adidas Battle Pack -jalkapallokenkämallisto näkyy huippupelaajilla FIFA World Cup -turnauksessa

adidas lanseeraa jalkapallon maailmanmestaruuskilpailujen FIFA World Cup 2014 -pelikenkämalliston nimeltään  Battle Pack. Battle Pack esittelee uuden kengän jokaisessa adidaksen jalkapallokenkämallissa (adizero™ f50, predator®, nitrocharge™, 11pro, adizero™ f50 Messi).  Kengät erottuvat kentällä näyttävän mustavalkoisen kuvioinnin ansiosta. Kengät on suunniteltu yksilöllisiksi viimeisintä teknologiaa hyödyntäen. FIFA World Cup -kentillä adidas Battle Pack -kenkiä käyttävät kaikki adidas-pelaajat, muun muassa Leo Messi, Dani Alves ja Luis Suarez.

Battle Pack -jalkapallokenkämalliston mustavalkoinen värimaailma edustaa adidaksen “Kaikki tai ei mitään” 2014 FIFA World Cup Brazil™ -kampanjaa. Jokainen malliston kenkä on puoliksi musta ja puoliksi valkoinen. Ainoastaan adidaksen kolme tunnusraitaa esiintyvät kengissä liekehtivän kultaisina. Kultainen väri edustaa FIFA World Cup -pokaalia. adizero™ f50 Messi -kengät ovat malliston ainoa poikkeus, sillä niissä on mustavalkoisen värin lisäksi on sinivalkoista, mikä on saanut inspiraation Leo Messin kotimaan Argentiinan kansallisväreistä.

Kenkien mustien ja valkoisten kuvioiden inspiraationa ovat olleet antiikin Mesopotamian katukiveyksien kuvioinnit. Kenkien yksilöllinen kuviointi kuvastaa kunkin kengän ominaisuuksien lisäksi niitä käyttävän pelaajan asennetta ja teknistä taitoa – nopeutta, rohkeutta, hallintaa, energiaa ja ketteryyttä.

“Halusimme, että Battle Pack -jalkapallokengät erottuvat ja tulevat esiin Brasilian nurmella, jossa kaikki odottavat näkevänsä runsaan väriskaalan. adidaksen FIFA World Cup -kampanjan teema on “kaikki tai ei mitään”. Tämä ajattelu tulee esiin kenkien mustavalkoisessa värimaailmassa. Lisäksi halusimme tehdä kunniaa ainutlaatuiselle brasialaiselle suunnittelulle ja niille ominaisuuksille, jotka yhdistetään sekä kenkiin että niitä käyttäviin pelaajiin. Kengät auttavat pelaajiamme valmistautumaan taisteluun  maailman seuratuimmassa jalkapalloturnauksessa”, adidaksen Global Football johtaja Markus Baumann kertoo.

FIFA Worl Cup -jalkapalloturnaus on maailman suurin yksittäinen urheilutapahtuma ja adidaksen huipputason kengät näkyvät hyvin pelikentillä. Maailman huippujalkapalloilijat laittavat Battle Pack -kengät jalkaansa ensimmäisen kerran vuoden 2014 UEFA Mestareiden liigan finaalissa Lissabonissa sekä 2014 FIFA World Cup Brazil™ -turnauksessa 12.6-13.7.2014.

Battle Pack -kengät tulevat myyntiin maanantaina 26. toukokuuta. Lisätietoja: adidas.com/worldcup  facebook.com/adidasfootball

adidas adizero™ f50 Messi

adizero™ f50 Messi -jalkapallokengässä yhdistyvät vallankumouksellinen teknologia ja tarkka suunnittelu, joiden tavoitteena on tehdä pelaajasta mahdollisimman nopea. Vain 165g painava adizero™ f50 Messi -kengissä mustavalkoiseen väriin on lisätty Leo Messin kotimaan Argentiinan kansallisväriä sinivalkoista.  adidas adizero F50 Messi, SH 240 €. ( Myynnissä vain Intersporteissa).

adidas adizero™ f50

adizero™ f50 -jalkapallokenkää käyttävät pelaajat kuten Arjen Robben, Karim Benzema ja Luis Suarez. Kengän ominaisuudet, SPEEDTRAXION-nastojen asettelu ja SPEEDFOIL -materiaali tekevät kengästä sopivan nopeille pelaajille.  adidas adizero F50, SH 230 €.

adidas predator® LZ

predator® LZ on Battle Pack  -malliston ainoa kenkä, jonka värimaailmassa on valkoinen väri mustalla pohjalla (muissa kengissä musta on valkoisella pohjalla). Predator-malli on suuniteltu erityisesti FIFA World Cup -turnausta varten. predator-kengästä on julkaistu uusi malli FIFA World Cup -kilpailun yhteydessä aina vuodesta 1994 lähtien. predator® LZ -kenkää käyttävät pelaajat kuten Oscar, Mesut Özil ja Fernando Torres. adidas Predator, SH 230 €.

adidas nitrocharge™

Energiaa säästävää nitrocharge™ -jalkapallokenkää käyttävät pelaajat kuten Dani Alves ja Javi Martinez. Se on suunniteltu pelaajalle, jotka on jatkuvassa liikkeessä. nitrocharge™ -kengässä on ENERGYSLING™ -teknologia päkiää tukemassa sekä ENERGYPULSE™ -joustoteknologia tehostamassa liikkeellelähtöä ja juoksemista. adidas Nitrocharge 1.0, SH 220 €.

adidas 11pro

Philipp Lahm:in ja Frank Lampard:in käyttämän 11pro-kengän innovatiivinen mikrokuitujen käyttö takaa erinomaisen istuvuuden ja tuntuman palloon samalla kun optimaalinen nastojen asettelu takaa nopean liikkeellelähdön ja kiihtyvyyden.  adidas 11Pro, SH 170 € .

PR- ja viestintätoimisto Soprano Promode, puh (09) 170 070

Anu Valli, anu.valli@soprano.fi, puh. 050 344 4636

Mirkka Guthwert, mirkka.guthwert@soprano.fi,  puh. 040 538 1837

adidas group puh. 030 647 7030

adidas Football

adidas on maailman johtava jalkapallovälineiden valmistaja. Yhtiö sponsoroi maailman tärkeimpiä jalkapallotapahtumia, -liittoja, -seuroja ja -pelaajia. FIFA Maailmancup on maailman suurin jalkapallotapahtuma.