Dyson lanseeraa kolme uutta tehokasta Airblade-käsienkuivaajaa

Airblade Tapissa yhdistyvät vesihana ja käsienkuivaaja ennennäkemättömällä tavalla

(Linkit PDF-muotoiseen tiedotteeseen ja painokelpoisiin kuviin uutuuksista ovat viestin lopussa.)

Dyson lanseeraa 5.2.2013 maailmanlaajuisesti uudet, kekseliäät Airblade Tap-, Airblade V- ja Airblade mk2 -käsienkuivaajat. Dysonin 125 henkisen insinööritiimin kehittämät käsienkuivaajat ovat nopein, hygieenisin ja ekologisin tapa kuivata kädet. Dyson Airblade Tapin ainutlaatuinen teknologia yhdistää vesihanan ja käsienkuivaajan.

Perinteiset käsienkuivaajat käyttävät bakteerien täyttämää pesutilan ilmaa veden haihduttamiseksi käsistä – tämän lisäksi käsiä on liikuteltava tai hierottava yhteen ilmavirran alla. Myös kuivausaika tuntuu liian pitkältä, minkä vuoksi moni luovuttaa ennen kuin kädet ovat täysin kuivat. Dyson Airblade -käsienkuivaajat kuivaavat kädet nopeasti ja tehokkaasti. Niiden Airblade™ -teknologia kuljettaa lämmittämättömän ilmavirran suurella nopeudella läpi kapeista aukoista kaapien veden käsistä tuulilasinpyyhkijöiden tavoin ja kuivaten kädet täysin kuiviksi. Dyson Airblade -käsienkuivaaja suodattaa huoneilman HEPA-suodattimen läpi suodattaen 99,9 % bakteereista ennen kuin ilma puhalletaan käsille. Dyson-käsienkuivaajat puhaltavat ilmaa 30 litraa sekunnissa.

Dyson Airblade Tapissa yhdistyvät vesihana ja käsienkuivaaja

Dyson Airblade Tap -käsienkuivaaja pesee ja kuivaa kädet ilman, että käyttäjän tarvitsee siirtyä pois käsienpesualtaalta. Vesi alkaa valua hanasta, kun infrapunasensorit tunnistavat kädet hanan alla. Pesun jälkeen käsienkuivaaja tunnistaa kuivaustarpeen, kun käsiä liikutetaan sivulle. Dysonin V4-digitaalimoottori käynnistyy luoden voimakkaat ilmavirrat hanan molemmin puolin sijoitettuihin kuivaushaarakkeisiin. Kuumentamaton, puhdas ilma kaapii veden käsistä kuivaten ne 12 sekunnissa.

Dyson Airblade V -käsienkuivaaja on pieni ja tehokas

Kehittäessään Airblade V -käsienkuivaajaa Dysonin insinöörit ovat pienentäneet Airblade-teknologian kuivaustehosta tinkimättä. Dyson Airblade V -käsienkuivaaja on 60 prosenttia aikaisemmin lanseerattua Airbladea pienempi, mutta se on yhtä tehokas. Kaksi voimakasta, kämmenten levyistä ilmavirtaa kaapii veden tehokkaasti pois käsistä 10 sekunnissa. Käsiä kuivataan 115 asteen kulmassa olevan V:n muotoisen kuivaajan alla.

Dyson Airblade mk2 -käsienkuivaajalla on pieni hiilijalanjälki

Dysonin insinöörit ovat suunnitelleet uudelleen Dyson Airblade -käsienkuivaajan ja kehittäneet siitä aiempaa hiljaisemman sekä vähentäneet laitteen valmistuksen hiilipäästöjä. Airblade on myös 1,1 kiloa aiempaa kevyempi. Käsienkuivaaja on HACCP-hygieniahyväksytty*, joten sitä voidaan käyttää ruoka- ja juomateollisuuden parissa. Dyson Airblade mk2 -käsienkuivaaja kuivaa kädet 10 sekunnissa.

Teho Dyson V4-digitaalimoottorista

Uudet Dyson Airblade -käsienkuivaajat saavat tehonsa Dysonin digitaalisesta moottorista V4:stä, joka on yksi maailman pienimmistä ja täysin integroiduista 1600W-moottoreista. Moottori kiihtyy 0-90 000 kierrokseen minuutissa alle 0,7 sekunnissa käyttäen digitaalipulssiteknologiaa.

“Dysonin insinöörit ovat kehittäneet tehokkaan digitaalimoottorin hyödyntäen monimutkaista tietokonemallinnusta. Dyson V4-digitaalimoottori säätää itseään 6000 kertaa sekunnissa ylläpitääkseen optimaalisen tehon voimakkaan ilmavirran luomiseen. Ilmavirta kuivaa kädet nopeasti ja hygieenisesti”, kertoo Dysonin perustaja, keksijä James Dyson.

Airblade™-teknologiaa hyödyntävillä Dyson Airblade -käsienkuivaajilla on 110 patenttia ja patenttihakemusta. Lisäksi Dyson-digitaalimoottorilla on 100 patenttia ja patenttihakemusta.

*)
Laite soveltuu elintarvikehuoneistoihin, jotka toimivat HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points, vaarojen arviointi ja kriittiset hallintapisteet) -järjestelmän mukaisesti. Dyson Airblade on ainoa käsienkuivain, joka on saanut HACCP-hyväksynnän.

HACCP-järjestelmä on osa elintarvikehuoneiston omavalvontajärjestelmää EVIRA:

Dyson Airblade Tap
-käsienkuivaaja, suositushinta 1450 € (alv. 0%)
Dyson Airblade V
-käsienkuivaaja, suositushinta 790 € (alv. 0%)
kuori: alumiinia
Dyson Airblade mk2
-käsienkuivaaja, suositushinta 990 € (alv. 0%)
Airblade-käsienkuivaajilla on viiden vuoden takuu

www.fi.dyson.com

Suomen Sähkötuonti Oy, Timo Laatikainen