Crocsin naisten talviuutuudet: lämpöä, suojaa ja Crocs-mukavuutta muodikkaasti

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoisiin naisten, miesten ja lasten mallistotiedotteisiin ovat viestin lopussa.)

Crocsin talven 2010–11 naisten uutuusmallisto tarjoaa vaihtoehtoja joka säähän ja kaikkiin tilanteisiin osaksi trendikkäitä asukokonaisuuksia. Naisten talviuutuuksien muotoilussa on keskitytty toimiviin yksityiskohtiin, tyylikkäisiin väreihin sekä jalalle miellyttävään Croslite-materiaaliin. Crocsin naisten talviuutuudet ovat esillä Muotimessuilla Helsingin Messukeskuksessa 15.–17.10.2010 osastolla 3n37. Lisäksi ne ovat lainattavissa kuvauksiin Promoden showroomista (Unioninkatu 9, Helsinki).

Naisten Crocband-talviuutuuksien retroa ulkonäköä täydentävät toiminnalliset yksityiskohdat
Naisten Crocband-talviuutuudet on helppo pukea jalkaan suojaksi märältä ja kylmältä. Kaikissa malleissa on Crocbandille ominaiset, 1960-luvun tennarityyliä muistuttavat pohjaraidat. Crocband Winter Boot -saappaan muhkeassa toppavarressa on säätönyöri. Varren sisäosa on kauttaaltaan pehmeän kangasvuoren peitossa. Kevyen Croslite-materiaalin lisäksi pohjassa on käytetty pitoa antavaa kumia.

Crocband Hi Lined -nilkkurit ja Crocband Jaunt -saappaat muistuttavat perinteisiä kumisaappaita. Nämä Crocsin nilkkurit ja saappaat on valmistettu ultrakevyestä ja jalkoihin mukautuvasta Croslite-materiaalista. Niiden pukeminen jalkoihin sujuu näppärästi, sillä nilkkureiden varressa on joustavat kuminauhakiilat ja saappaiden varren yläosassa vetoreiät. Saappaiden yläosassa on myös Crocs-logolla varustettu Jibbitz-koru valmiina.

Crocband Winter Boot; suositushinta: 64,95 €; värit: black, espresso, plum, oyster, canary
Crocband Hi Lined; suositushinta 49,95 €; värit: black, espresso, plum
Crocband Jaunt; suositushinta 44,95 €; värit: black, espresso, plum, oyster, red, bubblegum, navy, yellow

Mokkanahkaiset Berryessa- ja Wrapped-mallit täydentävät vapaa-ajan tyyliä ja työpukeutumista
Kangasvuorellisen Berryessa-saappaan hienostunut ilme syntyy mokkanahkaisesta, korkeasta varresta sekä säämiskän näköiseksi käsitellystä Croslite-alaosasta. Sisäkäyttöön suunniteltuun Wrapped-mallistoon kuuluvat pienellä korolla varustettu Wrapped Wedge, klassista Mary Jane -mallia muistuttava Wrapped Mary Jane sekä pistokasmallinen Wrapped Clog. Wrapped-mallien päällinen on tyylitellysti tikattua nupukkinahkaa ja pohja kevyttä ja mukautuvaa Croslite-materiaalia. Wrapped-malleissa on istuvuutta parantava remmi edessä.

Berryessa; suositushinta 79,95 €; värit: black, espresso, mushroom
Wrapped Wedge; suositushinta 64,95 €; värit: black, espresso, lilac/espresso
Wrapped Mary Jane; suositushinta 54,95 €; värit: black, espresso, lilac/espresso, mushroom/espresso, bijou blue/black
Wrapped Clog; suositushinta 54,95 €; värit: black, espresso, lilac/espresso

Patentoitu Croslite-materiaali:
• ultrakevyt
• luistamaton ja jälkiä jättämätön
• muovautuu jalan muotojen mukaiseksi
• sisäpohjien nystyrät hierovat jalkapohjia edistäen verenkiertoa ja ehkäisten väsymystä
• vastustuskykyinen bakteereja ja jalkasientä vastaan
• sterilisoitavissa liuoksessa, jossa kloriittia ja vettä 1:10
• kiillotettavissa kuminpuhdistusaineella

Naisten Crocs-koot:
W4 = 33,5
W5 = 34,5
W6 = 36,5
W7 = 37,5
W8 = 38,5
W9 = 39,5
W10 = 41
W11 = 42,5

Crocs Store Flamingo, Crocs Store Ideapark, Crocs Store Hansakortteli ja shop.crocs.fi-nettikauppa sekä hyvin varustetut tavaratalot ja kenkä-, urheilu- ja vapaa-ajanliikkeet

Crocs Nordic Oy, puh. (03) 3454 3400

Crocs Nordic Oy, toimitusjohtaja Kimmo Salmi, puh. (040) 768 9136, kimmo@crocs.fi
www.crocs.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070
maarit.heikkila@promode.fi / tiedotus, kuvamateriaali ja kuvauslainat

Amerikan Coloradosta vuonna 2002 alkunsa saaneet Crocs-jalkineet suunniteltiin alun perin veneilykäyttöön, mutta vuoteen 2003 mennessä oli syntynyt maailmanlaajuinen muoti-ilmiö nimeltä Crocs. Crocsit ovat valloittaneet katukuvan yli 125 maassa, ja niitä on jo yli 120 mallia yli 40 eri värissä. Vapaa-aikaan ja työkäyttöön sopivat aidot Crocs-jalkineet on valmistettu patentoidusta Croslite-materiaalista, joka on erittäin kevyttä ja antibakteerista sekä luistamatonta ja jälkiä jättämätöntä. Suomeen Crocs-jalkineet saapuivat vuonna 2005. Crocseilla on Suomessa noin 450 jälleenmyyjää sekä kolme konseptimyymälää.