ABBA ATERIAVALMIS -KASTIKE ON LOHEN OIVALLINEN KUMPPANI

Uusi ateriakastikesarja helpottamaan kotikokin arkea

Suomalaiset ovat kalansyöjäkansaa ja lohi on suomalaisten kestosuosikki. Uudet Abba AteriaValmis -ateriakastikkeet tekevät herkullisen lohiaterian valmistamisesta nopeaa ja helppoa. Valikoimasta löytyy kolme erilaista makua, jotka maistuvat koko perheelle. Lisäaineettomat Abba AteriaValmis -kastikkeet ovat saatavilla kauppojen kalatiskin tai kalakylmäaltaan välittömästä läheisyydestä helmikuusta 2014 alkaen.

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Nopean vaivattomat ja herkulliset Abba AteriaValmis -kastikkeet maistuvat suomalaisten suosikkikalan lohen kumppanina. Abba AteriaValmis -ateriakastikevalikoimassa on kolme makua joista jokainen voi löytää suosikkinsa. Klassikkokumppani lohelle on maukas Sitruunakastike. Elegantin maun lohelle antaa kalaisan herkullinen Katkarapu- & tillikastike.   Välimerenkeittiön makuja uunilohelle tuo Mieto tomaatti- & yrttikastike. Sarjan ateriakastikkeet ovat lisäaineettomia.

Kala-ateria syntyy helposti Abba AteriaValmis -pakkauksesta. Tuore lohifilee tai fileepalat asetetaan uuninkestävään vuokaan, ateriakastike kaadetaan lohen päälle ja ruoan annetaan kypsyä uunissa noin 20 minuuttia. Halutessa uunikalan voi koristella tuoreilla yrteillä, esimerkiksi tillillä. Herkullisen lohen kanssa maistuvat vaikkapa erilaiset perunalisukkeet, uunivihannekset ja salaatti. AteriaValmis

-pakkauksesta riittää ateriakastiketta neljälle.

Suomalaiset sijoittuvat kalansyöjäkansana Euroopan viidenneksi heti Portugalin, Espanjan, Liettuan ja Ranskan jälkeen. Kalaa nautitaan Suomessa keskimäärin kerran viikossa. Kalan käyttöä voisi vielä lisätä tuntuvasti, sillä se sisältää runsaasti proteiinia, terveellisiä rasvahappoja sekä useita vitamiineja ja kivennäisaineita. Viimeisen viiden vuoden aikana suomalaisten kalan kulutus on kasvanut viidenneksellä.

Tuotetiedot
Abba AteriaValmis Sitruunakastike uunilohelle,
250g, hinta noin 2,80 €
Ainesosat:
Vesi, kerma, simpukka- ja kalaliemi, kasvisliemi (porkkana, purjosipuli, sipuli, valkosipuli), sitruunatäysmehu (4 %), rapsiöljy, maissi- ja riisitärkkelys, suola (voimakassuolainen), sokeri, maitoproteiini, sitruunakuitu, mausteet, aromit.

Abba AteriaValmis Katkarapu- & tillikastike uunilohelle
, 250g, hinta noin 2,80 €
Ainesosat: Vesi, kerma, simpukka- ja kalaliemi, kasvisliemi (porkkana, purjosipuli, sipuli, valkosipuli), tomaatti (3,5 %), maissitärkkelys, rapsiöljy, ruoanlaittoviini, tomaattisose (1,5 %), suola (voimakassuolainen), sipuli, valkosipuli, sokeri, yrtit (mm. timjami), mausteet, aromit.

Abba AteriaValmis Mieto tomaatti- & yrttikastike uunilohelle
, 250g, hinta noin 2,80 €
Ainesosat: Vesi, ranskankerma (kerma, hapate), kerma, ruoanlaittoviini, maissitärkkelys, rapsiöljy, suola (voimakassuolainen), kalaliemi, kasvisliemi (porkkana, purjosipuli, sipuli, valkosipuli), tomaattisose, tilli, rapuliemi (0,3 %), sipuli, sokeri, valkopippuri, aromit.

Orkla Foods Finland Oy, www.orklafoods.fi, puh. 020 785 4000
Marketing Manager, Paula Pöntynen
paula.pontynen@orkla.fi, puh. 020 785 4141

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Karri Harju, karri.harju@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali

Orkla Foods Finland Oy on maamme johtavia elintarvikeyrityksiä, jonka tunnetuimmat tuotemerkit ovat Felix, Grandiosa, Ekströms, Jacky ja Abba. Luomme ruokailoa kuluttajille tarjoamalla tunnettuja, puhtaita ja hyvänmakuisia elintarvikkeita. Vastuullisena yrityksenä valvomme tuotteidemme valmistusta raaka-aineista lähtien. Orkla Foods Finland Oy:n liikevaihto on noin 85 milj. euroa ja yritys työllistää 171 henkilöä (2012). Orkla Foods Finland Oy on osa norjalaista Orkla-konsernia.