne Mitts, toimitusjohtaja