DOMUS JA SCHÜCO YHTEISTYÖHÖN

Yhteistyösopimus tuo alumiiniset ikkuna- ja liukuovijärjestelmät suomalaistehtaalle (Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.) Suomalainen Domus Yhtiöt Oy on solminut yhteistyösopimuksen maailman johtavan alumiinirakenteisten järjestelmäkonseptien tuottajan, saksalaisen Schüco International KG:n, kanssa. Yhteistyösopimuksen seurauksena Domus Yhtiöiden Loimaan tehtaalle on valmistunut linjasto, joka valmistaa Schüco-ikkuna- ja -liukuovijärjestelmiä pientalorakentajille.

KANSAINVÄLINEN DESIGN YHDISTYY SUOMALAISEEN OSAAMISEEN Domus Yhtiöt Oy:n ja Schüco International KG:n yhteistyö liittää Domuksen pitkäaikaisen ikkunanvalmistuskokemuksen Schücon vuosikymmeniä jatkuneeseen edelläkävijäasemaan alumiinisten järjestelmäkonseptien tuottajana. Domuksen Loimaan tehtaalla valmistettavat Schüco-tuotteet toteutetaan tiukkojen kotimaisten laatustandardien mukaisesti, ja niiden lämmöneristysarvot täyttävät uudet, vuoden 2010 alusta voimaan astuneet määräykset. – Yhteistyömme taustalla on Schücon luottamus Domuksen osaamiseen ja meidän uskomme uusiin mahdollisuuksiimme. Schüco näki Domuksen sopivan kokoisena, perinteisenä ikkunatehtaana, jolla on halu tuotteistaa myös alumiinirakenteisen ikkunan valmistus osaksi tuotantoprosessejaan. Domuksen oma jälleenmyyntiverkosto, 15 palvelevaa Domus Centeriä, mahdollistaa valtakunnallisen Schüco-tuotteiden myynnin. Omalta osaltamme näemme maailmanlaajuisen osaajan kanssa tehtävässä yhteistyössä mittavia mahdollisuuksia kehittää tulevaisuuden ikkunoita suomalaisiin olosuhteisiin, kertoo Domus Yhtiöiden toimitusjohtaja Ville Helander. KESTÄVYYTTÄ, ENERGIATEHOKKUUTTA JA TYYLIKKYYTTÄ Alumiinirakenteisissa Schüco-tuotteissa yhdistyvät energiatehokkuus, turvallisuus, käyttömukavuus ja tyylikäs design. Domuksen valmistamia, vuosikymmenestä toiseen kestäviä Schüco-tuotteita ovat avattavat ja kiinteät ikkunat, sisään- ja ulospäin aukeavat parvekeovet, nostoliukuovet, kippiliukuovet sekä ikkunaseinät. Kaikissa näissä on suuret lasipinnat, piiloon jäävät, kevyesti toimivat heloitukset sekä muun muassa pitkälle kehitetty lämpökatkojärjestelmä. – Domuksen avattavissa Schüco-ikkunoissa ja parvekeovissa on nerokas dreh kipp -heloitus, jonka avulla ikkuna tai ovi avautuu sekä sivusuunnassa sivusaranoiden varassa että esimerkiksi tuuletusta varten pystysuunnassa kippaavasti. Schüco-liukuovilla voi tehdä jopa kuusi metriä pitkän, avautuvan lasiseinämän vaikkapa terassin ja olohuoneen välille – pelkäämättä lämmön karkaamista sisältä ulos. Lisäksi pystymme toteuttamaan Schüco-tuotteilla aivan uudenlaiset ikkunaseinät esimerkiksi korkean olohuoneen tai portaikon kohdalle, Ville Helander kuvailee. Schüco-järjestelmäratkaisut toimitetaan aina kokonaispalveluna. Arkkitehti suunnittelee asiakaskohtaisesti tuotekokonaisuuden, jonka Domus Yhtiöt valmistaa. UUSI ULOTTUVUUS KOTIMAISELLE IKKUNAVALMISTUKSELLE Domus Yhtiöiden liikevaihto on noin 32 miljoonaa euroa (2008), josta ikkunoiden ja ovien osuus on 60 %. Uusien Schüco-tuotteiden kautta Domus hakee paitsi liikevaihdon kasvua myös erikoistumisen ja teknisen osaamisen tuomaa brändiarvoa. – Kyse ei ole pelkästään lisäeuroista, vaan koko suomalaisen ikkunamarkkinan nostamisesta länsimaiselle tasolle. Lisäksi olemme laskeneet uuden Schüco-linjastomme tuovan Loimaalle kymmenen uutta työpaikkaa vuoden 2010 aikana, Helander täsmentää. -------------------------------------- Schüco International KG ∙ maailman johtava alumiinisten järjestelmäkonseptien tuottaja ∙ aloittanut toimintansa Saksassa vuonna 1951 alumiinisten näyteikkunoiden ja julkisivuelementtien valmistajana ∙ tehnyt tuotekehitystyötä aurinkolämpö- ja aurinkosähkö-järjestelmien saralla sekä kehittänyt jatkuvasti innovaatioita ikkuna- ja ovijärjestelmien energiatehokkuuden parantamiseksi ∙ noudattaa kestävän kehityksen periaatteita ja osoittaa omalla toiminnallaan, että taloudellinen menestys ja ilmastonsuojelu eivät ole toisiaan poissulkevia asioita ∙ toimii yli 75 maassa 5 000 työntekijän ja 12 000 kumppaniyrityksen voimin ∙ liikevaihto vuonna 2008 noin 2,2 miljardia euroa --------------------------------------