2014 FIFA WORLD CUP™ -yhteistyökumppani Coca-Cola lahjoittaa miljoonia jalkapalloja

Coca-Cola, Kansainvälisen jalkapalloliitto FIFA:n yksi pitkäaikaisimmista yritysyhteistyökumppaneista, on julkistanut tekevänsä kaikkien aikojen suurimman jalkapallolahjoituksen. Tänä vuonna Coca-Cola jakaa miljoonia jalkapalloja ympäri maailman. Suomessa palloja jaetaan 20 000. Näistä 10 000 on lahjoitettu Suomen yläkouluihin eri puolella Suomea toteutettavaan #MunLiike –ohjelmaan. Jokaista #MunLiike -palloa kohden Coca-Cola jakaa yhden MM-kisojen erikoispallon Citymarketien kautta. Pallojulkistusta juhlistettiin Lontoossa ainutlaatuisella jalkapalloaiheisella 3D-katumaalauksella, jonka brasilialaismaisemissa mm. englantilaisjalkapalloilija Michael Owen pääsi pelaamaan.

Coca-Cola lahjoittaa paikallisten yhteistyökumppaneidensa kautta miljoonia jalkapalloja ympäri maailman. Kaikkien aikojen suurimman jalkapallojen lahjoituskampanjan tavoitteena on edistää aktiivista, liikunnallista ja iloista elämäntapaa.

Suomessa lahjoitetaan 20 000 palloa. Näistä puolet, eli 10 000 palloa, on jaettu valtakunnallisen liikuntaorganisaatio VALO:n toteuttaman ja Suomen Coca-Colan rahoittaman #MunLiike-ohjelman kautta 62 yläkoululle eri puolille Suomea. #MunLiike on yksi Suomen kaikkien aikojen suurimmista yritystuella nuorille suunnatuista liikuntaohjelmista. Monivuotinen ohjelman tavoitteena on lisätä vuosittain jopa 90 000 yläkouluikäisen nuoren vapaa-ajan aktiivisuutta.

Coca-Cola Finlandin viestintäpäällikkö Théa Natri näkee lahjoituskampanjan luontevana osana yrityksen strategiaa. ”Coca-Colan pitkän aikavälin sitoumuksena on saada miljoonia ihmisiä liikkumaan enemmän ja useammin. Katutaideteoksen ja pallojen lahjoittamiskampanjan avulla haluamme tuoda jalkapallon MM-kilpailuja lähemmäs ihmisiä sekä kannustaa kaikkia nauttimaan aktiivisesta vapaa-ajasta.”

Coca-Cola ja kansainvälisesti palkittu katutaiteilijapari ’3D Joe’ sekä ’Max’ tekivät julkistuksen kunniaksi  jalkapalloaiheisen 3D-katutaideteoksen Lontooseen. Taiteilijaparivaljakon Coca-Colalle suunnittelema kolmiulotteinen katutaideteos Lontoossa esittää dramaattista Rio De Janeiron kaupunkikuvaa. Maailmankuulu brasilialaiskaupunki on 12.6.2014 alkavien jalkapallon MM-kilpailuiden keskipisteenä. 3D-taideteosta ympäröi oikea jalkapallokenttä, mikä kannustaa teosta ihailevia ohikulkijoita myös liikkumaan pallon kanssa. Ensimmäisten joukossa erilaiselle kentälle pääsi entinen englantilaisjalkapalloilija Michael Owen

Video katutaideteoksesta: https://www.youtube.com/watch?v=zqw1V4FpgbM

Lisätietoja: Coca‐Cola Suomi, viestintäpäällikkö Théa Natri, puh. 040 528 9777, tnatri@coca‐cola.com

Valon koululiikunnan asiantuntijoiden kehittämä #MunLiike on monivuotinen ohjelma, jonka tavoitteena on lisätä vuosittain jopa 90 000 yläkouluikäisen nuoren vapaa-ajan aktiivisuutta. Coca-Cola Finland teki aloitteen #MunLiike-ohjelman käynnistämiseksi ja myös rahoittaa sen. #MunLiike on yksi Suomen kaikkien aikojen suurimmista yritystuella nuorille suunnatuista liikuntaohjelmista. Ohjelma tarjoaa inspiraatiota, ideoita ja myös ohjausta liikunnalliseen vapaa-ajan viettoon.

Coca-Cola on tukenut jalkapallon ruohonjuuritason ja huipputason tapahtumia jo yli 75 vuotta, koska intohimo jalkapalloon yhdistää ihmisiä ympäri maailman. Jalkapallo on ylivoimaisesti suosituin liikunnallinen harrastus ja urheilulaji maailmassa. Coca-Cola oli ensimmäisen kerran mukana jalkapallon maailmanmestaruuskisoissa Uruguayssa vuonna 1930 ja vuonna 1978 solmittu yhteistyö FIFA:n kanssa on yksi pitkäaikaisimpia  yhtäjaksoisia yrityskumppanuuksia FIFA:n historiassa.

Coca‐Cola on The Coca‐Cola Companyn rekisteröimä tavaramerkki. The Coca‐Cola Company on maailman suurin juomayhtiö, jonka lähes 400 erilaista juomaa vesistä mehuihin ja urheilujuomiin virkistävät kuluttajia ympäri maailman. Suomessa Coca‐Cola ‐ yhtiön juomien valmistuksesta, myynnistä ja jakelusta vastaa keravalainen Sinebrychoff ja brändeistä, kuluttajamarkkinoinnista ja ‐ tutkimuksesta Sinebrychoffin tiloissa toimiva Coca‐Cola.