DYSON ON MUKANA HELSINKI DESIGN WEEK 2010 -TAPAHTUMISSA

Dysonin innovatiiviset pölynimuri ja käsienkuivaaja ovat esillä eri puolilla Helsinkiä

(Linkit painokelpoisiin kuviin ja pdf-muotoiseen tiedotteeseen ovat viestin lopussa.)

Dyson-innovaatiot osallistuvat Helsinki Design Week -tapahtumiin eri puolilla Helsinkiä 28.8.–5.9.2010. Dysonin pienin sykloni-imuri, DC26, on mukana Habitare-messujen yhteydessä järjestettävässä Designpartners100-näyttelyssä. Designimuri on myös nähtävissä sekä huudettavissa Design District Helsingin järjestämässä Taiteiden Yön hyväntekeväisyyshuutokaupassa. Lisäksi Dyson esittelee nopean, hygieenisen ja ekologisen Airblade-käsienkuivaajansa Helsinki Design Weekin päätapahtumapaikassa, Kaapelitehtaalla.

DC26 on Dysonin pienin syklonipölynimuri
Dyson City DC26 mahtuu A4-kokoiselle paperiarkille ja painaa vain 3,5 kilogrammaa. Erityisesti kaupunkiasuntoihin suunniteltu, energiatehokas ja pölypussiton DC26 on puolet pienempi, mutta imuteholtaan yhtä hyvä kuin täysikokoinen Dyson-imuri.

– DC26-imurin kaikki 275 osaa on suunniteltu hyödyntämään pienoiskoossa Dysonin patentoitua Root Cyclone -sykloniteknologiaa, joka takaa jatkuvan imutehon sekä erottelee ilmasta pienimmätkin pölypartikkelit keskipakoisvoiman avulla, kertoo arvostettu keksijä James Dyson.

DC26 on nähtävissä Designpartners100-näyttelyssä
DC26-imuri on mukana kymmenennen kerran järjestettävässä Designpartners100-näyttelyssä. Sadasta innovaatiosta koostuva kansainvälinen näyttely järjestetään tänä vuonna Habitare-messujen yhteydessä Helsingin Messukeskuksessa 1.–5.9.2010. Näyttelyn on tuottanut Helsinki Design Week -tiimi Kari Korkmanin johdolla.

DC26 on huudettavissa Taiteiden Yön designhuutokaupassa
DC26-imuri on yksi paristakymmenestä kohteesta Design District Helsinki -yhdistyksen hyväntekeväisyyshuutokaupassa, joka järjestetään Dianapuistossa Taiteiden Yönä 27.8.2010 kello 18.30. Lahjoituksen takana on Dysonin keksijän, James Dysonin, mukaan nimetty säätiö, James Dyson Foundation, joka kannattaa funktionaalista suunnittelua sekä tukee nuoria suunnittelijoita kouluissa ja yliopistoissa eri puolilla maailmaa. Huutokaupan tuotto lahjoitetaan Tehtaankadun ala-asteen opetuksen tukemiseen.

Dyson Airblade -käsienkuivaaja on ekologinen ja hygieeninen edelläkävijä
Dyson Airblade -käsienkuivaaja puhaltaa 640 km/h nopeudella käsille viileää ja puhdasta ilmaa kuivaten ne vain kymmenessä sekunnissa. Digitaalimoottorinsa ja muotoilunsa ansiosta Airblade kuluttaa 80 prosenttia vähemmän energiaa ja kuivaa kädet kaksi kertaa nopeammin kuin perinteinen kuumailmakuivaaja, eikä sen käytöstä synny paperipyyhejätettä. Airblade on myös hygieeninen, sillä sen HEPA-suodatin puhdistaa käsille puhallettavan ilman poistamalla siitä bakteerit 99,9-prosenttisesti.  Dyson on sitoutunut pienentämään entisestään Airblade-kuivaajan hiilijalanjälkeä seuraavan kahden vuoden aikana.

– Hyvä suunnittelu ja ympäristövastuu kulkevat käsi kädessä. Insinöörimme ottavat huomioon ympäristön koko tuotekehitysprosessin ajan suunnitellessaan suuritehoisia, huippusuorituskykyisiä ja
energiatehokkaita laitteita, kertoo James Dyson.

Dyson Airblade -käsienkuivaajaa voi testata Kaapelitehtaalla Helsinki Design Weekin ajan
Ekologista ja hygieenistä teknologiaa edustavaa Dyson Airblade -käsienkuivaajaa voi kokeilla Helsinki Design Weekin päätapahtumapaikalla, Kaapelitehtaalla, 28.8.–5.9.2010. Merikaapelihallin WC-tiloista löytyy Dysonin AB03-käsienkuivaajat, jotka soveltuvat hyvin julkisiin tiloihin, kuten kulttuurikeskuksiin, museoihin ja ravintoloihin.

Dyson City DC26 -syklonipölynimuri, suositushinta 449 €
Dyson Airblade AB03 -käsienkuivaaja, suositushinta 1090 €