Rettig Group Oy Ab Bore ostaa Rederi Ab Engshipin

Kaikki Rederi Ab Engshipin osakkeenomistajat ovat hyväksyneet Rettig Group Oy Ab Boren tarjouksen ostaa yhtiön osakkeet. Kauppa on tarkoitus saattaa päätökseen helmikuun loppuun mennessä 2006. Aiottu yritysosto on Boren kasvustrategian mukainen askel, joka on jatkoa Bror Husell Chartering Ab Ltd:n ostolle viime lokakuussa. Se vahvistaa Boren kykyä palvella asiakkaitaan sekä RoRo- että pientonnistomarkkinoilla. Yrityskaupan jälkeen Boren tonnistoon kuuluu yhteensä 21 alusta, joista 11 on RoRo- ja 10 kontti- ja kuivalastialusta. Vuotuinen liikevaihto nousee 70-80 miljoonaan euroon ja henkilökunnan määrä on noin 500. Rederi Ab Engshipin hallituksen puheenjohtaja Kaj Engblom toteaa: Rettig Group Oy Ab Borella on se arvokkuus, jota tarvittiin Rederi Ab Engshipin ostoon. Varustamotoiminnan konsolidointi on myös tehokasta kehitystä. Yrityskaupan myötä Boresta tulee iso varustamo, joka voi tarjota monipuolisia merikuljetuspalveluita markkinoiden vaatimusten mukaan." Rettigin hallituksen puheenjohtaja Cyril von Rettig puolestaan sanoo: "Olemme iloisia, kun voimme kasvattaa Boren liiketoimintasalkkua tämän yrityskaupan myötä. Varustamotoiminta on ollut oleellinen osa Rettigin liiketoimintaa 1920-luvulta lähtien." Rettigin konsernijohtaja Bjarne Mitts toteaa: "Yrityskauppa jatkaa merenkulun konsolidointia ja tekee Boresta entistä kiinnostavamman yhteistyökumppanin täyttämään asiakkaiden kuljetustarpeet Pohjamerellä ja Itämerellä. Boren uuden organisaation perustana ovat perheyhtiön arvot, jotka ovat yhteisiä sekä Rettigille että ostetuille yhtiöille. Rederi Ab Enghip on suomalainen perheyritys, joka omistaa ja operoi 11 kuivalasti-, kontti- ja RoRo-alusta. Vuotuinen liikevaihto on 30 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä 300. Rettig Group Oy Ab on suomalainen perheyritys, jolla on kolme liiketoiminta-aluetta: Rettig ICC (vesikeskuslämmitys, sähkölämmitys ja sisäilman laadun säätö), Bore (varustamotoiminta) ja Tarkala (kiinteistökehitys ja -vuokraus). Vuoden 2005 liikevaihto oli n. 600 miljoonaa euroa ja henkilökunnan määrä n. 4000. Lisätietoja: Rettig Group Oy Ab Bore Toimitusjohtaja Kaj Eriksson Puh. (02) 281 3601 GSM 0400 526 230 www.boregroup.com Rederi Ab Engship Hallituksen puheenjohtaja Kaj Engblom Puh. (02) 2352 508 GSM 0400 740 05 www.engship.fi