ATRIA 100 NUORTA KOKKIA -KOULUTUSOHJELMA VALMISTAA TULEVAISUUDEN RUOKA-ALAN OSAAJIA

Eväitä ammatillisen osaamisen kehittämiseen jo kymmenen vuoden ajan

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Atria 100 Nuorta Kokkia -koulutusohjelma juhlii kymmenvuotista taivaltaan. Ruoka-alan 18–25-vuotiaille ammattilaisille suunnattu koulutus järjestettiin ensimmäisen kerran Atrian satavuotisjuhlavuoden kunniaksi vuonna 2003. Kuluvan vuoden kurssin päätyttyä palkitun ja maineikkaan koulutusohjelman on läpikäynyt lähes tuhat suomalaista ruoka-alan ammattilaista. Kurssin ovat suorittaneet muun muassa Henri Alén, Alex Nurmi, Sasu Laukkonen, Ari Ruoho sekä Akseli Herlevi.

Koulutusohjelma antaa aineksia uralle
Nimekkäistä luennoitsijoistaan ja opiskelijoiden menestystarinoista tunnettu Atria 100 Nuorta Kokkia -koulutusohjelma viettää kymmenettä juhlavuottaan. Ruoka-alan nuorille ammattilaisille suunnattu koulutus tarjoaa kokonaisvaltaista tietoa alan kotimaisten sekä kansainvälisten kärkinimien luotsaamana. Kurssi toivottaa tervetulleeksi niin keittiössä, ravintolasalissa kuin vaikkapa kaupan tai leipomon palvelutiskillä työskentelevät 18–25-vuotiaat nuoret, joilla on vähintään kahden vuoden kokemus alalta sekä intohimo oppia uutta ja kehittyä urallaan.

Ammatillisen osaamisen kehittämistä huippunimien johdolla

Koulutusohjelman tarkoituksena on tarjota eväitä oman ammattitaidon ja uran kehittämiseen, verkostoitumista unohtamatta. Koulutuksen innostavina, uusia ajatuksia tarjoavina luennoitsijoina ovat olleet vuosien saatossa eri alojen kotimaiset ja kansainväliset asiantuntijat, kuten esimerkiksi ruoka-alan ammattilaiset Harri Syrjänen, Hans Välimäki, Marcus Samuelsson, Tina Nordström ja Charlie Trotter sekä muotoilija Pekka Toivonen, Sony BMG:n toimitusjohtaja Kimmo Valtanen ja vaatesuunnittelija Hammi Mettinen. Lisäksi makupaloja ruokamaailman monipuolisuudesta ovat tarjonneet esimerkiksi asiantuntijat Yhdysvaltain ilmailu- ja avaruushallinto NASAsta sekä Disneylandista.

– Kymmenen vuoden aikana ruoka-alan ammattilaisten keskuudessa käsitteenä vakiintunut Atria 100 Nuorta Kokkia - koulutusohjelma kerää vuodesta toiseen suuren hakijajoukon. Tämä mahdollistaa osallistujien erilaisten lähtökohtien huomioimisen koulutuksen toteutuksessa. Tarkkaan hioutunut koulutusohjelma on merkittävä satsaus Atrialta tulevaisuuden suomalaisen ruokahetken tekijöihin. Koulutus on myös tärkeässä roolissa lunastaessa lupaustamme Hyvä Ruoka – Parempi Mieli, kertoo johtaja Pasi Luostarinen Atrian markkinoinnista ja tuotekehityksestä.

Koulutusohjelman 10-vuotisjuhlavuosi huipentuu Studia Generaliaan

Atria 100 Nuorta Kokkia -koulutusohjelman 10-vuotisjuhlavuoden kurssi koostuu kolmesta kaksipäiväisestä workshopista, joiden teemoina ovat liikeidea, tuote ja tuotekehitys sekä itsensä kehittäminen. Tämän vuoden luennoitsijoina ovat muun muassa kokki Tommi Tuominen, musiikkialan ammattilainen Kim Kuusi, sisustusarkkitehti Vertti Kivi sekä itsekin koulutusohjelmaan osallistuneet kokit Henri Alén ja Alex Nurmi. Koulutusohjelman rehtorina toimii Janne Tirkkonen ja kurssijohtajana Aki Wahlman.

Juhlavuoden kurssi huipentuu 11.9.2012 järjestettävään Studia Generaliaan, jonka teemana on Ruoan tulevaisuus. Seminaarin puheenvuoroissa tullaan kuulemaan alan huippuja niin Suomesta kuin ulkomailta.

Atria Suomi Oy, www.atria.fi/A100NK, puh. 020 472 8111
Pasi Luostarinen, johtaja, markkinointi ja tuotekehitys
pasi.luostarinen@atria.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070