DANONEN UUDET GREGO-JOGURTIT: MODERNI PREMIUM KOHTAA KREIKKALAISEN JOGURTTIPERINTEEN

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja PDF-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa. Ravintosisällöstä kertova taulukko löytyy PDF-tiedostosta.)

Danonen uudet Grego-jogurtit ovat kuin Kreikan lempeät illat – samettisen pehmeitä ja täynnä makunautintoja. Grego-jogurtit ovat täysin uudenlaisia herkuttelujogurtteja, ja ne on valmistettu aidoista raaka-aineista ilman säilöntäaineita. Makuvaihtoehdot ovat kevyesti sokeroitu maustamaton jogurtti, mansikkakerrosjogurtti ja persikkakerrosjogurtti. Kuluttajatutkimusten mukaan herkuttelu ja ruoan hyvä maku ovat yhä nousevia ruokatrendejä. Myös välipalojen valinnoissa hyvä maku vie voiton.

Samettisen pehmeää – kuin Kreikan lempeät illat
Danonen uudet Grego-jogurtit vievät mielen makumatkalle Kreikan auringon alle. Aromikkaat uutuusjogurtit on valmistettu ensiluokkaisista raaka-aineista kreikkalaisen jogurttiperinteen innoittamina. Täyteläisen pehmeistä Grego-jogurteista on saatavilla kolme herkullista premium-makua: sokeroitu maustamaton, mansikka ja persikka.

Pehmeän herkullinen, maustamaton Grego-jogurtti tuo maustamattoman jogurtin aivan uudelle tasolle. Myös Grego-kerrosjogurtit ovat todellinen nautinto – ainutlaatuinen yhdistelmä paksua, samettisen pehmeää jogurttia ja kerros suuria hedelmä- tai marjapaloja.

Herkuttelu ja hyvä maku yhä nousevia ruokatrendejä
Danonen Taloustutkimuksella vuonna 2011 teettämän tutkimuksen (n=784) mukaan hyvä maku oli kaikkein tärkein asia kuluttajien valitessa välipalaa. Yli 70 % kuluttajista nosti hyvän maun välipalan kolmen tärkeimmän ominaisuuden joukkoon. Myös Taloustutkimus Oy:n Suomi Syö 2010 -tutkimuksen mukaan herkuttelu ja ruoan hyvä maku ovat yhä ruokatrendien kärjessä.

Sokeroitu maustamaton
Ainesosat: pastöroitu maito, kerma, sokeri 8,0 %, rasvaton maitojauhe, maitoproteiini ja jogurttihapate

Mansikka
Ainesosat: jogurtti (pastöroitu maito, kerma, sokeri 6,4 %, rasvaton maitojauhe, maitoproteiini, jogurttihapate), mansikkavalmiste [mansikka (14 %), sokeri, stabilointiaineet (hydroksipropyyliditärkkelysfosfaatti, pektiini, ksantaanikumi), aromi, väri (karmiini)]

Persikka
Ainesosat: jogurtti (pastöroitu maito, kerma, sokeri 6,4 %, rasvaton maitojauhe, maitoproteiini, jogurttihapate), persikkavalmiste [persikka (12 %), sokeri, stabilointiaineet (asetyloitu ditärkkelysadipaatti, karrageeni), aromi, väri (beta-karoteeni)]

Danone Grego-jogurtit, 2 x 125 g, hinta alkaen 1,89 €

Danone Finland Oy, www.danone.fi
Health Marketing Manager Kirsi Nurminen, puh. 044 374 3134, kirsi.nurminen@danone.com

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. 09 170 070
Ulla-Maija Tamminen, ulla-maija.tamminen@promode.fi

Danone on maailman johtava meijerituotteiden, pullotettujen vesien ja lastenruokien valmistaja. Danonen missio on tuoda terveyttä mahdollisimman monelle ruoan kautta. Danone panostaa jatkuvasti uusien terveysvaikutteisten elintarvikkeiden kehittämiseen ja tutkimukseen. Ravitsemus ja terveys ovat alusta alkaen olleet Danonen perusarvoja: Lasten vatsaongelmista ja Pasteur Instituutin toiminnasta kiinnostunut Isaac Carasso loi ensimmäiset Danone-jogurtit vuonna 1919. Niitä myytiin aluksi Barcelonan apteekeissa. Danone on toiminut Suomessa vuodesta 1995 ja tuonut tänä aikana markkinoille Actimelin, Activian, Danoninon, Vitalinean, Danion, Danetten sekä Danonen hedelmäjogurtit. Nyt Danone tuo uutena tuotteena Suomen markkinoille myös Grego-herkuttelujogurtit.