DOMUKSEN UUDESSA AIKA-KEITTIÖMALLISTOSSA ON MODERNIA MAALAISTUNNELMAA

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Domus tuo lokakuussa myyntiin uuden Aika-keittiömalliston, joka henkii kodikasta, 2010-luvulle päivitettyä maalaistunnelmaa. Malliston ilmeeseen kuuluvat näyttävät koristelistat, luonnonläheiset sävyt ja kaappien välissä olevat, ovia kehystävät listat. Aika-mallistoon on saatavissa myös MAX-mitoitus, jonka ansiosta pöytäkaappeihin ja laatikostoihin saadaan 30 prosenttia enemmän säilytystilaa. Asiakkaan toiveiden mukaan suunniteltavat keittiöt valmistetaan Domuksen Korian tehtaalla.

Keveyttä keittiön ilmeeseen vitriinikaapeilla
Aika-malliston keittiöt tuovat sisustukseen modernia maalaishenkeä. Mallistossa on tarjolla kolme ovimallia: klassinen kehysovi, 1950-luvun tyylistä ammentava sileä ovi ja country-henkinen paneeliovi. Lasiovia on saatavana kirkkaalla ja etsatulla lasilla. Kaappien välissä olevat listat luovat tyylikkäät kehykset ovien sivuille.

– Aika-mallistossa on runsaasti erilaisia lasiovellisia kaappeja. Seinäkaappien lisäksi saatavana on työtason päälle sijoitettavia vitriinikaappeja sekä vitriinikomeroita, jotka sopivat myös ruokailutilaan, kertoo Domuksen tuotekehityspäällikkö Anne Mukkula. – Uutena tuotteena mallistossa on leveä laatikosto, jonka yläreunassa on näyttävänä yksityiskohtana erillisiä, kapeampia laatikoita esimerkiksi ruokailuvälineille.

Harmoniaa yhteensopivilla, luonnollisilla väreillä
Aika-mallistossa ovien viisi luonnonläheistä vakiosävyä ovat kinos, lyijy, muta, pellava ja savu. Niiden lisäksi ovien värin voi valita Tikkurilan Symphony-värikartan kaikista sävyistä. Mallistoon on saatavana Domuksen kaikki 12 erilaista runkoväriä valkoisesta puunväreihin ja mustasta hopeaan. Tyyliin valitut kolme uutuusvedintä ovat teräksen värisiä.

– Suunnitteluvaiheessa asiakas voi nähdä tulevan keittiönsä ilmeen fotorealistisista kuvista, jotka tehdään Fusion-suunnitteluohjelmalla, Mukkula mainitsee.

Lisätilaa MAX-mitoituksella ja tunnelmaa LED-valaistuksella
– Domus tarjoaa vakioratkaisuna keittiöön MAX-mitoitusvaihtoehdon, jossa syvemmillä laatikoilla ja kaapeilla saavutetaan 30 prosenttia enemmän säilytystilaa.  Työtason syvyys kasvaa samalla 10 senttimetriä, mikä lisää keittiön toimivuutta, Mukkula kuvailee.

Saas Instruments on suunnitellut Aika-mallistoon oman LED-välitilavalaisimen, joka antaa työtasoille hyvän kohdevalaistuksen. LED-valaisimet asennetaan poikkeuksellisesti kaappien sivujen suuntaisesti. Malliston harmonista tyyliä täydentävät Smegin suuret Opera-liedet sekä Okite-komposiittitasot.

Domus Yhtiöt Oy, tuotekehityspäällikkö Anne Mukkula
puh. 0207 100 413, anne.mukkula@domus.fi, www.domus.fi

Aika-keittiömallisto on ensi kertaa nähtävillä FinnBuild-messuilla 6.–9.10.2010 Helsingin Messukeskuksessa Domus Yhtiöiden osastolla 3e11.

Domus Yhtiöt Oy, puh. 0207 100 200, keittiot.myynti@domus.fi

Suomalainen Domus Yhtiöt Oy on maamme johtavia ikkuna-, keittiö-, tilajärjestelmä- ja kylpyhuonevalmistajia. Domus Yhtiöiden tuotemerkkejä ovat Domus, Domlux ja Villa. Ikkunat valmistetaan Loimaalla, keittiöt, kylpyhuoneet ja tilajärjestelmät Korialla. Domus Yhtiöiden tuotteiden lähtökohtana on perinteisten puusepäntaitojen kunnioittaminen. Yritys panostaa jatkuvaan tuotekehitykseen sekä nykyaikaisiin, ympäristöystävällisiin valmistusmenetelmiin. Yhtiön liikevaihto on noin 30 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä on noin 250. Yhtiön oma jälleenmyyntiverkosto käsittää 16 palvelevaa Domus Centeriä. Osa tuotannosta menee vientiin. Tärkeimmät vientimaat ovat Ruotsi, Venäjä ja Japani. Domus-keittiöille on myönnetty Avainlippu-merkki sekä ISO 9001- ja ISO 14001 -laatu- ja ympäristösertifikaatit.