Catmandoon tekniset urheiluvaatteet tukevat suomen olympiajoukkueen suoritusta Sotšissa

Suomen olympiajoukkue pukeutuu ensimmäistä kertaa Catmandoon edustusasuihin helmikuussa 2014, kun talviolympialaiset järjestetään Venäjällä Sotšissa. Virallisen Olympia-malliston turkoosin ja sini-valkoisen sävyiset tuotteet tulevat myyntiin urheiluliikkeisiin syksyllä 2013. Catmandoon tekniset urheiluasut on suunniteltu vastaamaan ammattilaistason laskijoiden tarpeisiin talven vaihtelevissa sääoloissa. Uuden laskettelumalliston tuotteet ovat nyt lainattavissa kuvauksiin Promoden Showroomista.

(Linkit painolaatuisiin kuviin ja tiedote PDF-muodossa ovat viestin lopussa)

Catmandoo vaatettaa Suomen olympiajoukkuetta Sotšissa
Catmandoon maahantuoja Oy Sultrade Ltd on solminut yhteistyösopimuksen Suomen Olympiakomitean kanssa vuosiksi 2013–2016. Virallisena vaatettajana Catmandoo toimittaa Suomen olympiajoukkueelle koko edustusvaatetuspaketin sekä jalkineet, että lämmittelyasut urheilijoille. Sen lisäksi Suomen freestylemaajoukkue kisaa Catmandoon asuissa. Catmandoon olympiamallisto esitellään ensimmäisen kerran keskiviikkona 30.10.2013 Helsingin Rautatieasemalla YLEn 100 päivää Sotšiin tapahtumassa.

– Vaatteiden merkitys on vuosi vuodelta korostunut myös olympiatason urheilussa. Kisakaupunkien sääolosuhteet voivat kisaviikoilla vaihdella radikaalisti jopa saman vuorokauden aikana. Talvikisoissa voi tulla lunta tai vettä, olla plus-asteita tai kovaa pakkasta. Joustava, riittävän lämmin, vedenpitävä mutta samalla hengittävä vaatetus on urheilijalle välttämätön niin vapaa-ajalla kuin kilpailuissakin. Laadukkaat asut, kuten Catmandoon vaatteet, tukevat parhaimmillaan urheilijan suoritusta, sillä niiden vaikutus jaksamiseen on huomattava, kertoo Suomen Olympiakomitean viestintä- ja markkinointipäällikkö Jari Elo.

Olympia-mallisto kruunaa Catmandoon kauden 2013–2014
Catmandoon uuden laskettelumalliston tekniset ulkoiluvaatteet, lämpimät parka- ja untuvatakit sekä laaja alus- ja väliasumallisto seuraavat pohjoismaista henkeä niin materiaalien kuin värimaailman osalta. Kauden kruunaavaan Olympia-mallistoon kuuluu sekä kevyempiä tuotteita että lämpimiä talviasuja, joiden päävärit ovat turkoosi, sininen ja valkoinen.

Suomen freestylemaajoukkueen testaama ja käyttämä Hydrolite 10K -mallisto on suunniteltu vastaamaan ammattilaistason laskijoiden tarpeisiin. Värimaailmaltaan räväkässä mallistossa nähdään oranssia, liilaa ja mustaa. Virallisissa olympiatuotteissa päävärinä on raikas turkoosi. Naisten Hailey- ja miesten Keane-laskettelutakit valmistetaan veden- ja tuulenpitävästä, kevyesti joustavasta materiaalista. Vanullisessa takissa on teipatut saumat, edessä vettähylkivä vetoketju, rinnassa molemmin puolin näkyvät vetoketjut, irrotettava huppu ja sivusaumoissa ventilaatiot. Hihoissa on lycra-ranneke, ski card -tasku ja lumilukko. Turvallisuutta rinteessä lisää laskijan paikantamisen mahdollistava Recco-heijastin.
Hailey Hydrolite 10K -naisten laskettelutakki. Värit: turkoosi, liila, musta. Koot: 36–44 . Suositushinta: 249 €.
Keane Hydrolite 10K -miesten laskettelutakki. Värit: turkoosi, musta. Koot: S–XXL. Suositushinta: 249 €.

Hydrolite 10K -sarjan naisten Mallory- ja miesten Brock-lasketteluhousuissa laskeminen on miellyttävää kaikissa sääoloissa, sillä housujen kevyesti joustava materiaali on veden- ja tuulenpitävää. Vanullisissa housuissa on Recco-heijastin, teipatut saumat sekä vyötäröllä leveä ja joustava tarrasäätö. Lahkeiden sivuissa on vettähylkivät pitkät vetoketjut, ja lahkeensuissa lumilukot sekä kulutuksen kestoa parantavat Cordura-vahvikkeet. Haarasaumassa on kehon lämpötilan säätelyä helpottava ventilaatio.Mallory Hydrolite 10K -naisten lasketteluhousut. Värit: musta, liila. Koot: 36–44. Suositushinta: 179 €.
Brock Hydrolite 10K -miesten lasketteluhousut. Värit: musta, oranssi. Koot: S–XXL. Suositushinta: 179 €.

Vapaa-ajalla olympiajoukkueen urheilijoita lämmittää Catmandoon Sport Heritage -sarjan muodikas vanullinen parkatakki. Naisten Skyla- ja miesten Ivo-takeissa on edessä isot läpälliset taskut ja tuulilista vetoketjun edessä. Irrotettavassa hupussa on tekokarvasomiste.
Skyla -naisten vanullinen parkatakki. Värit: valkoinen, laivastonsininen. Koot: 36–44 valkoinen olympiamalli, 36–46 valkoinen, 36–46 laivastonsininen. Suositushinta: 189 €.
Ivo -miesten vanullinen parkatakki. Väri: valkoinen, punainen. Koot: S–XXL valkoinen olympiamalli, XS–XXL punainen. Suositushinta: 189 €.

Lisätietoja: Oy Sultrade Ltd, Pauliina Sjölund, puh.(09) 859 592 25, pauliina.sjolund@sultrade.fi
www.catmandoo.com, www.craftfinland.fi

Lisätiedot kisajärjestelyistä: Suomen Olympiakomitea, Peter Brüll, puh. 040 530 6052, peter.brull@noc.fi
Lisätiedot olympiasopimuksesta: Oy Sultrade Ltd, Sami Kiiski, puh. 050 359 0901, sami.kiiski@sultrade.fi
Viestintä: PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
Anu Kuronen, anu.kuronen@promode.fi / tiedotus ja kuvamateriaali
Jarna Tikkanen, jarna.tikkanen@promode.fi / tuotelainaukset
Kuluttajatiedustelut: Oy Sultrade Ltd, puh. (09) 859 591, info@sultrade.fi
Myynti: Urheiluliikkeet

Oy Sultrade Ltd on monipuolinen ja osaava urheilu- ja vapaa-ajantuotteiden maahantuontiyritys ja suomalaisen Transmeri-konsernin itsenäinen tytäryhtiö. Sultrade edustaa useita urheilumaailman huippumerkkejä Suomessa ja Baltiassa. Sultraden liikevaihto vuonna 2011 oli noin 40 miljoonaa euroa ja se työllistää 65 henkilöä.